The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

CENTENAR CREATIV



Muzeul Naţional Cotroceni, Muzeul Naţional Peleş, Muzeul Naţional al Unirii Alba-Iulia, Complexul Naţional Muzeal Național “Moldova” Iaşi, Muzeul Judeţean de Istorie Braşov şi The Institute lansează concursul de design Centenar Creativ pentru a aduce o nouă perspectivă asupra modalităţilor de valorizare a patrimoniului muzeal prin design contemporan şi pentru a promova colaborarea dintre instituţiile muzeale şi zona industriilor creative. 

Concursul are ca obiectiv crearea unor proiecte de design de produs care reinterpretează elemente asociate cu Centenarul Marii Uniri, fie că pornesc de la patrimoniul deţinut de instituţiile muzeale implicate în proiect sau de la personalităţi şi momente relevante pentru aniversarea a 100 de ani de la întregirea României. Pornind de la succesul obiectelor de design dezvoltate în cadrul proiectului Cotroceni Creativ, derulat cu un an în urmă de Muzeul Național Cotroceni, produsele create de participanți vor reprezenta un prim pas în transformarea magazinelor de prezentare ale muzeelor în parte integrantă a experienței de vizitare.

Pentru înscrierea în competiție, descărcați brief-ul de aici și consultați regulamentul aici

Direcții de creație

Obiectele propuse trebuie să întrunească funcționalitatea și calitățile unor suveniruri, iar aceastea pot fi accesorii de modă, produse tableware, produse de papetărie și design grafic, țesături, textile, mici decorațiuni, ustensile, obiecte versatile prin care se subliniază legătura cu elementele de patrimoniu folosite ca sursă de inspiraţie.

Obiectele create trebuie să fie dezvoltate pe baza unui element de patrimoniul relevant pentru Centenarul Marii Uniri, fie că au în centru patrimoniul muzeal deţinut de instituţiile implicate sau sunt inspirate din momente sau personalităţi emblematice pentru Primul Război Mondial şi/ sau procesul de reîntregire a României. Artiştii şi creativii români se pot inspira din selecţia celor cinci muzee implicate în proiect, care va fi disponibilă pe www.muzeulcotroceni.ro/centenarcreativ sau www.facebook.com/centenarcreativ.

Calendarul competiției
12 iulie - lansarea concursului
12 iulie – 26 august – înscrierile online, prin formularul de concurs de mai jos
27 august – 12 septembrie - jurizarea
12 septembrie - anunțarea câștigătorilor
12 septembrie – 12 octombrie - perioada de producție pentru seria de 60 de obiecte
octombrie - noiembrie - microexpoziţii cu prototipurile obiectelor câştigătoare

DESPRE APLICANT

*
*
*
*
(maxim 1000 de semne)
*

PROIECT

așa cum va fi folosit în toate materialele de comunicare
*
(maxim 1500 de semne despre conceptul proiectului și ce conține acesta/ funcționalitatea lui)
*
(Maxim 1000 de semne despre ce cui se adresează proiectul, ce element de patrimoniu a stat la baza proiectului, ce tehnici și procese sunt necesare producerii lui)
*
(maxim 1500 de semne- motivația alegerii temei și despre procesul de documentare efectuat. Textul poate fi folosit în materialele de promovare ale proiectului)
*
(justificați în maxim 1000 de semne oportunitatea proiectului/obiectului sau seriei de obiecte propuse raportată la obiectivul concursului, precum şi atractivitatea obiectului creat ca suvenir în spaţiul muzeal )
*
(detalierea materialelor și a proceselor de fabricație, perioada nececeară prototipării, anticiparea provocărilor legate de producția în serie și capacitatea de producție, aici se vor include și recomandări de furnizori, producători sau implementatori pentru producția respectivelor obiecte, dacă este cazul)
*

Reprezentarea grafică a proiectului

(minimum 3 randări sau reprezentări grafice ale produsului propus, acestea pot fi realizate în orice program, însă se vor uploada în format jpg/pdf. Aceste fotogrfii pot fi utilizate în campania de promovare a proiectului)

se pot uploada jpg-uri/pdf-uri, maxim 10 MB; dacă fișierele depășesc această dimensiune, copiați un link de transfer în câmpul de mai jos

BUGET

(descarcă de aici draftul, completează-l și detaliază-l)

*
(maxim 500 de semne - se vor detalia estimările de costuri pentru proiectare, design, fabricație, costurile realizării unui exemplar/prototip, dar și costurile și capacitatea de producție pentru 60-100 bucăți, respectiv 100-500 de bucăți, punându-se accent pe fluctuația costurilor/bucată raportată la creșterea volumului)
*
(Maxim 500 de semne- se vor detalia provocările și limitările anticipate legate de cantitățile de producție)
*

DECLARAŢIE PRIVIND AUTENTICITATE DESIGN

(descarcă de aici declaraţia şi completează-o)

*


Campurile marcate cu * sunt obligatorii.


Brief-ul pentru Centenar Creativ poate fi descărcat de aici.

Regulament Centenar Creativ.