The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

2023 WRAP UP

Articol / 21 Dec 2023 /
  • 2023 WRAP UP
  • 2023 WRAP UP
  • 2023 WRAP UP
  • 2023 WRAP UP
  • 2023 WRAP UP
  • 2023 WRAP UP
  • 2023 WRAP UP
  • 2023 WRAP UP
1/8
 Mulțumim că ați fost alături de noi în acest an. Am pregătit o scurtă trecere în revistă a tuturor proiectelor pe care le-am desfășurat în 2023 și asteptăm cu nerabdare anul următor. 




ROMANIAN DESIGN WEEK 
(12 - 28 mai)

RDW 2023 
 s-a desfășurat sub tema #CONNECTIONS și s-a concentrat pe conexiunile dintre diverse industrii creative locale, pe comunitățile creative și rolul lor în orașele din care provin, pe sinergiile dintre operatorii culturali și pe conectarea publicului larg cu proiecte locale de arhitectură și design.
Peste 85.000 de persoane s-au bucurat de experiența festivalului între 12 și 28 mai și au vizitat atât expoziția centrală din Piața Amzei, cât și cele peste 90 de evenimente conexe care s-au desfășurat peste tot în Capitală. 
 
A douăsprezecea ediție Romanian Design Week va avea loc în București, în perioada 24 mai – 2 iunie și se va desfășura sub tema Unlock the city. 





DIPLOMA SHOW
(7-15 OCTOMBRIE)

DIPLOMA Show
 
a aniversat anul acesta 10 ediții și a reunit peste 126 de artiști, arhitecți și designeri români din 16 discipline creative diferite. Pentru al 4-lea an consecutiv, festivalul s-a desfășurat la Combinatul Fondului Plastic din București, unde, timp de 9 zile, peste 10.000 de vizitatori au văzut expoziția centrală și au participat la activitățile, evenimentele și inițiativele numeroase din cadrul festivalului. 
 
Printre noutățile din acest an s-au numărat și un fashion show creat de Alina Gavrilă - Borțun /Gavrilă Fashion Tellers - DIPLOMA Doors – Fashion Show, Hot Lagoon Fair, târg de printuri și tipărituri de artă și DIPLOMA GROW, program de masterclass-uri, unde cei interesați au putut afla informații din culise de la arhitecți, designeri și artiști cu renume despre traseul lor profesional.
 
Pentru 2024, festivalul își propune să accentueze atât componenta educațională prin continuarea și dezvoltarea programului DIPLOMA GROW, cât și să ofere contexte în afara celor 10 prin care tinerii să interacționeze cu alți colegi de breaslă, dar și cu seniorii din industrie.





CARTIERUL CREATIV

Proiect de poziționare și de regenerare urbană și ecosistem creativ din centrul Bucureștiului, Cartierul Creativ a continuat și anul acesta demersul promovării, valorificării și potențării industriilor creative, a organizațiilor și proiectelor culturale.
 
Lansat în luna iunie anul acesta, Amzei este un demers prin intermediul căruia se dorește revitalizarea zonei Amzei cu ajutorul culturii și a economiei creative locale. Programul Amzei s-a tradus până acum în expoziții de artă contemporană și design, festivaluri dedicate fotografiei și designului grafic, dar și în două concepte expoziționale inedite - despre istoria orașului și identitatea zonei. Alături de acestea, au mai avut loc o serie de ateliere despre arhitectură și oraș, o serie de cinci târguri cu și pentru antreprenorii creativi locali, dar și o primă întâlnire cu specialiști despre posibile scenarii pentru o strategie pe termen mediu și lung a zonei. Totodată, demersul Amzei presupune și procese de consultare publică și o colecție de materiale video scurte cu rezidenți și antreprenori din zonă, reunite pe canalele de comunicare ale Cartierului Creativ. 





COMBINAT

Combinatul Fondului Plastic încheie anul 2023 cu un portofoliu generos pentru comunitatea bucureșteană iubitoare și practicantă de artă. În frunte cu ediția aniversară de 10 edi ediții DIPLOMA Show, peste 10.000 de oameni din toată țara au intrat pe porțile Combinatului. Acesteia i se adaugă cele 2 evenimente de tip OPEN DOORS și zecile de expoziții din spațiile care alcătuiesc comunitatea artistică diversă a acestui spațiu unic: Spațiul The Institute, IOMO Gallery, SENAT, Sector 1 Gallery, Sandwich, Galeria Nicodim, UNAGaleria și artsafe.
 
