The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

INTERNETICS MONTHLY REVIEW - MAI

Articol / 04 Iun 2016 / INSTITUTE.RO
  • INTERNETICS MONTHLY REVIEW - MAI
1/1
Pentru că nu doar premiem inteligența digitală, ci o și căutăm în fiecare zi în feed-uri, newslettere, abonamente și tot ce mai oferă marele internet, ne-am gândit să vă arătăm noutățile care ne-au rămas în minte de la o lună la alta. Poate nu le știați, poate vă plac, poate ne mai trimiteți și voi altele.

Inteligența Artificială, tema principală la EmTech Digital Conference

Conferința anuală care prezintă oportunitățile revoluției digitale inovatorilor, antreprenorilor și oamenilor de business interesați de efectele noilor tehnologii asupra tuturor industriilor, a avut loc pe 23 și 24 mai în San Francisco. Evenimentul organizat de MIT Technology Review, publicație MIT dedicată tehnologiei, s-a concentrat anul acesta pe inteligența artificială. Impactul evoluției AI asupra vieții cotidiene, dar mai ales asupra mediului de business a fost dezbătut într-o serie de conferințe ce au luat pulsul stării actuale, dar și al trendurilor și previziunilor pentru anii următori.

Fiecare dintre cele 38 de talk-uri pot fi urmărite pe site-ul MIT Technology Review

EmTech Digital 2016 - Opening Remarks

Primul festival dedicat tehnologiei din București

Bucharest Technology Week și-a asumat misiunea de a pune Bucureștiul pe harta internațională a tehnologiei și a interesului acordat evoluției acesteia. Prima ediție (23 – 29 mai) a propus pasionaților de inovație, fie ei studenți, antreprenori sau directori de comanii, o platformă de networking și învățare dezvoltată în două direcții. Prima a fost zona de interacțiune și experiență și a constat în expoziția de produse și soluții care folosesc tehnologii de ultimă generație, ce a putut fi vizitată toată săptămâna în Piața George Enescu. De la soluții de printare 3D sau soluții smart home, până la mașini electrice și hibride, au încercat să proiecteze o imagine cât mai apropiată a viitorului, atât în mediul personal, cât și în cel de business.

Zona de learning a completat evenimentul oferind patru conferințe tematice (Innovation Summit, Brands + Tech Summit, Enterprise-IT Summit și Java Dev Summit), în cadrul cărora publicul a fost invitat să descopere aplicațiile, utilitatea și oportunitățile pe care tehnologia le oferă mediului de business.

Amber Studio lansează Link Twin

La trei ani de la apariția sa pe piață, Amber Studio, în prezent cel mai mare studio independent de gaming din România, a lansat în mai primul joc dezvoltat în întregime prin resurse proprii – Link Twin.

Link Twin e un joc de puzzle și strategie în care userul trebuie să poziționeze două personaje, concomitent într-un nivel, astfel încât fiecare dintre ele să corespundă uneia dintre ieșirile din nivelul respectiv.


Până în septembrie 2016 când va fi disponibil, jocul și-a întâlnit publicul cu două ocazii: lansarea din cadrul Romanian Design Week și prezența în cadrul ESL Arena de la East European Comic Con 2016.

Prin acest proiect Amber Studio face un pas important în afirmarea ca jucător pe piața internațională de gaming. Continuând demersul de creație și dezvoltare de jocuri 100% românești, tot la Comic Con Amber a lansat și AmberJam 2016, prima competiție de tip game jam deschisă amatorilor. Provocarea a constat în crearea de la zero a unui joc în 24 de ore, având la îndemână toate resursele necesare. La final au rezultat șase jocuri în variantă alpha despre care puteți citi mai multe aici.

Noi experiențe VR în premieră la Unfinished - Bucharest Festival of Visual Arts

La Unfinished vă recomandam la finalul lunii trecute să mergeți pentru noi experiențe digitale.

Merita să mergeți cel puțin pentru a experimenta două noi tipuri de utilizări ale realității virtuale cu ajutorul Oculus. Primul deschide o nouă posibilitate de explorare pentru cineaști. La festival a fost prezentată prima serie de documentare VR, care lansează o nouă experiență a trăirii unui film. 

Al doilea tip de utilizare a VR-ului schimbă percepția asupra liniarității și bidimensionalității desenului, oferind posibilitatea unui desen în spațiu cu ajutorul unui nou produs Google: Tilt Brush

Unfinished și ICEEfest au prezentat publicului noua manieră de desen printr-un eveniment de tip live demo al artiștilor Obie Platon și Pisica Pătrată, ce poate fi urmărit aici. Publicul a fost invitat apoi să creeze propriile desene.


 
Social media update

În sfera social media cea mai importantă schimbare din luna mai vine de la Instagram. La patru ani după ce a intrat în familia Facebook, rețeaua de socializare își schimbă logo-ul cu unul adaptat perioadei în care suntem. Varianta nouă renunță la curcubeul, care împreună cu obiectivul foto erau elementele principale de recunoaștere a vechii identități, mizând pe un design simplificat cu o geometrie care păstrează schematic liniile inițiale.


Digital Gadget made in RO

O veste foarte bună pentru utilizatorii de smartphones este adusă de câștigătorul medaliei de aur la ediția 2016 a Salonului Internațional de inventică EuroInvent Iași (20-21 mai). Gadgetul denumit ArKase are potențialul de a deveni la fel de popular ca acumulatorii externi pentru telefonul mobil.

Este vorba de o nouă generație de huse pentru smartphones propusă de inginerul Răzvan Mărcuș, care încarcă bateria telefonului prin simpla conectare cu acesta. Husa captează și transformă semnalele GPS, wi-fi, undele radio, zgomotul, mișcarea, energia fotovoltaică și chiar temperatura palmei utilizatorului în energie electrică. Mai multe detalii găsiți aici

Primul joc anti-plictiseală la drum lung

Tot în mai Publicis România și Nurun România, în parteneriat cu Orange România a lansat jocul Plimbă Ursul, un proiect Automobil Clubul Român în colaborare cu FIA (Federation Internationale de l'Automobile). Aplicația are rolul de a menține siguranța rutieră și este un joc pentru copii împotriva plictiselii, construit special pentru drumurile lungi. Obiectivul ACR este să implice activ copiii în siguranța rutieră, atenționându-i atunci când regulile nu sunt respectate. 

Pe scurt, prin intermediul GPS-ului, jocul este influențat direct de viteza mașinii. Dacă șoferul depășește viteza legală, copilul este atenționat. În cazul în care șoferul nu încetinește, copilul pierde puncte, ajungând să piardă jocul dacă mașina nu revine în limitele legale de viteză.



Instalație semnată Internetics @ Romanian Design Week

La fiecare ediție, expoziția centrală Romanian Design Week prezintă proiecte multidisciplinare în categoria Design Hibrid. Anul acesta, Internetics și-a asumat rolul de curator propunând vizitatorilor instalația rflxON creată de Augmented Space Agency.

Echipa Augmented Space Agency creează experiențe interactive folosind realitatea augmentată. rflxON oferă vizitatorilor ocazia să interacționeze cu obiecte din categoria home and deco ale brandului de design românesc UBIKUBI, reprezentate la scară unu la unu. Practic, ai posibilitatea de a mobila o cameră cu obiecte pe care mai apoi le poți vedea în expoziție la categoria Design de obiect.