The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Noua viziune Effie 2016 - Making marketing better

Interviu / 21 Apr 2016 / INSTITUTE.RO
  • Noua viziune Effie 2016 - Making marketing better
  • Noua viziune Effie 2016 - Making marketing better
  • Noua viziune Effie 2016 - Making marketing better
  • Noua viziune Effie 2016 - Making marketing better
1/4
Romanian EFFIE Awards, cel mai important eveniment care premiază eficiența în industria de marketing și comunicare din România, își schimbă formatul începând cu ediția 2016.

Lansarea Effie 2016 de pe 20 aprilie a adus în fața publicului noua viziune a evenimentului: Making marketing better. Începând cu această ediție, Effie România schimbă focusul de pe competiția obișnuită spre zona de învățare și feedback pentru un marketing eficient. Miza este de a crește standardele pieței de marketing și comunicare locală prin transmitere de know-how și dezbateri, care să vină în completarea recunoașterii oferită de trofeele competiției.

Seara s-a încheiat cu un prim Effie Talk susținut de invitatul special Andy Meldrum (Head of Brand Communications al SAB Miller pe Europa) pornind de la întrebarea “What do clients know about effective advertising?”.

Din dorința de a afla mai multe despre noul format și de a cunoaște oamenii din spatele evenimentului, am vorbit cu membrii Comitetului de Organizare Effie și i-am rugat să ne povestească despre noile schimbări, despre cum văd ei eficiența și despre ce i-a determinat să intre în echipă.

Roxana Baias - Președintele Comitetului de Organizare & Postpaid CBU Director Vodafone România



Ce aduce nou anul acesta Effie România? Ce înseamnă alinierea la Effie New York?
Într-adevăr anul acesta Effie România se aliniază la conceptul Effie New York evoluând misiunea Effie dintr-un festival de recunoaștere a campaniilor de marketing eficiente din România, într-o platformă cu mai multe evenimente, workshopuri și materiale cu misiunea "Make Marketing Better".

Astfel, Effie 2016 aduce 5 schimbări structurale cu rolul de a transforma Effie într-o platformă care facilitează generarea de idei și insight-uri despre cum putem face Better Marketing:
1. Două Runde de Jurizare - o primă rundă pentru recunoașterea Nominalizaților și o a doua rundă pentru Finaliști. Ambele runde urmate de evenimente de premiere.
2. Jurizările sunt moderate și permit discuții deschise între jurați pentru a genera identificarea de insight-uri despre ce funcționează sau nu funcționează, trenduri în industrie.
3. O nouă grilă de jurizare - care creează un cadru simplu pentru evaluare și discuții pentru identificarea insight-urilor.
4. Vom lansa "Effie Talks" - prezentări despre trenduri în Marketing /Advertising incluse în cadrul evenimentelor de premiere. Vom avea invitați remarcabili din industrie - de la noi sau din străinătate, care ne vor inspira vorbind despre ce trebuie făcut pentru a face Marketing Better.
5. Vom publica "Effie Insight Guide" - colecția tuturor insight-urilor generate în timpul rundelor de jurizare.
Într-un cuvânt, Effie 2016 aduce 5 schimbări pentru un nou suflu în industria de Marketing și Publicitate.

Care sunt obiectivele Comitetului de Organizare de anul acesta?
Comitetul de organizare, în colaborare cu Neal Davies (CEO Effie Global), pregătește Effie 2016 pentru marea schimbare de misiune - de la festival la o platformă cu misiunea "Make Marketing Better".

Astfel avem 3 obiective mari:
1. cât mai multe campanii înscrise și cât mai mulți câștigători;
2. cât mai multe insight-uri care să inspire industria la producerea de campanii/ inițiative care să facă Marketing Better
3. să captăm energia celor mai buni oameni din industrie pentru a juriza, pentru a modera sau pentru a prezenta trenduri din lumea Publicității și Marketing-ului. Astfel, vom transforma Effie.

Cât de important este festivalul pentru companii și pentru relația agenție-client?
Effie continuă să fie platforma cea mai importantă din industrie, care recunoaște campaniile eficiente. Iar campaniile eficiente sunt strâns legate de colaborări agenție-client extrem de bune.

Acum, Effie 2016 aduce instrumente - grila de jurizare, ghidul de moderare, sesiuni de jurizare, "insight guide" etc - menite să ajute viitoare campanii, viitoare colaborări agenție-client.

