The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

COLECȚIA QUINTESSENCE

Articol / 20 Iul 2017 / Maria Neneciu
  • COLECȚIA QUINTESSENCEMikelesta
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
  • COLECȚIA QUINTESSENCEIgor Rotari
1/17
Proiectul „Quintessence” a fost inițiat de Mihai Stamati și Maria Bubuioc și se traduce într-o colecție de obiecte de mobilier și decorative prin care s-a dorit valorificarea tradițiilor și meșteșugurilor. Am stat de vorbă cu Mihai Stamati, care ne-a povestit mai multe despre cum a început acest proiect: “ am început prin a studia materialele și tehnicile artizanale, ca mai apoi să le valorificăm într-o colecție de mobilier contemporan. Scopul a fost să revitalizăm interesul pentru materialele naturale precum cânepa, inul, lemnul, stuful, penele și să încurajăm practicarea meșteșugăritului de către artizani în eventualitatea în care acesta să fie valorificat ca parte importantă a designului modern durabil și cu multă esență. Conceptul a fost apreciat și ales de către comitetul de selecție al Bienalei Internaționale de Design Saint-Etienne, 2017, iar noi am prins curaj și un motiv în plus spre a-l dezvolta și materializa într-o serie de obiecte precum: fotoliu-balansor (lemn,  fir de in), lampadar (lemn, fir de in), masă de cafea (lemn), scaun-poof (țesătură de cânepă, pene, lemn), covor (fir de cânepă) și o canapea (țesătură de cânepă, stuf, lemn). După aproape un an de lucru,am mers cu întreaga colecție în Saint-Etienne, Franța, acolo unde în perioada 9-26 martie obiectele au fost expuse în secțiunea Rue de la Republique a Bienalei Internaționale de Design, ne-a povesit acesta.

Proiectul Quintessence a pornit de la premisa că ne confruntăm cu un număr mare de produse și din această cauză începem să pierdem evidența originii acestora și să ignorăm compoziția sau proveniența produsului, iar astfel pierdem contactul cu procesul de fabricație și, prin urmare, valoarea emoțională atribuită acestor obiecte dispare.

Inspirat de moștenirea tradițională, cei doi designeri au cercetat și reevaluat vechile tehnici de producție  pentru a crea o colecție unică de mobilier care să răspundă cerințelor contemporane. "Quintessence" explorează metodologiile artizanale și materialele naturale dintr-o anumită regiune pentru a produce artefacte durabile, semnificative și simbolice.Teritoriul de investigare cuprinde patrimoniul tradițional românesc și moldovenesc al obiectelor casnice. În acest context, cei doi s-au concentrat pe pe textile și materiale explorate, cum ar fi lenjeria, firele de cânepă, țesăturile de cânepă prelucrate manual, trestia și pene care ar putea fi combinate cu structuri din lemn. În trecut, aceste materiale erau foarte frecvente în casele de concetățeni, colectate și produse de țărani înșiși.  

Tot pentru încurajarea dialogului dintre meșteșugurile tradiționale și designul contemporan a fost lansată și competiția Redesign Crafts, un concurs de proiecte semnat de The Institute și ING Bank, despre care puteți afla mai multe aici.