The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Arina Bican // Arhitectură-Corp-Amprente-Temporale

Articol / 22 Oct 2015 / Participant DIPLOMA 2015
1/0
Arina Bican a studiat la Universitatea de Arte din București, a absolvit masterul în anul 2015, specializarea în artă murală. În general, lucrările artistei explorează teme legate de corpul uman, în mod special reprezintă o analiză aprofundată asupra artei figurative, asupra portretului.

Este interesată de tema portretului, datorită faptului că, dincolo de tehnica de reprezentare sau de viziune a artistului, portretul are o viaţă anterioară, trăieşte în sine şi transmite propriile mesaje sau trăiri privitorului, amestecul dintre reflecțiile interioare și tensiunea existenţială a realităţii. 

ARHITECTURĂ-CORP-AMPRENTE-TEMPORALE

Lucrarea “Arhitectură-corp-amprente-temporale” este o instalație conceptuală, care depinde de un spațiu public din galerie pentru care a fost creată și pentru care s-a conceput un aranjament caracteristic. Opera nu poate fi transportată în alt loc, nici nu poate fi vândută, ea capătă astfel caracteristicile unei arte efemere, nu prin eroziunea și disoluția fizică a componentelor, ci prin suspendarea conotațiilor pe care le-a presupus această temporară compoziție. Dincolo de momentul impactului pe care îl trezește în cadrul unei manifestări, care a avut loc în Noaptea Galeriilor, instalația va rămâne în memorie prin documente fotografice sau filme.

Lucrarea constă în transformarea unei scări de element arhitectural, prin împachetarea cu tifon. Casa a fost asociată cu corpul artistei, deoarece ea se simte înlănţuită, captivă în societatea în care trăiește. Artista s-a gândit să împacheteze treptele cu tifon, care reprezintă protejarea lor, pentru că ele sunt călcate zi de zi , iar pașii care vin din exterior uzează treptele.

A asociat această imagine cu trăirile ei, simţea că nu poate să respire într-o societate care restricționează libertatea individului prin impunerea regulior, simțea o senzație de apăsare, de disconfort. Treptele “simt” , în timp, urmele pașilor celor care au trecut pe acolo și ar avea de suferit asemenea unui organ care ar fi supus unei permanențe presiuni.

Scopul lucrării este de a promova arta în spaţiul public, care devine locul comun al preocupărilor de cercetare teoretică şi practică. Spaţiul public este un organism în continuă transformare. Intervenţia artistică a creatorului are menirea de a răspunde unor criterii de valoare estetică şi culturală ca ecou al destinaţiei sau funcţiei unui anumit spaţiu. Actul artistic de ambientare în spaţiul public înseamnă o permanentă relaţie cu aspectele de transformare.