The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Eduard Bălaş // Răpirea din Serai

Articol / 21 Oct 2015 / Participant DIPLOMA 2015
  • Eduard Bălaş // Răpirea din Serai
  • Eduard Bălaş // Răpirea din Serai
1/2
Eduard Bălaş a studiat între 2005-2012 la Liceul de Arte Carmen Sylva din Ploieşti, urmând apoi cursurile Universităţii Naţionale de Arte în cadrul Facultăţii de Arte Plastice, secţia Grafică din 2012 până în 2015.

RĂPIREA DIN SERAI - VARIAŢIUNI PE O INTERPRETARE TURCEASCĂ A UNEI OPERE DE MOZART

Proiectul a început ca o încercare de înţelegere a elementelor care transformă un obiect în kitsch şi accentuarea acestora până la obţinerea unui non-kitsch. În acest caz cheia realizării imaginilor a fost multiplicarea, acceptată în orice formă a ei.

„Răpirea din Serai” a fost aleasă pentru că este, poate, cel mai reprezentativ kitsch „românesc”, dar şi pentru istoria sa de (de)recontextualizări continuată prin acest demers. Utilizându-se un limbaj vizual foarte limitat (ca în orice kitsch autentic), imaginea „Răpirii” a trecut printr-o varietate de alterări, ordonate astfel încât formula de carte (ce s-a impus ca o necesitate din cauza volumului mare de lucrări, dar trebuie înţeleasă ca fiind un obiect) să se justifice prin existenţa unei naraţiuni a multiplicării.



Afişul ce însoţeşte volumul poate fi gândit ca o sintetizare a acestuia, el prezentând poate cea mai relevantă imagine (exploatată la maxim prin dimensiune), dar în acelaşi timp atrăgând atenţia şi canalizând-o asupra cărţii.