The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Nadejda Iacubina // Culture Fetishism

Articol / 03 Oct 2017 / INSTITUTE.RO
  • Nadejda Iacubina // Culture Fetishism
  • Nadejda Iacubina // Culture Fetishism
  • Nadejda Iacubina // Culture Fetishism
  • Nadejda Iacubina // Culture Fetishism
  • Nadejda Iacubina // Culture Fetishism
  • Nadejda Iacubina // Culture Fetishism
1/6
Nadejda Iacubina a urmat cursurile de licență și masterat la specializarea Modă-Design vestimentar, din cadrul Universității de Artă și Design, Cluj-Napoca. Pe durata studiilor a fost plecată cu bursă în Spania și Italia. A expus lucrări în cadrul a două expoziții din Milano, Palazzo Morando și San Carpoforo. 

Colecția presupune transpunerea în vestimentații a elementelor cu inspirație multiculturală. Acest tip de modă multiculturală scoate în evidență fascinația noastră pentru alte culturi și dorința noastră de a îmbrățișa stiluri din alte regiuni. Inspirația pentru acest proiect a pornit de la un exercițiu de imaginație, de genul întoarcerii în timp până la începutul secolului XX, pentru a-l cunoaște pe Albert Khan, un bancher francez bogat, dar și fotograf ce a călătorit prin lume realizând fotografii documentare despre diferite grupuri etnice. Alături de acesta designerul a pornit într-o călătorie în jurul lumii, unde s-a deghizat în personaje din fiecare cultură vizitată. A creat un ”jurnal de călătorie”, având de fiecare dată bagaje. Bagajele propriu-zis nu exista in colecție, pentru a sublinia ideea că trăirile interioare, gândurile, emoțiile sunt bagaje ce le portă zi de zi. Fenomenul călătoriei și tot ceea ce implică aceasta constituie firul roșu al acestui proiect. Legat de bagaje, cromatica și volumetria colecției a inspirat-o estetica și arta lui Christo Vladimirov Javacheff și Jeanne-Claude. În special, pentru această ținută, a folosit tehnicile de croi a lui Julian Roberts.