The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Interviu cu Ioan Big // Juriul GSC 2023

Articol / 21 Sep 2023 / Andra Mihai
  • Interviu cu Ioan Big // Juriul GSC 2023
1/1
În pregătirea Festivităţii de Premiere Gala Societăţii Civile 2023, The Institute a stat de vorbă cu o parte dintre Juraţii GSC aflaţi la prima experienţă de jurizare în cadrul competiţiei. Interviurile vorbesc despre societatea civilă şi implicarea civică, despre colaborare şi dialog şi despre cum va arăta societatea civilă în viitor. Anul acesta, 238 de iniţiative, respectiv 182 proiecte, 23 programe și 33 de campanii de comunicare s-au înscris la cea de-a XXI-a ediţie a Galei Societăţii Civile, cel mai amplu proiect care promovează și premiază activitatea sectorului asociativ din România. Proiectele au fost jurizate de peste 80 de specialişti în implementarea și evaluarea proiectelor, cercetători, sociologi, jurnaliști, lideri și formatori de opinie ai societății civile și ai sectorului non-profit, la care se adaugă reprezentanți ai sectorului privat.

Vă invităm să citiţi în rândurile de mai jos un interviu cu Ioan Big, Analist Pop culture & Publisher, Zile şi Nopţi, Cinemap şi Sunete.

Cum a fost experiența ta de a fi în juriul Galei Societății Civile, ediția 21? Ce te-a surprins, ce ai descoperit și ce spun proiectele de anul acesta despre implicarea socială din România?

Fiind prima de acest fel, aş cataloga experienţa drept inedită şi instructivă. Cu un set de criterii de evaluare extrem de bine trasat, a fost esenţial modul în care autorii proiectelor le-au sintetizat în formatul solicitat, deci relevanţa prezentării a făcut deseori diferenţa în departajare. Drept urmare, ca impresie generală, am fost surprins de apreciabila varietate a preocupărilor şi, în unele cazuri, de inovativitatea soluţiilor de materializare (mai ales în cazul celor de nişă, cu adresabilitate foarte specifică), dar, în egală măsură, şi de lipsa de claritate a definirii obiectivelor sau a rezultatelor acestora în raport cu potenţialul sugerat de unele dintre proiecte.

Care crezi că este domeniul cel mai bine reprezentat din perspectiva implicării civice în România și în ce domeniu ar trebui investit masiv ca să producem schimbări reale în societate în următorii 10 ani?

În opinia mea, ca răspuns oarecum firesc la nevoia de balansare ale carenţelor sistemice, cel mai bine reprezentat domeniu este cel al educaţiei şi învăţământului, întrucât mare parte a demersurilor civice au implicit şi o componentă educaţională, indiferent de obiectivele lor principale, fie acestea promovarea tinerilor artişti sau protecţia mediului. În această direcţie ar trebui investit masiv în continuare pe termen scurt, cu accentul pus, eventual, pe comportamentul civic şi participarea publică.

Cum se naște implicarea civică? De ce au nevoie oamenii ca să treacă de la indiferență la implicare și de ce crezi că e nevoie pentru a antrena spiritul civic în România atât la nivel individual, cât și organizațional?

Cred că implicarea se naşte prin conştientizarea apartenenţei la o comunitate, indiferent de natura acesteia, urmată de asumarea ca individualitate a problemelor generate de vectorii coagulanţi ai respectivei comunităţi. Iar conştientizarea, dacă nu e provocată de eventuale experienţe personale, se dobândeşte prin educaţie civică, bază ulterioară de cristalizare a spiritului militant.

Care crezi că este ingredientul principal în colaborarea actorilor diverși (ONG-uri, administrare publică, guvernamentală, mediu diplomatic, presă, mediu universitar sau corporate) pentru a aduce o reală transformare în societate?

Dialogul. Real şi nu mimat.

Campania Galei Societății Civile de anul acesta vorbește despre „Bine pentru Mâine” și prezintă poveștile unor tineri implicați în societatea civilă. Cum crezi că o să arate o societate civilă în viitor, construită de acestă nouă generație? Spre ce crezi că ar trebui să se îndrepte?

Fantezia mea în privinţa viitorului este limitată de impredictibilitatea prezentului. M-aş bucura însă dacă tinerii ar face conştient şi constant mai mult bine cu gândul că există un mâine pe care-l împart cu semenii lor.

Ioan Big a fost parte din juriul secţiunii Artă și Cultură.

Câştigătorii ediţiei cu numarul 21 se vor afla în cadrul Festivităţii de Premiere a Galei Societății Civile, care va avea loc pe 26 septembrie, începând cu ora 19:30, la Ateneul Român din București. 

***

Partener Principal:
Rompetrol
Partener pentru Sustenabilitate: Lidl România
Partener Secțiune Educație și Învățământ și Secțiune Programe: BCR
Partener Secțiune Dezvoltare Economică și Socială: Mastercard
Partener Secțiune Sănătate: Secom Healthcare și Good Routine by Secom
Partener Secțiune Proiecte realizate cu implicarea Voluntarilor: Helinick
Parteneri Strategici: Ashoka România, ASAP România
Parteneri Culturali: Primăria Municipiului București prin ARCUB
Parteneri Media Strategici: Pro TV, Rock FM, HotNews.ro, Euromedia, YOOH
Parteneri Media: IQads.ro, RADOR, AGERPRES, spotmedia.ro, Zile și Nopți, Revista Biz, România Pozitivă, Știri.ONG
Parteneri Tradiţionali: Netvibes România, MediaTrust România

O campanie:
Gavrilă&Asociaţii