The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Juriul Internetics 2017 // În culisele digital cu Irina Pocovnicu

Interviu / 08 Ian 2018 / INSTITUTE.RO
  • Juriul Internetics 2017 // În culisele digital cu Irina Pocovnicu
1/1
Internetics 2017 ne-a arătat cele mai bune lucrări ale peisajului digital autohton din cele 131 înscrise în competiție. Selecția finală aparține unui board format din 33 de specialiști în rândul cărora o găsim și pe Irina Pocovnicu, un jurat cu peste 10 ani experiență în marketing digital, care în prezent se ocupă de agenda digitală a PepsiCo (Greater Balkans region).

Am aflat de la Irina cum s-a văzut cea de-a 17-a ediție Internetics din poziția de jurat și viziunea ei despre digitalul românesc:

Dacă-ți luăm interviul ăsta, e clar că you speak digital. Ce faci ca să ții pasul cu noul într-un domeniu atât de mobil?

Îmi mențin și îmi cultiv curiozitatea pentru tot ce apare nou. Apoi testez lucruri, învăț din ele și o iau de la capăt. :)

Cum ți s-a pǎrut experienţa de anul acesta de jurat la Internetics?

Valoroasă. Este foarte interesant să observi procesul din interior, să înțelegi ce lucruri contează și ce perspective au ceilalți jurați, cu experiențe diferite.

Ce categorie ți se pare că a venit cu cele mai multe surprize anul ăsta? Ce categorie ți-ai dori să crească mai mult la anul?

Mi s-a confirmat mai degrabă înclinația agențiilor și clienților către campanii tactice, transformate în scurte victorii. Am observat asta cu precădere la categoriile de websites și campanii integrate de digital, unde mi-ar plăcea să văd în viitor un spirit creativ transformat într-o strategie coerentă, pe termen lung.

După multele cazuri citite, ai vreo recomandare pentru cei care înscriu?


Sa țină cont că e posibil ca juriul să vadă pentru prima dată campania, și este foarte important să rămână conciși, clari, și să păstreze un fir logic al “poveștii” de succes pe care o înscriu.

Pe o scară de la 1 la Internetics cum ți se pare că stă digitalul românesc în campaniile din 2017?


Cu siguranța că avansăm constant, atât în folosirea tehnologiei cât și a curajului în campanii. Mai avem însă de învățat și cum să combinăm, în mod autentic, noutățile digitale cu esența brand-ului pentru care le folosim.

Care e cel mai recent ”Wow” din zona digital pentru tine?


Adidas Originals, cu seria Original is never finished – un wow din digital storytelling.

Campania explorează ideea că prin efort și împingerea limitelor, orice poate deveni original din nou. O filosofie cu care am rezonat și care cred că descrie era digitală - unde totul pare deja inventat, și totuși în fiecare zi apare ceva nou.

Ce fel de jurat ești?

Juratul entuziasmat, curios si analitic

3 love brands și de ce?

Iubesc toate brand-urile la construcția cărora am avut și eu șansa să contribui până acum; iar ca un digital curios ce sunt, mă fascinează tot ce ține de Google, Facebook și Apple.

Ca-n orice domeniu, în marketing și comunicare sunt cuvinte sau expresii pe care oamenii le repetă excesiv în online până simți că-ți cad urechile dacă le mai auzi o dată. Ce cuvânt/expresie n-ai vrea să mai auzi o vreme?

Disruptive și innovation. Din păcate, în spatele acestor cuvinte mari se află, de multe ori, tiparul de gândire care folosește tehnologia de dragul tehnologiei, dar nu aduce o valoare adăugată consumatorului final.

***

Internetics 2017 a avut loc pe 24 noiembrie la DESCHIS Atelier, unde a premiat inteligența digitală prin 28 de trofee, desemnând, la finalul serii, MRM // McCANN drept Agenția Anului.

Internetics 2017 este susținut de:
Partener principal: UPC România
Parteneri The Institute: UniCredit Bank, iFuse, Ciuc Premium și ABSOLUT Vodka