The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Ziua Publicității // Q&A cu Oana Ciornei

Interviu / 04 Apr 2018 / INSTITUTE.RO
  • Ziua Publicității // Q&A cu Oana Ciornei
  • Ziua Publicității // Q&A cu Oana Ciornei
  • Ziua Publicității // Q&A cu Oana Ciornei
1/3
IAA România pune în prim plan viitorul advertising-ului și premiază oamenii care au contribuit la dezvoltarea industriei marcom, pe 17 aprilie, la Hotel Intercontinental, prin Ziua Publicității și Premiile de Excelență IAA.

Ziua Publicității aduce în atenție viitorul advertisingului la nivel mondial, dar și local, împreună cu idei despre cum ne putem adapta la evoluția rapidă a mediilor și formelor de comunicare.

A 8-a ediție a Premiilor de Excelență vrea să aducă recunoașterea și promovarea oamenilor care, prin eforturile lor, au contribuit la dezvoltarea industriei marcom-ului, dar și o mare doză de inspirație pentru performanța viitorului.

Cu această ocazie ne-am propus să avansăm căutările pentru inspirație și noi perspective privind viitorul industriei și am obținut un sneak peek de la câțiva dintre cei implicați. Printre aceștia o găsim pe Oana Ciornei, speaker (Amrop):

1. 3 cuvinte care crezi că vor defini viitorul industriei.

a. Digitalizare vs digitizare
b. Reglementare – cum ne conectăm pe viitor cu consumatorii (ex. GDPR, alte standarde de reglementare care vor apărea în AI, Data Science etc.)
c. Automatizare personalizată/tokenization


2. Cât de previzibil e, de fapt, viitorul?

Cât de previzibil e, de fapt, viitorul industriei de publicitate în România.

Imprevizibil, la fel ca pentru orice altă industrie pentru că toate vor fi transformate mai devreme sau mai târziu de tehnologie.
Toate schimbările tehnologice deja afectează industria: 3D printing, analytics, AI, VR, AR etc. Dacă avem deja o atitudine pozitivă față de tehnologie, un cadru reglementat, un sistem etic și speranța că omul va trăi în armonie cu mașina nu vom avea decât de câștigat.
Va începe bătălia pentru atenția consumatorului – la fel cum v-ați curtat viitorii angajați așa va trebui sa captati atentia consumatorilor și să câștigați o bucată din timpul lor. Timpul va fi cea mai prețioasă monedă.


3. Liderii din domeniu sunt mai adesea trendsetteri sau trend followeri?

Cred că termenul de trendsetter a fost supraestimat de-a lungul timpului.
Eu cred că lumea înspre care ne îndreptăm este una care va așeza la loc de cinste followerii.

În lumea VUCA, trendurile odată identificate deja au devenit istorie. Este mult mai important să-ți găsești propriul drum și să folosești trendurile pentru a-ți cunoaște mai bine clienții, angajații și comunitatea din care faci parte.

Poți inova fără să fii un trendsetter. Ce este important este sa nu fii un follower în momentul în care-ți iei deciziile, ci să faci o alegere conștientă, ancorată în contextul businessului tău.


4. Sunt lucruri care ar trebui schimbate cât mai curând în industrie in Romania?

Unicitatea mediului de lucru. Nu pot pleca echipe întregi dintr-o companie în alta și să te aștepți că lucrurile vor funcționa absolut la fel.
Creșterea oamenilor din interior trebuie să fie o preocupare zilnică a oricărui leader. Dacă cel din fruntea organizației a identificat unul sau mai mulți succesori, atunci ei vor primi responsabilități din ce în ce mai mari și vor fi ‚crescuți’ pentru a deveni următorii leaderi.

Am discutat de multe ori cu oameni din agenții preocupați de faptul că oamenii lor migrează catre organizații. Infuzia de oameni bine pregătiți de agenții către organizații creează piața, și automat valoare, și poate fi un câștig de ambele părți.

Respectul față de proprietatea intelectuală (întărit prin legislație, mult mai bine apărat de comunitatea oamenilor din publicitate și propovăduit în cadrul oricărui eveniment, acțiuni sau program de angajare).

***

Despre IAA România
International Advertising Association - IAA - este un parteneriat strategic unic, care apară interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicărilor de marketing – de la agenţii de publicitate până la companii mass-media, agenţii şi firme de marketing direct, cât şi ale practicanţilor individuali.

IAA România, filiala locală a IAA Global, împlinește anul acesta 25 de ani de activitate în serviciul industriei de advertising.
Premii: la cel de al 41-lea Congres Mondial IAA, care a avut loc la Washington, D.C, IAA România a fost recunoscută ca fiind cea mai activă şi creativă filială din lume şi a primit premiul Golden Tulip pentru Excelenţă pentru întreaga activitate.

Despre Ziua Publicității
Anul acesta Ziua Publicității se află la a4a ediție și este organizat de IAA România cu sprijinul PRO TV și partener principal Aqua Carpatica. Conferința este urmată de Gala Premiilor de Excelență, unde IAA România va aduce recunoaștere publică acelor personalități care prin faptele lor au contribuit în mod decisiv la promovarea industriei de marketing și comunicare din România.