The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 17 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Iuliana Ogăraru // Identitate de împrumut

Articol / 20 Oct 2016 / Participant DIPLOMA 2016
  • Iuliana Ogăraru // Identitate de împrumut
  • Iuliana Ogăraru // Identitate de împrumut
  • Iuliana Ogăraru // Identitate de împrumut
  • Iuliana Ogăraru // Identitate de împrumut
  • Iuliana Ogăraru // Identitate de împrumut
  • Iuliana Ogăraru // Identitate de împrumut
  • Iuliana Ogăraru // Identitate de împrumut
1/7
Aflată într-o continuă căutare al propriului drum și al propriului univers, al locului în societate, lucrările sale sunt detașate și spontane fiind alimentate într- un mod bizar de factorul obiectiv, fiind răspunsul său la tot ceea ce o înconjoară. Ceea ce prezintă în lucrări nu este realitatea pe care o experimentează zi de zi, ci una imaginată. Spiritul său franc, capabil să pună pe masă cărțile dimensiunilor interioare pe care le explorează, definește o constantă pe care o expune în munca sa, permanent căutând să experimenteze cât mai multe forme de exprimare artistică.

IDENTITATE DE ÎMPRUMUT

Lucrarea definește tiparul omului decorativ. Personalitatea acestui tipar reprezintă un amalgam de valori și idealuri împrumutate sau impersonale. Individul se îndepartează de esență, prin atribuirea unor măști sociale ce țin doar de aparență. Esența se află în procesul de autocunoaștere, prin înțelegerea sinelui cât și prin experiența cu exteriorul, cu socialul. Productivitatea omului față de sine, reprezintă atitudinea acestuia față de conștientizarea potențialului său și prin acțiuni ce-l ajută în evoluarea sa. Individul este foarte ușor de distras de la acest proces de autocunoaștere, prin diverse mijloace de manipulare. Omul a fost definit adeseori ca o ființă ambiguă, prin excelență, având în natura lui instinctul, conștiință cât și rațiune. Ambiguitatea devine negativă când poate da calitate și unor construcții false, neautentice, îmbrățișând nu numai adevărul ci și minciuna.
 
 
Abstractizarea formei profilului uman accentuează viziunea față de omul fără personalitate, neautentci. Omul nu este atât de unic prin aparența sa fizică, iar unicitatea se evidențiază în aspectele subtile ale esenței omului.
 
Acest proiect a urmărit două trasee, cel de artă textilă și cel de design interior, procesul tehnic fiind remarcat prin experimentarea tehnicilor de prelucrare a materialului texil, de la destrămarea și coaserea acestuia până la imprimare liberă cu vopsea textilă.