The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Iris Tocari // Kosmopolis

Articol / 19 Oct 2016 / Participant DIPLOMA 2016
  • Iris Tocari // Kosmopolis
  • Iris Tocari // Kosmopolis
  • Iris Tocari // Kosmopolis
  • Iris Tocari // Kosmopolis
  • Iris Tocari // Kosmopolis
1/5
Iris Tocari este proaspăt absolventă a Universității Naționale de Arte din București, secția Modă. Este interesată de viața urbană, de relația dintre oameni și orașul lor, de modul în care aceștia se manifestă în și prin oraș. Prima sa colecție vorbește despre aceste aspecte, despre omul cosmopolit.

KOSMOPOLIS

KOSMOPOLIS face referire la ideea de cetățean al lumii, veșnic călător și observator al vieții urbane, om care ia pulsul orașului, care se plimbă pe străzi și care privește acolo unde nimeni nu privește. Ideea de kosmopolis nu este una nouă, etimologia cuvântului coborând în timp până în Grecia Antică.


„Kosmos” desemna ordinea naturală, în timp ce „polis” se referea la ordinea socială. Îmbinarea dintre cele două cuvinte este capacitatea de a combina cele două tipuri de ordine. Conceptul de cosmopolitanism a fost introdus în secolul XVIII și desemna ideea de cetățean al lumii, omul care nu rămâne într-un singur loc și care nu se simte nicăieri străin. El vine din lumea mare și este cosmopolit. Este în permanentă mișcare, mobilitatea fiind una dintre caracteristicile sale.

Totodată, adaptabilitatea la orice mediu urban, indiferent de loc, este o însușire a acestui personaj. Este veșnicul călător pasionat, creativ și curios, care înțelege, cercetează și pentru care nu există barieră culturală.