The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Redacția Film Menu își continuă proiecțiile Cineclub și în 2023

Articol / 09 Ian 2023 / Andra Mihai
  • Redacția Film Menu își continuă proiecțiile Cineclub și în 2023
1/1
Redactată de studenții de la Film din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC), revista Film Menu continuă să ofere o platformă cu ajutorul căreia viitori cineaști și critici să-și găsească o voce și să-și împărtășească ideile cu un public larg de cititori pasionați de cinema.

Fiecare proiecție este moderată de doi membri ai redacției, care invită publicul la un dialog pornind de la filmul vizionat.

Anul acesta programul va fi unul plin, cu câte o proiecție pe săptămână, în fiecare miercuri:


  • Il Sorpasso / Depășirea (1962, r. Dino Risi)
     
  • 4 ianuarie, ora 19:00, moderat de Ștefan Ristea și Iulia Necșulescu

    Roberto (Jean-Louis Trintignant), un student timid la drept la Roma, îl întâlnește pe Bruno (Vittorio Gassman), un bărbat exuberant și capricios în vârstă de patruzeci de ani, care îl duce vara la o plimbare prin peisaje romane și toscane. Când călătoria începe să se integreze în viața lor de zi cu zi, noua lor prietenie le e testată.

    Considerat primul „road movie” italian, Il Sorpasso este un film de referință al genului commedia all'italiana („comedia în stil italian”). Probabil cel mai apreciat film al regizorului Dino Risi, această satiră captivantă la adresa „miracolului economic” din istoria Italiei rămâne la fel de proaspăt chiar și după 60 de ani de la lansare.

    De asemenea, filmul a marcat debutul carierei de succes pentru unul dintre cei mai apreciați actori ai cinemaului european postbelic, Jean-Louis Trintignant. După succesul Il Sorpasso, actorul a colaborat cu numeroși autori cunoscuți, ca Éric Rohmer (Noaptea mea cu Maud), Bernardo Bertolucci (Conformistul), Costa-Gavras (Z), Michael Haneke (Amour, Happy End) și Krzysztof Kieślowski (Trei Culori: Roșu). Jean-Louis Trintignant a murit pe 17 iunie 2022, la vârsta de 91 de ani, după ce a jucat în mai mult de 100 de filme.

    Mai multe detalii aici

    Bilete aici.   


  • Kind Hearts and Coronets / Inimi nobile și alese (1949, r. Robert Hamer)
     
  • 11 ianuarie, ora 19:00, moderat de Ramona Aristide și Iulia Necșulescu

    Când mama lui a fugit cu un cântăreț de operă italian, Louis Mazzini (Dennis Price) a fost dezmoștenit de familia ei aristocrată. Louis se hotărăște să răzbune moartea mamei sale încercând să ucidă fiecare rudă din arborele genealogic (toți fiind jucați în mod spectaculos de Alec Guinness) care se află între el și averea familiei. 

    Kind Hearts and Coronets este un film diabolic de amuzant, regizorului Robert Hamer este unul dintre cele mai mari triumfuri ale studiourilor Ealing și una dintre cele mai răutăcioase comedii negre realizate vreodată. Înființate în 1902, Studiourile Ealing sunt unele dintre cele mai vechi platouri de film din Marea Britanie (încă funcționează și în ziua de astăzi). Între anii 1947-1956, acest studio a dat naștere unor comedii clasice, al căror umor negru și satiră socială sunt considerate o reflecție înțepător de precisă pentru societatea britanică postbelică. 

    Bilete aici


  • Blue Velvet / Catifeaua albastră  (1989, r. David Lynch)
     
  • 18 ianuarie, ora 18:30, moderat de Iris Irodi și Elena Călinoiu

    Când descoperă o ureche umane tăiată pe un câmp, tânărul Jeffrey (Kyle MacLachlan) pornește într-o investigație care ajunge să implice o cântăreață de club de noapte misterioasă (Isabella Rossellini) și un grup de criminali care i-au răpit copilul, condus de un gangster periculos (Dennis Hopper).

    Parte film noir, parte experimental, cu un joc actoricesc intens și o imagine obsedant de puternică, Blue Velvet este o abordare de neuitat asupra inocenței pierdute, devenind unul dintre cele mai influente filme americane din ultimele decenii.

    Ce se mai poate spune despre un film ca Blue Velvet sau despre un cineast ca David Lynch, care să nu fi fost deja menționat de sute de ori? Oricât de intimidantă ar părea filmografia cineastului, și oricât de reticent ar părea Lynch atunci când i se discută filmele, ne dorim să-i aducem un omagiu, cu ocazia zilei sale de naștere (20 ianuarie). Proiecția noastră face parte dintr-o retrospectivă dedicată cineastului, care va avea loc la Cinemateca Eforie între 17-20 ianuarie. De asemenea, dorim să ne îndreptăm atenția și către colaboratorul frecvent al lui Lynch, compozitorul Angelo Badalamenti, care s-a stins din viață pe 11 decembrie 2022. Alături de coloana sonoră pentru Blue Velvet, Badalamenti a compus celebrul scor pentru seria și filmele Twin Peaks, precum și filme ca Mulholland Drive, Lost Highway, Wild at Heart, contributing la atmosfera specifică a filmelor lui David Lynch.


  • Moi, un noir (1958, r. Jean Rouch)
     
  • 25 ianuarie, ora 19:00, moderat de Andreea Chiper și Dora Leu

    Parte documentar, parte ficțiune, filmul urmărește câțiva tineri imigranți nigerieni care și-au părăsit țara pentru a-și găsi de lucru în Coasta de Fildeș. Ne sunt prezentate condițiile dificile în care aceștia trăiesc, precum și viața lor de zi cu zi, cu nemulțumirile și aspirațiile lor pentru o viață mai bună. 

    Regizorul Jean Rouch este considerat unul dintre fondatorii mișcării cinéma vérité în Franța, și parte din Noul Val Francez. Practica lui Rouch ca regizor de film, timp de peste 60 de ani în Africa, a fost caracterizată de ideea unei antropologii comune. Câștigător al prestigiosului Prix Louis Delluc în 1958, Moi, un noir a marcat ruptura lui Jean Rouch de etnografia tradițională și adoptarea unor strategii de colaborare și improvizație pe care le-a numit „etnografie comună” și „etnoficțiune”. Influențate de suprarealism, multe dintre filmele cineastului estompează linia dintre ficțiune și documentar. Multe din metodele de lucru implementate de Jean Rouch (improvizația, stilul de montaj) au influențat numeroși cineaști, ca Jean-Luc Godard și John Cassavettes

    ***

    Proiecțiile din cadrul Cineclubului Film Menu au loc miercuri, la Cinemateca Eforie, str. Strada Eforie 2, sector 3, București. Intrarea este contra cost, conform tarifelor Cinematecii:

    - Bilet întreg: 10 lei 

    - Bilet redus (elevi, studenți, pensionari): 5 lei

    - Bilet redus pentru studenții facultăților cu profil cinematografic sau similar: 3 lei

    - Persoane cu dizabilități/nevoi speciale: 0 lei

    Biletele cu tarif întreg pot fi achiziționate și online, de pe platforma Eventbook - aici.


    Pentru mai multe detalii puteți accesa blogul: - aici - cât și social media:

  • Facebook
     
  • Instagram
     
  • TikTok