Ștefan Chirițescu (Strategy & Business Development Director Ogilvy Group)


Ce presupune eficiența în comunicare în 2015/2016 versus ce presupunea la începuturile Effie în România?
Eficiența comunicării în marketing ar trebui să fie o constantă indiferent de sezonul de EFFIE de care vorbim. Da, s-au mai schimbat scriitorii de caseuri, s-au mai schimbat contextele de comunicare, s-au mai schimbat mediile de comunicare, dar cred cu tărie și speranță că EFFIE este despre branduri puternice care creează/satisfac nevoi ale consumatorilor.

Ce v-a determinat să vă implicați în organizarea Effie 2016?
Sunt un fel de veteran al comitetelor de organizare pentru că mi se pare că EFFIE este cel mai bun barometru al marcomului nostru. Personal o simt ca pe o onoare și o datorie față de industria care mi-a dat o carieră plină și rotundă.

Raluca Iacob (Head of Strategic Planning Publicis 
România)


Ce presupune eficiența în comunicare în 2015/2016 versus ce presupunea la începuturile Effie în România?
Effie este un brand viu care, în acest an, se află la unul din cele mai importante momente din evoluția sa. Împreună cu echipa de organizare și Neal Davies CEO Worlwide Effie, vom propune un format orientat spre educație în marketing și comunicare și vom aduce instrumente noi care vor ajuta atât agențiile, cât și clienții la o cât mai bună evaluare a campaniilor. E începutul unui proces de lungă durată prin care ne dorim să echilibrăm dorința de cunoaștere cu cea de câștig.

Pentru asta e nevoie ca regulile jocului, cât și instrumentele Effie să se schimbe și să permită transparența, feedback și cât mai multă colaborare.

Ce v-a determinat să vă implicați în organizarea Effie 2016?
EFFIE este cel mai longeviv și respectat festival de comunicare din România, un barometru calitativ important pentru marcomul românesc. De doi ani fac parte cu bucurie din această echipă pentru că îmi doresc un festival care promovează strategii inovatoare, puncte de vedere noi în categorii cu vechime și idei care au un real impact în viața noastră.

Dana Bulat (Director General United Media Services)


Ce presupune eficiența în comunicare în 2015/2016 versus ce presupunea la începuturile Effie în România?
Astăzi putem să măsurăm mai mult și mai bine decât o făceam în urmă cu 10 sau 15 ani. Instrumentele de măsurare existente s-au perfecționat, au fost dezvoltate altele noi, instrumente care ne permit să avem astăzi o targetare mult mai precisă și de asemenea să cuantificăm într-o măsură mult mai mare impactul comunicării asupra indicatorilor de brand și al vânzărilor în general. În plus, mediul online a crescut exponențial în ultimii ani, iar digitalul este o resursă inepuizabilă de informații, statistici și insight-uri, toate mult mai ușor de accesat și prelucrat decât în cazul oricărui alt mediu. Toate aceste evoluții au dus la o creștere a eficienței în alocarea de resurse și retur al investițiilor în comunicare.

Ce v-a determinat să vă implicați în organizarea Effie 2016?
Industria de comunicare s-a schimbat foarte mult în ultimii ani și se schimbă din ce în ce mai repede cu fiecare nouă inovație tehnologică. Noi suntem într-un proces continuu de adaptare la aceste schimbări, dar cred că este mult mai important să acționăm împreună pentru a reuși să influențăm efectele pe care le produc aceste schimbări la nivelul pieței. Nu avem cum să facem acest lucru dacă stăm pe margine, nu putem aștepta mereu să schimbe alții lucrurile pentru noi. Trebuie să ne implicăm și acesta este motivul principal pentru care am decis să fiu mai activă în organismele industriei, în 2015 devenind membră atât în boardul UAPR, cât și în comitetul de organizare Effie.

Ștefan Teodorescu (Marketing Strategy & Capability Director Ursus Breweries)


Ce presupune eficiența în comunicare în 2015/2016 versus ce presupunea la începuturile Effie în România?
Ideea principală a lui Effie rămâne aceeași – să promoveze și să răsplătească creativitatea eficientă (creativitatea care vinde). Este o cauză care va fi mereu în actualitate. De ce ne-am dat seama (noi comitetul de organizare) este că în ultimii ani Effie a devenit prea mult despre premii și orgolii. Zona de recunoaștere este importantă, însa Effie poate să facă mult mai mult decât atât. Poate deveni un forum în care să discutăm, să învățăm unii de la ceilalți și să devenim mai buni marketeri. Acesta ar fi nivelul următor.

