The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Juriul Internetics 2017 // Mihai Tănase despre landscape-ul digital

Interviu / 05 Dec 2017 / INSTITUTE.RO
  • Juriul Internetics 2017 // Mihai Tănase despre landscape-ul digital
  • Juriul Internetics 2017 // Mihai Tănase despre landscape-ul digital
  • Juriul Internetics 2017 // Mihai Tănase despre landscape-ul digital
  • Juriul Internetics 2017 // Mihai Tănase despre landscape-ul digital
1/4
33 de jurați au decis tabloul final al premianților ediției a 17-a de Internetics. Printre ei se numără și Mihai Tănase, Head of Digital & CRM pentru Renault & Dacia România, cu o experiență de 10 ani în industria digitală despre care l-am invitat să ne povestească mai multe:

Dacă-ți luăm interviul ăsta, e clar că you speak digital. Ce faci ca să ții pasul cu noul într-un domeniu atât de mobil?

Provocarea este să gasești echilibrul între noutățile efemere și cele ce modifică în mod real și substanțial landscape-ul digital. Pentru mine a ține pasul cu noutățile este o combinație între participarea la conferințele și evenimentele de profil, o mână bună de site-uri de specialitate unde se anunță și se dezbat astfel de noutăți și interacțiunea cu oameni din industrie. Când lucrezi în digital nu îți permiți să te oprești nici măcar o clipă din a învăța ceva nou.

Cum ti s-a pǎrut experienţa de anul acesta de jurat la Internetics?

Pentru mine a fost prima experiență de jurat la Internetics. Am descoperit cu plăcere o serie de campanii foarte interesante și am revăzut alte campanii la care am fost poate mai «în target». Pe cele din urmă, le vezi cu alți ochi când analizezi cu atenție campania. Internetics are avantajul că expune către jurați în același loc un număr impresionant de proiecte din mediul digital, cu tot cu strategie, concept și rezultate.

Ce categorie ți se pare că a venit cu cele mai multe surprize anul ăsta? Ce categorie ți-ai dori să crească mai mult la anul?

Mi-a plăcut mult categoria viral videos, au fost câteva surprize foarte plăcute. Dacă acum câțiva ani de zile buzzphrase-ul industriei era «să facem ceva viral», însa erau puține campanii cu adevărat virale, acum văd mult mai multă gândire strategică în spatele unui viral, ceea ce mă bucură. Mi-aș dori să crească categoria Web platforms – craft / website content (unde nu am dat niciun aur anul ăsta) și categoria Mobile Apps; avem oportunități ca industrie să facem lucruri bine construite și în aceste dimensiuni.


După multele cazuri citite, ai vreo recomandare pentru cei care înscriu?


Da, sunt câteva lucruri. În primul rând, aș recomanda înscrierea proiectelor doar în categoria relevantă pentru tipul de proiect. În al doilea rând, o descriere succintă și relevantă pentru categoria unde este înscris proiectul face mult mai bine decât o descriere lungă și identică cu alte categorii unde s-a mai aplicat.

Pe o scară de la 1 la Internetics cum ți se pare că stă digitalul românesc în campaniile din 2017?

Așa cum spuneam și mai devreme, am avut multe surprize plăcute însă au fost și câteva mici dezamăgiri generate de câteva proiecte care aveau mult mai mult potențial, dar au fost limitate de o execuție firavă. Aș spune că suntem pe drumul cel bun către nivelul Internetics.

Care e cel mai recent ”Wow” din zona digital pentru tine?

Grea întrebare. Sunt multe lucruri extrem de interesante în zona de digital, de la mutarea în programmatic la un nivel mai consistent al buyingului de digital media inclusiv în România, la exemple de content marketing done right, la diverse evoluții în sharing economy sau la bănci 100% online apărute în Europa de Vest. « Wow-ul » meu de moment este însă generat de vlogging și vloggeri – este impresionant câtă audiență poate strânge în jurul lui un vlogger autentic.

Ce fel de jurat ești?

Sunt genul care preferă să fie surprins, dar și cel care verifică cifrele declarate de 3 ori (uneori mai sunt surprize).


3 love brands și de ce?

Oarecum evident, mărcile grupului pentru care lucrez Renault & Dacia. Apoi sunt dependent de telefonul meu și îmi place foarte mult modul în care comunică (Apple). Cu toate că nu sunt neaparat un împătimit al sportului, îi apreciez foarte mult pentru produs și marketing pe cei de la Nike.

Ca-n orice domeniu, în marketing și comunicare sunt cuvinte sau expresii pe care oamenii le repetă excesiv în online până simți că-ți cad urechile dacă le mai auzi o dată. Ce cuvânt/expresie n-ai vrea să mai auzi o vreme?

Pot să fac o listă (lungă). Reach, putem sa nu mai vorbim despre reach, vă rog ? De asemenea, aș mai pune pe listă “leading brand/product” și “am făcut awareness”.

***

Internetics 2017 a avut loc pe 24 noiembrie la DESCHIS Atelier, unde a premiat inteligența digitală prin 28 de trofee, desemnând, la finalul serii, MRM // McCANN drept Agenția Anului.

Partenerii evenimentului:

Sponsored by: UPC România
Powered by: The Institute, UniCredit Bank România, Ciuc Premium, Absolut, AHEAD
Partners: Coca-Cola, #YouTube.