The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Juriul Internetics 2017 // La povești digital cu Bogdan Țurcanu

Interviu / 04 Dec 2017 / INSTITUTE.RO
  • Juriul Internetics 2017 // La povești digital cu Bogdan Țurcanu
  • Juriul Internetics 2017 // La povești digital cu Bogdan Țurcanu
  • Juriul Internetics 2017 // La povești digital cu Bogdan Țurcanu
  • Juriul Internetics 2017 // La povești digital cu Bogdan Țurcanu
  • Juriul Internetics 2017 // La povești digital cu Bogdan Țurcanu
1/5
Bogdan Țurcanu este unul dintre membrii juriului care au ales câștigătorii acestei ediții de Internetics. Un brand builder cu interes constant în storytelling-ul digital și noile tehnologii, Bogdan este marketing manager pentru Uber România. La final de competiție, am stat de vorbă cu el despre experiența acestui an de Internetics și despre cum se conturează lumea digitală în prezent, prin ochii săi.

1. Dacă-ți luăm interviul ăsta, e clar că you speak digital. Ce faci ca să ții pasul cu noul într-un domeniu atât de mobil?

Faptul că sunt ușor geeky mă ajută să fiu mereu la curent cu noile tehnologii / inovații tehnologice. Astfel, pot anticipa proiectele comerciale ce vor urma, mișcarea fiind de la târguri de tehnologie spre campanii de marketing premiate.

2. Cum ti s-a pǎrut experienţa de anul acesta de jurat la Internetics?

Mereu am considerat că dezbaterile ce au loc între jurați sunt extrem de valoroase, având în vedere că suntem oameni cu background diferit, ce venim din companii cu behaviour de marketing diferit. Astfel, la fel ca anul trecut, am simțit că multele ore petrecute împreună au reprezentat un câștig atât individual, cât și al industriei, fiind obligați să ieșim din modelele de gândire ale business-urilor în care activăm.

3. Ce categorie ți se pare că a venit cu cele mai multe surprize anul ăsta? Ce categorie ți-ai dori să crească mai mult la anul?


N-aș putea spune că au fost categorii cu surprize, ci în linie cu așteptările avute. Mi-aș dori să văd campanii Full Digital în anul următor, care să demonstreze încrederea pe care clienții o au în această zonă, dar și ca înțeleg modul de interacțiune cu audiențele pe care le targetează.

4. După multele cazuri citite, ai vreo recomandare pentru cei care înscriu?

În primul rând, trebuie să scrie case-ul în linie cu secțiunea la care înscriu lucrarea. Asta ajută să poziționeze lucrarea în linie cu obiectivele pe care le-a avut, raspunzând mereu la Why? How? Where?

5. Pe o scară de la 1 la Internetics cum ți se pare că stă digitalul românesc în campaniile din 2017?


Cred ca 2017 a arătat un mediu digital cu un număr limitat de clienți care au investit conform așteptărilor. Acest lucru s-a simțit în calitatea lucrărilor implementate, dar și în rezultatele avute. Aș spune că 2017 a fost un an sub potențialul pe care industria îl are.

6. Care e cel mai recent ”Wow” din zona digital pentru tine?


Nike – Unlimited Stadium: cred că este unul din proiectele care arată că there is no dead end when having a brilliant strategy.

7. Ce fel de jurat ești? 
 
Aș spune ca sunt un jurat informat, critic, care are așteptări ridicate, dar care nu ignoră contextul, deci caută să înțeleagă mereu ce a fost în spate și să analizeze toți factorii care au influențat acel proiect. În același timp, îmi spun în mintea mea - Noroc cu Internetics că ne mai întâlnim și noi la aceeași masă. :)

8. 3 love brands și de ce?

Mă voi rezuma la unul, având în vedere că îl simt detașat - Nike. Cred că Nike este unul dintre primele branduri care au demonstrat puterea digitalului, în vremuri în care prea puțini conștientizau potențialului acestei zone. Viziunea lor a fost atât de puternică tocmai prin faptul că și-au propus să aducă utilitate digitală, iar asta le-a transformat business-ul.


9. Ca-n orice domeniu, în marketing și comunicare sunt cuvinte sau expresii pe care oamenii le repetă excesiv în online până simți că-ți cad urechile dacă le mai auzi o dată. Ce cuvânt/expresie n-ai vrea să mai auzi o vreme?

Ma tem că dacă aș include aici cuvintele/expresiile utilizate excesiv pe care nu aș vrea sa le mai aud, ar fi doar tăcere în jur. Cred că e nevoie să fim autentici, să avem puterea să fim mult mai curajosi în ce ne propunem, dar și mai ancorați în brandurile în care lucrăm. Astfel, vom vedea o industrie mai creativă, cu rezultate mult mai reale și cu branduri mult mai sănătoase.


***

Internetics 2017 a avut loc pe 24 noiembrie la DESCHIS Atelier, unde a premiat inteligența digitală prin 28 de trofee, desemnând, la finalul serii, MRM // McCANN drept Agenția Anului.

Partenerii evenimentului:

Sponsored by: UPC România
Powered by: The Institute, UniCredit Bank România, Ciuc Premium, Absolut, AHEAD
Partners: Coca-Cola, #YouTube.