Printre evenimentele memorabile ale anului se numără Bucharest Jazz Festival, Zilele Sculpturii, Sneakers&CoSlow Coffee FestivalSNAC 2023.
combinat.ro este platforma comunității culturale și creative din Băiculești 29 și una dintre principalele destinații culturale bucureștene.




ASAP 
(Armata Selectării Atente a Plasticului)

Până în prezent, 36 de localități și 4 sectoare ale Bucureștiului susțin și se implică în misiunea ASAP. Începând cu acest an, am dat posibilitatea unităților școlare să se înscrie în program fără să mai fie nevoie de semnarea unui parteneriat între program și administrațiile locale, pentru a da o șansă și celor care-și doreau să participe la program, însă nu aveau până acum cadrul legal pentru a o face. Programul ajunge la aproape 600.000 de elevi și peste 1600 de școli.
 
Anul acesta, ASAP a continuat proiectele dezvoltate în 2022 și a inițiat o serie de proiecte în beneficiul elevilor și al profesorilor implicați în program. ASAP Recycling Park la Electric Castle, River Cleanup Collective, Tineri de Bine la Gala Societății Civile, participarea la Forumul Orașelor Verzi sunt câteva dintre proiectele continuate. Iar ca noutăți, anul acesta am lansat BANDA ASAP, concurs de bandă desenată pentru elevi, Ghidul ASAP pentru colectarea separată în școli, un instrument de lucru esențial pentru orice instituție școlară care-și dorește să implementeze sau să îmbunătățească procesele de colectarea separată, dar am și extins și am completat instruirile disponibile în cadrul programului, la finalul cărora au absolvit peste 900 de reprezentanți ai școlilor.




GALA SOCIETĂȚII CIVILE

(26 septembrie)

Ediția cu numărul 21 a Galei Societății Civile, proiect ce are ca misiune susținerea, promovarea și celebrarea sectorului neguvernamental din România, a însemnat: 238 inițiative civice înscrise în competiția anuală, 85 de specialiști în implementarea și evaluarea proiectelor, cercetători, sociologi, jurnaliști, lideri și formatori de opinie ai societății civile și ai sectorului non-profit, dar și reprezentanți ai sectorului privat care si-au asumat rolul de Jurați ai Galei Societății Civile, care au evaluat și premiat cele mai bune proiecte ale sectorului, 63 de premii oferite la Festivitatea de Premiere de anul acesta, aplaudate de peste 700 de reprezentanți din societatea civilă, companii, instituții publice, centre culturale, ambasade, mediul academic și presă.
 
Festivitatea de Premiere Gala Societății Civile, ediția cu numărul 21, a avut loc pe 26 septembrie, la Ateneul Român. Marele Premiu al Galei Societății Civile 2023 a fost oferit Asociației Code for Romania, pentru proiectul Dopomoha - War TaskForce, proiect ce are ca scop dezvoltarea unei infrastructuri digitale pentru a ajuta refugiații ucraineni să acceseze informațiile și serviciile de care au nevoie.
 
Pentru 2024, Gala Societății Civile va anunța calendarul noii competiții cu un start al înscrierilor în februarie și Festivitatea de Premiere care se va muta în luna iunie a anului viitor.



INTERNETICS
(28 noiembrie)

Anul acesta, cea de-a 23-a ediție Internetics s-a desfășurat sub tema „Viitorul Tău Client”, temă ce a pus accentul pe compoziția juriului, format în cea mai mare parte din profesioniști din companii. Cu o restructurare a competiției în 6 noi categorii mari, festivalul a acordat în cadrul Galei de Premiere ce a avut loc la NORD Events Center by Globalworth 36 de trofee, dintre care 15 Gold și 21 Silver. 145 de proiecte provenind de la 28 de agenții și dezvoltate pentru 56 de branduri au intrat în competiție și au fost evaluate de 90 de jurați, specialiști în marketing digital și comunicare online, dar și un set de experţi în research şi media, consultanți independenţi şi reprezentanţi din buticuri de consultanţă online din România.
 
Trofeul Agency of the Year a fost adjudecat pentru al doilea an consecutiv de Publicis Romania, iar trofeul Digital Client of the Year a fost câștigat în 2023 de OLX Online Services, prin brandul Storia.ro.