The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

MARTIN BALINT

Who's who / 27 Mai 2016 / RDW team
  • MARTIN BALINT
  • MARTIN BALINT
  • MARTIN BALINT
  • MARTIN BALINT
1/4
HISTORY
Martin Balint is a Romanian visual artist who works and lives in Bucharest. He received his bachelor's degree and MFA in New Technologies for the Arts within Accademia di Belle Arti in Venice where he also obtained a grant from the Fondazione Bevilacqua La Masa in 2004. He has participated in collateral events of the Biennale di Venezia in 2005 and 2007, OPEN – International exhibition of sculptures and installations (10th, 11th and 14th edition), Manifesta 7 (2008). He is also a finalist for the Arte Laguna Prize (2008). Martin-Emilian Balint is one of the founders of the international art group CREAM (Creativity And Research in Arts and Media).

ROMANIAN DESIGN WEEK APPEARANCES


2016 // FANGAI
FANGAI is an interactive installation structured as a light&sound experience. It starts with a light fixture, as a pentagonal mushroom, designed for an interactive wireless audio speaker incorporated in a light bulb (an award-winning product at 2016 Consumer Electronics Show - CES). The installation consists of 20 mushrooms, each of them generating light and sounds. The soundscape is designed as an augmented interpretation of how the mushrooms' gills would sound if that could be possible to be perceived by the human ear. All the sounds are triggered by the visitors moving inside the installation.