The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Tânăra care și-a pus creativitatea într-o borsetă și a cucerit streetwear-ul românesc

Articol / 01 Oct 2018 / The Institute
  • Tânăra care și-a pus creativitatea într-o borsetă și a cucerit streetwear-ul românesc
  • Tânăra care și-a pus creativitatea într-o borsetă și a cucerit streetwear-ul românesc
  • Tânăra care și-a pus creativitatea într-o borsetă și a cucerit streetwear-ul românesc
  • Tânăra care și-a pus creativitatea într-o borsetă și a cucerit streetwear-ul românescphoto credits: Ella Costache
  • Tânăra care și-a pus creativitatea într-o borsetă și a cucerit streetwear-ul românescphoto credits: Ella Costache
  • Tânăra care și-a pus creativitatea într-o borsetă și a cucerit streetwear-ul românescphoto credits: Ella Costache
1/6
Bumbag a pornit ca un hobby, din dorința de a produce borsete atunci când acestea erau greu de găsit în România și s-a transformat într-un business de succes inedit, colorat și cu multe zâmbete, un brand care seamănă izbitor cu Ramona Manea- cea care l-a inițiat și crescut în toți acești ani.

Un accesoriu care a avut o perioadă de glorie la sfârșitul anilor ’80 și începutul anilor ’90 a revenit în ultimul timp în forță în outfit-urile trendesetter-ilor din toată lumea: borseta. Acum 6 ani, Ramona a avut intuiția de a anticipa acest trend.


photo credits: Ella Costache

Desigur, ideea nu a venit din senin. Prima borseta a purtat-o în anul întâi de facultate, când lucra ca barman, pentru că avea nevoie de ceva în care să-și țină mărunțișurile, în principal telefonul mobil: "Nu pot spune că era frumoasă dar mi-o cumpărasem dintr-un second-hand în drumul către bar, deci nu trebuia să am prea mari pretenții. Cumva aspectul ei m-a împins să-mi fac prima borsetă.”

Deși nu și-a propus să-și facă un brand, Ramona a lucrat în mai multe ateliere de creație și a învățat ce înseamnă să-și crești un business. Curajul și încrederea în sine au venit prin presiunea prietenilor care au convins-o să facă acest pas. În primă fază, a pornit o pagină de Facebook care a crescut lent, mai ales că avea comenzi în special de la prieteni. După 3 ani, au început să apară și comenzi de la oameni pe care nu-i știa și acest fapt a motivat-o să-și deschidă shopul online care a luat avânt.


photo credits: Ella Costache

Atunci și-a dat seama că BumbagR devine un business de succes și e clar că are viitor: “În lumea industriei textile există o vorbă: dacă după 3 ani de muncă nu ai profit și nu prinde contul proiectul tău, e clar că trebui să renunți. Mi-am dat demisia de jobul pe care îl aveam în paralel și din acel moment, m-am implicat 100%”.

Ce a învățat după 6 ani de BumbagR? Că răbdarea este cheia succesului. Cum să vorbească cu oamenii și cum să le asculte părerile lor constructive sau nu. Cum să fie un om responsabil: de la noțiuni de contabilitate la mentenanța brand-ului. Că mai are mult de lucru până va ajunge la nivelul pe care și l-a propus. Că cei 7 ani de acasă te ajută foarte mult în creșterea credibilității. Cum să lucreze productiv sub stres. Că perseverența este totul.
O modalitate de a-și crește brandul și de a-l menține fresh a fost colaborarea cu diverși artiști ilustratori care și-au pus amprenta creativă pe borsete, ca Saddo, Pren, Cutărică sau Alina Bohoru. Acest lucru a adus un boost binevenit brand-ului, într-o piață de branduri de streetwear concurente care a crescut mult în ultimii 3 ani.




Cum spune și ea, mai demult primea glumițe răutăcioase de la oameni care nu înțelegeau brandul: despre cum borseta e pentru persoane în vârstă sau parcangii. De aceea, la început a pus accent pe promovarea borsetei ca accesoriu necesar: de ce e preferabilă unei genți sau a unui ghiozdan ca utilitate. Acum, de când campaniile de imagine ale marilor branduri de fashion, fie ele couture sau sport, includ obligatoriu borseta, brand-ul BumbagR a explodat și accesoriul este perceput mai degrabă ca fiind fashion decât practic: “În prezent, 70% dintre clienți cumpără și poartă borseta datorită trendului”.

Totuși, așa cum o definește Ramona, borseta este până la urmă un kit urban, perfect pentru cele 3 lucruri importante pe care ți le dorești să le ai la îndemână oriunde te-ai duce: telefonul, cheile și portofelul. Dar faptul că e și cool nu strică deloc.