The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

LADY STEPS #7 - CHESTIONAR

Interviu / 11 Oct 2017 / INSTITUTE.RO
  • LADY STEPS #7 - CHESTIONAR
1/1
De ce există un dezechilibru la nivel de gen in funcțiile de conducere din departamentele de creație în România? Există prejudecăți vis-a-vis de femeile leader? Cum le răspundem atunci când ne întâlnim cu ele? Ce fel de responsabilitate avem față de publicul feminin cu care comunicăm și cum reușim să ne impunem punctul de vedere? Sunt doar câteva dintre întrebările la care încercăm să răspundem în noua ediție Lady Steps #7. O ediție specială sub formă de panel de discuții, în care 4 directoare de creatie din România împărtășesc opiniile lor despre subiecte mai puțin abordate în industria de advertising și comunicare din România. 

Pe 17 octombrie, începând cu ora 19:30 ne întâlnim cu Ioana Zamfir, Group Creative Director McCann Worldgroup RomaniaAlexandra Horvath, Group Creative Director Kubis Interactive, Ruxandra Matache, Group Creative Director Friends TBWA Bucharest și Laura Belc, Group Creative Director Kaleidoscope Proximity. Eveniment moderat de Simona Suman, Group Creative Director MRM Worldwide Romania.

Accesul la eveniment este liber, ȋn limita locurilor disponibile. Detalii despre eveniment găsiți aici.









Ca să investigăm ce cred cele 4 directoare de creație despre cum sunt văzute femeile în media, le-am propus un scurt chestionar:

1.     Un exemplu de "role model feminim", fie din viața ta, fie din sfera publică


IOANA ZAMFIR: Emma Watson. Mi se pare că a înțeles the right kind of feminism, she got the point și îl promovează foarte bine și foarte balanced. Nu e nici un feminism agresiv, spune exact și punctat lucrurile care trebuie.

RUXANDRA MATACHE: Zaha Hadid pentru că a fost și continuă să fie un icon într-o industrie dominată de bărbați.

LAURA BELC: Am citit întrebarea asta și creierul meu a fugit instantaneu să caute un răspuns “politically correct” – că doar sunt atâtea femei care au influențat societatea și ne-au pavat drumul să putem face acum orice. Adevărul este, însă, că primul meu “role model“ și persoana cu care vreau sa semăn când o să fiu mare este mama mea. A fost primul model de hard working person pe care l-am văzut. Nu a știut niciodata să accepte “nu” ca răspuns și a reușit să facă orice și-a propus, indiferent de sacrificiile pe care a trebuit să le facă. Ea m-a învățat că e posibil să fiu nevoită să muncesc mai mult decat ar trebui, dar că nu trebuie să îmi fie niciodată frică de asta. Tot de la ea am învățat că orice problemă are o soluție indiferent de cât de complicată pare la început. 

ALEXANDRA HORVATH: Elena Calistru, preşedintele Funky Citizens, e genul de femeie care pare născută să mute munţii. N-am avut bucuria să o cunosc personal, dar i-am simţit entuziasmul, încăpăţânarea şi forţa sufletească indirect, graţie internetului, şi tare mi-ar plăcea să nu se dea bătută niciodată.

2.     Un film în care îţi place cum e prezentatǎ femeia


IOANA ZAMFIR: Lisbeth Salander, The Girl with a Dragon Tattoo. Superpowerful. Niciun clișeu feminism de fragilitate sau delicatețe sau sentimentalism.

RUXANDRA MATACHE: Persepolis pentru că nu e doar un personaj mișto sau o animație minunată, e o poveste despre modul în care este văzută și tratată femeia în două societăți/culturi diferite - europeană și islamică.

LAURA BELC: Primul film la care m-am uitat și am spus “fata aia e tare” a fost Mulan. Nu este cel mai ground-breaking feminist movie, dar a fost primul care mi-a schimbat percepția asupra rolurilor bărbaților și femeilor în societate. Îmi amintesc că eram destul de mică (10-11 ani) și că am avut această epifanie “normal că pot și eu să fac orice poate un băiat”. Totuși, în același timp, mi-am dat seama și de paradigma în care mă aflam și că poate exista o diferență între sexe pe care nu o percepusem până în acel moment. În orice caz a fost primul film care mi-a transmis că o fată poate să fie curajoasă, puternică, independentă, chiar și într-un sistem absolut patriarhal și că e ok să își neglijeze rolul prestabilit de societate, ca să meargă pe calea ei.

ALEXANDRA HORVATH: Dacă aş vrea să fiu corectă, aş spune „Suffragette”. Dacă aş vrea să fiu sinceră, aş spune „Still Alice”, care mi se pare că vorbeşte dintr-un unghi cu totul surprinzător despre puterea femeilor de a rezista.

3.     Un spot care ți-a rămas în minte care abordează tema femeii în societate

IOANA ZAMFIR: ALWAYS LIKE A GIRL. Are un insight super simplu și adresează feminismjul heads on, targetând fetele mai tinere, categoria care are cea mai mare nevoie de inspirație. O mai ajută și o execuție frumoasă care pare supersinceră.

RUXANDRA MATACHE: Campania Always Like a girl pentru că e un exemplu de cum limbajul influențează comportamentul și în cele din urmă gândirea/atitudinea față de femei. Și pentru că se completeză, deși nu e un spot, (poate tocmai pentru că nu e un spot) “Fearless girl” și what it stands for chiar și în lumina ultimelor controverse.

LAURA BELC: United Colors of Benetton – United by half. Mi-a rămas în cap pentru că mesajul pe care l-a transmis a fost în asentiment cu percepția mea asupra feminismului – nu este vorba despre a fi mai buni sau mai răi, ci doar de a fi egali, iar egalitatea cred că este mai greu de înțeles decât orice.

ALEXANDRA HORVATH: Îmi place de mor campania cu Gisele Bündchen pentru Under Armour, pentru că reuşeşte să spună simplu şi răspicat că “sexul frumos” poate fi şi puternic.


LADY STEPS este un proiect powered by ADC Romania, inspired by UniCredit Bank Romania. Parteneri: The Institute.