The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Cristina Enciu // Dacia EF-Vision 2050' - concept de interior auto

Articol / 02 Oct 2017 / INSTITUTE.RO
  • Cristina Enciu // Dacia EF-Vision 2050' - concept de interior auto
  • Cristina Enciu // Dacia EF-Vision 2050' - concept de interior auto
  • Cristina Enciu // Dacia EF-Vision 2050' - concept de interior auto
1/3
Cristina terminat recent studiile în domeniul Design Industrial. Deși studiile ei se concentrează pe designul de produs, a cochetat și cu designul grafic timp de un an, atât sub forma de job, dar și de voluntariat, însă, ceea ce a pasionat-o de la începutul studiilor în domeniu a fost designul auto. Se remarcă prin participarea la un workshop organizat de studioul Renault, unde a făcut și un internship de 5 luni.

Dacia EF-Vision 2050' - concept de interior auto

Dacia EF-vision 2050 este un proiect-concept ce face parte din sfera designului auto. În colaborare și sub indrumarea echipei de la studioul de design Renault Design Central Europe, Cristina a dezvoltat acest proiect pentru a crea o imagine despre ceea ce înseamnă directia de design în viitorul industriei 'automotive'. Tehnologia avansată își pune amprenta asupra autovehicului și astfel găsim holograme, sticlă inteligentă, ecrane inteligente, materiale cu totul noi, moduri diferite de aranjare a aspațiului interior precum și un nou tip de comunicare între om și mașină, stabilindu-se astfel o legatură aparte între aceștia, dar prin acest tip de sisteme, siguranța și confortul pasagerilor sunt dublate de asistență prin comandă vocală.
Tema ce stă la baza proiectului este legată de elasticitatea și flexibilitatea materialelor, cu scopul a completa și compensa modularitatea elementelor interioare ale mașinii executate de obicei prin mecanisme complicate care conduc la costuri suplimentare și duratș de viață scazută. Astfel, elasticitatea materialelor permite schimbarea layoutului interior într-un mod simplu, pastrând astfel și identitatea de brand Dacia: accesibilitatea.
Conceptul vizează schimbarea modului de a privi calatoria și ii privează pe pasageri de grijile unei călătorii obișnuite, chiar și de oboseala zilnică, avertizând ceilalți participanți la trafic dacă șoferul este obosit sau nervos și daca reprezintă un pericol, masina preluând controlul ulterior. În plus, infrastrucura este regandită într-o direcție eco-friendly, în care asfaltul dispare complet fiind înlocuit cu spații verzi, iar benzile albe care ghidează la ora actuală mașinile sunt înlocuite cu magneti, care susțin și ghidează traficul.
Tehnicile folosite pentru realizarea conceptului sunt: schițe de ideație, randare în marker, schițe digitale în Adobe Photoshop, randări digitale în Adobe Photoshop, efectuarea 3D în Autodesk Alias și randarea acestuia static și în mișcare în programul 3Visu.