Ce v-a determinat să vă implicați în organizarea Effie 2016?

Effie are pentru mine o conotație personală – este un program care m-a ajutat să devin un marketer mai bun, să progresez în carieră și să cunosc mai bine industria. De aceea m-am și implicat în organizarea Effie în ultimii 3 ani. Vreau acum să folosesc această experiență pentru a ajuta Effie să se re-inventeze și să devină mai eficient. Exact așa – Effie să fie mai effie-cient.

Simona Potecu (Marketing Director South Central Europe Jacobs Douwe Egberts)


Ce presupune eficiența în comunicare în 2015/2016 versus ce presupunea la începuturile Effie în România?
Programul Effie este probabil cel mai important forum de descoperire, recunoaștere și premiere a campaniilor de marketing eficiente și de impact. În 2016, Effie este gata pentru un nou ciclu de dezvoltare, este o recalibrare a procesului care nu poate decât să aducă beneficii prin obiectivitate, claritate și, de ce nu, prin pregătirea în detaliu a fiecărei etape și a fiecărui jurat.

Ce v-a determinat să vă implicați în organizarea Effie 2016?
Au fost mai multe motive pentru care am hotărât să mă implic în Effie 2016. Primul motiv este legat de cariera mea de până acum, întotdeauna la „client”, în companii în care eficiența în tot ceea ce se investește este cel mai important criteriu în prioritizări. Am dorit să pot velorifica această experiență, acumulată de-a lungul anilor, și în contextul mai larg al industriei. De asemenea, datorită focusului regional pe care îl am de ceva ani, am avut ocazia să înțeleg și mai ales să apreciez inteligența și puterera creativă a românilor, iar Effie îmi oferă direct de la sursă cea mai bună inspirație din acest punct de vedere. Este cu atât mai special și mai potrivit faptul că am intrat în familia organizatorilor Effie într-un an deosebit, într-un nou început.

Alina Bălan (Client Service Director MullenLowe)


Ce presupune eficiența în comunicare în 2015/2016 versus ce presupunea la începuturile Effie în România?

„EFFIE: 30% creativitate și 70% eficiență” era titlul unui articol din Ziarul Financiar, în 2004, când a avut loc prima ediție Effie în România. Întreaga discuție se ducea în jurul eficienței, iar creativitatea era trecută la categoria „și altele”– ca dovadă că doar case-urile care treceau de “filtrul eficienței” apucau să fie judecate din punct de vedere creativ. Câțiva ani mai tarziu, piața de comunicare se schimbase atât de mult încât semăna cu stația de metrou de la Victoriei la ora de vârf și, rapid, a devenit clar că trebuie să te îmbraci în culori neon ca să te remarce cineva. Problema era că mulți nu știau de ce se îmbracă în neon. Însă criza financiară a trecut creativitatea de dragul creativității pe lista neagră. Dacă la începutul anilor 2000 vorbeai de “awareness” și tot ce își dorea un brand era să fie cunoscut, acum, rezultatele de business erau pe agenda tuturor – clienți și agenții. Din acel punct, relația dintre creație și eficiență a prins noi valențe și acele idei mișto de tot aveau aproape mereu în spate obiective clare.

La 12 ani de la prima ediție Effie, creativitatea nu mai joacă un rol secundar în discuțiile despre eficiență. 12 ani mai târziu, creativitatea e (more than) 50%.

Ce v-a determinat să vă implicați în organizarea Effie 2016?
La fel ca toți colegii mei din comitetul de organizare, cred că este datoria noastră să creăm o industrie în care să ne placă să fim. Cred asta cu atât mai mult cu cât vin dintr-o agenție care a făcut primii pași în advertising în urmă cu mai mult de 20 ani și și-a asumat un rol activ, de-a lungul timpului, în evoluția acestei discipline. Iar momentul în care m-am alăturat acestui demers e unul cheie pentru obiectivul nostru comun, în contextul în care Effie se dezvoltă într-o platformă de exchange de know how, menită să seteze standarde și să încurajeze un mediu competitiv și productiv între agențiile de pe piață.

