The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Cartierul Creativ al Bucureștiului - Q&A

Articol / 29 Mai 2017 / INSTITUTE.RO
  • Cartierul Creativ al Bucureștiului - Q&A
1/1
CE E ?

Cartierul creativ al Bucureștiului e un spațiu care fructifică energiile și potențialul antreprenorial și de dezvoltare urbană al industriilor creative.

Cartierul Creativ e un nod al efervescențelor comunităților creative suprapus unui spațiu care are deja și istoria, și infrastructura necesare catalizării și accelerării motoarelor ecosistemului cultural și creativ.

Cartierul Creativ aduce împreună afaceri creative, artiști, organizații și instituții culturale pentru a dezvolta condiții propice de creație, producție, distribuție și entertainment.

Cartierul Creativ își propune să funcționeze după modelul unor proiecte similare de succes dezvoltate în Scandinavia sau în UK.

DE CE E?

În ultimii ani, industriile creative din București au reușit să-și demonstreze capacitatea de a-și mobiliza, pe de o parte, comunitățile și, pe de altă parte, consumatorii, generând efervescență și conținut. Plecând de la premisa că e doar vârful aisbergului ce am observat în ultimii ani, ne-am asumat un proces de cataliză prin care să mapăm stakeholderii, să îi punem în contact, să închegăm comunitatea, să atragem alți creatori și consumatori de conținut și să găsim împreună soluții pentru a accelera toate aceste interacțiuni.

Uitându-ne la efectele pe care le-au avut astfel de proiecte în alte orase din Europa și la procedurile pe care le-au urmărit, am observat că întotdeauna implicarea comunităților creative în revitalizarea unor zone urbane a avut ca efect dezvoltarea economică.

Cartierul Creativ al Bucureștiului a apărut pentru că progresul urban e codependent de calitatea interacțiunilor sociale din cadrul comunității.

UNDE?

În zona istorică a Grădinii Cișmigiu, având că repere bd. Regina Elisabeta (fostul bulevard al cinematografelor), calea Griviței și piața Matache.

Chiar și fără o cercetare atentă, se poate simți deja emergența acestui spațiu și se poate observa rapiditatea cu care s-a dezvoltat în ultimii ani. Au apărut ateliere, buticuri de creație, studiouri, baruri, coffee shop-uri și a devenit rezidența preferată pentru creatorii de conținut, astfel încât țesătura socială specifică spațiului e propice unei dezvoltări accelerate.

În plus, spațiul are alte trei atuuri importante privind infrastructura: beneficiază de moștenirea sa istorică comercială (multe străzi cu spații comerciale la parter), există multe clădiri și spații imobiliare nemapate și nefolosite în circuite comerciale, iar prețurile la închiriere sau la vânzare ale spațiilor comerciale sau rezidențiale nu sunt ridicate.

CÂND?

Începând cu cea de a V-a ediție a Romanian Design Week, unde va fi lansat oficial Cartierul Creativ, și continuând, timp de cinci ani, interval în care ne propunem să dezvoltăm proiectul și să îl facem autosustenabil.

CINE?

The Institute, pentru început, în strânsă și continuă legătură cu actorii și rezidenții Cartierului Creativ. Planul continuă cu crearea Asociației de locatari a Cartierului Creativ, care să preia și să dezvolte activitățile derulate (va prelua parteneriatele deja existente, va aduce finanțări și va extinde harta cartierului) în Cartierul Creativ.

PENTRU CINE?

Cartierul Creativ, pe de o parte, potențează activitatea rezidenților săi și, pe de altă parte, coagulează comunitatea creativă bucureșteană prin consolidarea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ, pentru creșterea și diversificarea audiențelor.

CUM?


Prin câteva tipuri largi de activități pe care le-am identificat ca fiind necesare în acest moment al proiectului. Lista, ce va fi extinsă odată cu dezvoltarea cartierului:

-                 maparea organizațiilor care activează în Cartierul Creativ;

-                 coagularea comunității creative;

-                 crearea de canale noi de comunicare;

-                 parteneriat cu administrația publică;

-                 crearea produsului turistic Cartierul Creativ;

-                 dezvoltarea economică;

-                 Cartierul Creativ – produs imobiliar;

-                 dezvoltarea și susținerea evenimentelor din Cartierul Creativ;

-                 Ambasada Cartierului Creativ;

-                 Asociația Cartierului Creativ.