The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Effie Talks // Andy Meldrum

Interviu / 19 Apr 2016 / INSTITUTE.RO
  • Effie Talks // Andy Meldrum
  • Effie Talks // Andy Meldrum
1/2
Dacă lucrezi în marketing, miercuri (20 aprilie) trebuie să fii la Hanul Gabroveni, unde va avea loc lansarea noii viziuni a programului Effie.

Începând cu 2016, evenimentul se va concentra mai mult pe ȋnvățare, feedback și transmitere de know-how pentru un marketing eficient, decât asupra competiției obișnuite.

Prezentarea Comitetului de organizare va fi urmată de un Effie Talk susținut de invitatul special al serii, Andy Meldrum (Head of Brand Communications al SAB Miller pe Europa). Talk-ul va pleca de la ȋntrebarea: “What do clients know about effective advertising?”.

Pentru a vă stârni curiozitatea în așteptarea evenimentului de miercuri, l-am rugat pe Andy să împartă câteva dintre poveștile sale de marketing cu noi.

Andy Meldrum – INTERVIU

Ce te-a determinat să faci din marketing o carieră? Ce visai să devii când erai copil?

Când eram copil visam to ce îmi doream era să fiu avocat. Bineînțeles, acest lucru a fost înainte de a ști cu adevărat ce fac avocații toată ziua. Îmi amintesc că eram inspirat de eroul din filmul „Martorul acuzării” după Agatha Christie, care folosea fiecare truc din carte pentru a-și păcăli adversarul în instanță.

Până la urmă am studiat economia - în acele zile marketingul nu exista ca un domeniu de sine stătător. Totuși, din momentul în care am ales marketingul ca subiect al lucrării mele de diplomă, am știut că mi-am găsit vocația. Am fost fascinat de întrepătrunderea dintre mediul de afaceri și psihologie. Dacă n-aș fi descoperit marketingul, probabil aș fi sfârșit prin a fi economist comportamental - este în esență același job, care încearcă să descopere de ce oamenii fac anumite alegeri.

Înainte de a te muta în Anglia ai lucrat în Melbourne pentru câțiva ani. Cum diferă marketing-ul pe cele două continente? Crezi că backgroundul cultural și social diferit te-a ajutat în vreun fel?

Nu există nici o îndoială că marketingul se globalizează din ce în ce mai mult cu fiecare an. Cele mai bune branduri și idei călătoresc perfect pe toate piețele. Lucrând acum în Europa, văd exact aceleași provocări de marketing pe care le întâlneam și în Australia. Istoric vorbind, beneficiul de a lucra pe o piață cum este Australia îl reprezintă faptul că este o piață relativ mică, dar bine dezvoltată – deci, comunitatea de marketing și publicitate sunt în măsură să își asume anumite riscuri care ar putea fi mai greu de justificat pe o piață mai mare. Pe de altă parte, deoarece companiile comerciale au intrat în proces de globalizare, există din ce în ce mai puțin „marketing pur” acolo.

Celălalt avantaj al faptului că vin din Australia este că am tendința de a mă înțelege bine cu toată lumea – fapt care, cu siguranță, ajută atunci când datorită locului de muncă e posibil să ajungi în 3 țări diferite într-o singură săptămână!


Participarea în procesul creativ de realizare a unui nou produs are ca efect un anumit atașament față de acesta și o grijă deosebită pentru evoluția sa. Ne poți da câteva exemple de produse pe care le cunoști de la bun început?

Am avut plăcerea de a lucra la câteva lansări de brand pe parcursul anilor – unele de succes, altele mai puțin! Asemenea multor lucruri în viață, aici înveți mai mult din greșeli decât din succese. În 2003 am lucrat la lansarea unui brand de bere numit Empire Lager. Conceptul, o propunere de nișă, avea ca target consumatorii cu vârsta legală pentru a consuma alcool, care preferă o băutură ușoară, potrivită cluburilor de noapte în care berile tradiționale erau considerate prea tari. Pe măsură ce proiectul progresa, compania a devenit din ce în ce mai entuziasmată de momentul lansării – tuturor le plăceau ambalajul și reclama, astfel încât bugetul se mărea constant, iar planul de vânzări devenea tot mai extins, ca în cele din urmă lansarea să se dovedească a fi cea mai însemnată pe care compania a avut-o în ultimii ani. Apoi, ne-a fulgerat complet. Uitându-ne înapoi la ce s-a întâmplat, ne-am dat seama că în entuziasmul nostru din interior, am pierdut din vedere oportunitatea inițială a consumatorului. Pentru mine a fost o lecție puternică despre importanța păstrării consumatorului cu adevărat aproape de tot ceea ce facem.

Dacă ar fi să rescrii regulile marketingului, care ar fi primele 3 pentru tine?

Începe cu „De ce” - fii clar în formularea motivației brandului sau afacerii tale. Fii conștient de scop. Apoi, fii precis în legătură cu problema pe care produsul tău o soluționează... dacă nu soluționează ceva, atunci cel mai probabil oamenii nu au nevoie de asta. În cele din urmă, vinde-l într-un mod care îi atrage pe oameni și care se adreasează emoțiilor acestora – creează bucurie în lume!

Lucrezi într-un mediu care este captivant și stresant totodată. Ce faci pentru a te relaxa?

Este amuzant că întrebi – este un lucru asupra căruia m-am concentrat în mod special în ultimii doi ani. Sunt un mare fan al trucurilor pentru productivitate – înțelegând ce anume aduce performanță și care sunt tehnicile simple la care să apelez pentru a fi cât mai productiv posibil – nu doar în plan profesional, dar și în viața de zi cu zi. Încep fiecare zi cu o meditație profundă, urmată de exerciții fizice. Sună mai impresionant decât este în realitate – meditația durează 12 minute, iar un program intens de exerciții Tabata poate fi făcut oriunde și ține doar 5 minute. Dacă bifez aceste două activități, ziua mea are asigurat deja un bun început.

La sfârșit de săptămână, îmi place să evadez undeva la țară, unde pedalez pe bicicletă câteva ore pentru a găsi niște dealuri bune de cățărat. Un bun amic ciclist obișnuia să-mi reamintească (în timp ce eu mă chinuiam să mă țin de roata lui din spate pe niște urcușuri monstruoase) că „dealurile sunt bune pentru suflet”. Acum tind să fiu de acord. Când petreci atât de mult timp ca mine în fața unui latop, fie în birou, fie într-un avion, o escapadă în natură la aer curat devin foarte importante.

Datorită Effie Talk-ului de miercuri, vei întâlni o parte a industriei românești. Care ar trebui să fie așteptările audienței?

Noi, toți cei din indstrie, aspirăm să obținem acelați lucru – marketing eficient. Folosind drept exemplu un segment dintr-o reclamă la care am lucrat în Australia, voi împărtăși abordarea pe care le-o predăm echipelor noastre de marketing la SAB Miller pentru a îi ajuta să aprecieze valoarea ideilor de marketing.