Gabriela Țicu (Marketing Director Molson Coors Brewing)

Ce presupune eficiența în comunicare în 2015/2016 versus ce presupunea la începuturile Effie în România?
Misiunea Effie încă de la începuturi a fost să încurajeze și să recunoască proiectele de marketing eficiente și puternice. În 2016, Effie face un pas înainte, păstrându-și totuși esența de educație și recunoaștere a calității. Noua metodologie Effie în 2016 va stimula atât obiectivitatea, cât și calitatea evenimentelor, și sunt sigură că pe termen lung va crește încrederea și numărul participanților, precum și calitatea proiectelor prezentate.

Ce v-a determinat să vă implicați în organizarea Effie 2016?
Îmi e drag Effie, ca oricărui marketer de carieră. Și îmi place nu numai cum arată în panoplia de premii pe care toți ni le dorim, ci și ca metodă de educație de marketing: calitate crescută a proiectelor de marketing și brand building și încurajare continuă a talentelor în advertising din România. De aceea, mă bucur să fiu printre organizatori în acest an-cheie în care vom aduce Effie la statutul pe care îl merită: cel mai puternic și relevant eveniment pentru industria de comunicare, un eveniment care educă, recunoaște și sprijină talentul și performanța.

Șerban Alexandrescu (Managing Partner & Creative Director Headvertising)


Ce presupune eficiența în comunicare în 2015/2016 versus ce presupunea la începuturile Effie în România?
Exact ce presupunea și la începuturi: să faci o campanie care să rupă gura târgului și - preferabil, dar nu absolut obligatoriu - să dea și o găurică în portofelul targetului prin care să curgă o Niagara de bani în buzunarele beneficiarului. În plus, procedural & financiar, mai presupune și să ai bugetul de research și voința necesară măsurării rezultatelor campaniei. Dacă nu, ești ca pescarul care a prins un somn mare cât o lotcă, dar n-a avut bani de polaroidul necesar imortalizării grandioasei isprăvi.

Ce v-a determinat să vă implicați în organizarea Effie 2016?
Într-un fel, dintre toate competițiile de advertising din România, Effie încă îmi place cel mai mult. Încă mi se pare „o idee bună”, pe care dacă pot să o ajut să se „miște”, să nu înghețe, să nu alunece înspre irelevanță, am s-o fac.

De asemenea, mi se pare că situația actuală – „creativii cu festivalurile de creație și plannero-accounți cu festivalurile de eficiență” - este absolut idioată și contra-productivă. Dacă nu vreți să implicați și creația în Effie, înseamnă că de fapt nu doriți ca și creativii să fie interesați de eficiență. Și dacă nu sunt interesați de eficiență cum mama naibii vreți să iasă chestii eficiente, altfel decât semi-accidental?
Îi înjurați că sunt autiști vis a vis de "real-life results" și de "business", dar care sunt ocaziile în care îi invitați să vadă nemijlocit cum e cu rezultatele de business? Dincolo de en-passant-ul „a, felicitări, a rupt”, sau „și vezi că n-a prea mers”, când îi chemați pe „artiști” (sanchi!) la o oră de disecție, ca să vadă unde e splina categoriei și cât de încărcat e ficatul brandului?

Alexandra Iavorschi (Managing Partner Starcom Mediavest)


Ce presupune eficiența în comunicare în 2015/2016 versus ce presupunea la începuturile Effie în România?
Definiția eficienței nu se schimbă sau nu ar trebui să se schimbe odată cu trecerea anilor. Effie a premiat și premiază campanii care generează rezultate solide – creșteri de market share, rescrieri de clasamente, schimbări profunde atitudinale și comportamentale – pornind de la insighturi „ca la carte” aduse la viață de campanii creative, executate cu excelență.

Ce v-a determinat să vă implicați în organizarea Effie 2016?
Effie este „festivalul” prin excelență: iubit și râvnit deopotrivă de clienți și agenții; un eveniment care educă ; un festival care recunoaște performanța în cel mai înalt sens. Anul acesta, Effie vine cu o serie de schimbări profunde, structurale ce vor crește și mai mult nivelul festivalului și sper eu al întregii industrii. Participarea mea în organizarea evenimentului este o onoare și o bucurie.

Înscrierile ȋn competiție se pot face ȋn perioada 20 aprilie – 25 august. Entry kit-ul și toate informațiile se pot downloada de pe www.effie.ro.