The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

CREATIVE TALKS #2 @ENERGIEA

News / 31 Mar 2016 / INSTITUTE.RO
  • CREATIVE TALKS #2 @ENERGIEA
  • CREATIVE TALKS #2 @ENERGIEA
1/2
Energiea Creative talks continuă seria întâlnirilor lunare cu creativi români, în parteneriat cu Art Directors Club of Romania.
La a doua ediție, care va avea loc miercuri, 6 aprilie, Sorin Trâncă (Managing Partner la Friends/TBWA) va vorbi despre capcanele psihologice ale procesului de creaţie şi despre psihic, ca incubator de idei.


INTERVIU SORIN TRÂNCĂ

Dă-ne 3 exemple de campanii mișto din 2015.
În 2015 mi-a plăcut asta pt că a găsit un mecanism spectaculos de a transforma o situație negativă într-una pozitivă și geico și Dad Song, pt că e dement și curajos și duce savuros insightul de la Old Spice mai departe. 

Pe ce brand internațional ți-ar plăcea să lucrezi și de ce?
Nu am preferinte de branduri, aș lucra cu orice brand, chiar și cu orice companie, atâta timp cât oamenii care iau decizii sunt oameni în regulă și simt că îi pot ajuta cu ce am învățat în acești 18 ani de publicitate. Deci nu brandurile mă interesează, nu asta mă motivează în viața de zi cu zi, ci oamenii care le gestionează sau au ceva de spus în privința lor.

Îmi plac în mod special antreprenorii sau companiile antreprenoriale care au răspuns substanțial la întrebarea „de ce facem pufuleții ăștia”, de ex. Majoritatea companiilor nu au acest tip de răspuns sau, mai nasol, nu îi înțeleg utilitatea. Sunt destul de multe companii care știu să răspundă la întrebarea „ce facem bine”, sau „ne pricepem la X sau Y” și destul de puține la întrebarea „de ce facem ceea ce facem”, adică ce miză socială, ce viziune, ce utilitate, ce model nou propun lumii. Cred că într-o lume în care totul se accelerează ca proces, trebuie să realizezi că marketingul pe care îl faci azi într-un an este egal cu marketingul pe care înainte îl făceai în 3, în 5 ani. Se va accelera, prin urmare, și timpul în care facem și aprobăm campanii.

Un mod de a progresa azi e felul în care reușești să-ți dai seama că ceea ce înainte era un plan pe termen lung, azi devine unul pe termen scurt, cel mult mediu. Iar consistența și relevanța, „firul roșu” pe care-l căutăm, atunci când construim un brand, devine un subiect de planificare multianuală. Pe scurt, un răspuns serios la întrebarea „de ce facem ceea ce facem” s-ar putea să fie printre puținele lucruri care să genereze mindsetul corect pentru construcție de brand, să așeze lucrurile într-o perspectivă real constructivă, fiindcă pe parcurs deciziile tactice vs. oportunități vor tinde tot mai mult să rupă firul roșu, construcția, emoția necesară brandului pentru a rămâne valoros pe termen lung.

Deci nu mă interesează așa de mult brandurile, fiindcă multe vor dispărea, dacă nu gândesc așa. Dacă vă uitați la clasamentele interbrands din ultimii 10 ani o să realizați fix ce spun mai sus: cine a reușit să fixeze o viziune rezistă în top. Cine nu, a cam dispărut sau a luat-o la vale. Marketingul e înainte de orice logică și bun simț. Deci îmi plac oamenii de marketing sau decidenții pe subiectul ăsta care le au.

Ce ziceai musafirilor când te întrebau în copilarie “da’ tu ce vrei să te faci când o să fii mare”?

Îi mințeam. Niciodată nu am știut răspunsul la întrebarea asta. Și la orice m-aș fi oprit, mi se părea prea puțin. Acum, ajuns la o venerabilă vârstă, cred că aș fi putut să fiu un avocat foarte bun, un arhitect foarte talentat, un psihiatru destul de competent sau un inventator destul de nebun. Dar mi se pare că în publicitate pot face câte puțin din toate astea, ceea ce mi se pare (înca) în regulă.


Cu o experiență de 18 ani în publicitate, Sorin Trâncă este membru Art Directors Club of Romania și Managing Partner la Friends/TBWA.