The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

JUPITER MANAGEMENT

Interviu / 17 Noi 2017 / INSTITUTE.RO
  • JUPITER MANAGEMENT
  • JUPITER MANAGEMENTAida-Numero
  • JUPITER MANAGEMENTAida-Numero
  • JUPITER MANAGEMENTAida-Numero
  • JUPITER MANAGEMENTstudio details
  • JUPITER MANAGEMENTstudio details
  • JUPITER MANAGEMENTstudio details
  • JUPITER MANAGEMENTmakeup-table
  • JUPITER MANAGEMENTbackdrops
  • JUPITER MANAGEMENTchanging room
  • JUPITER MANAGEMENTfurniture-studio82
  • JUPITER MANAGEMENTmandarina - the one magazine
  • JUPITER MANAGEMENT
  • JUPITER MANAGEMENTmandarina-pandora
  • JUPITER MANAGEMENTHoratiu Sovaiala pentru OLX
  • JUPITER MANAGEMENTHoratiu Sovaiala pentru Strongbow (masa)
  • JUPITER MANAGEMENTHeidi
1/17
Jupiter Management este un grup de imagine care înglobează patru entități: Studio 82, Mandarina Models, Jupiter Productions și Formata. Mai precis, două studiouri foto, o agenție de modelling, o agenție de fotografi, makeup și hair stylists și mezina Formata, o agenție de producție foto și content dinamic pentru advertising. 

Am stat de vorbă cu Bogdan Podoleanu- CEO Jupiter Management, despre ce înseamnă aceste entități, ce proiecte derulează ele și despre care sunt provocările pe care le întâmpină aceste industrii.      
 
Care au fost pentru tine, cele mai importante proiecte pe care le-ați derulat de-a lungul timpului? Și de ce au rămas ele memorabile?
           
Sunt multe proiecte care ne-au ajutat să creștem în experiență și cred că acestea sunt cu adevărat cele memorabile. Spre exemplu, primul job de advertising pentru un client străin - o campanie foto pentru Dunhill UK. O oportunitate și momentul în care când ne-am gândit să abordăm mai puternic și această nișă din producția foto. Așa a luat naștere Formata. Apoi sunt proiectele foarte specifice, care aduc situații și cerințe noi. A trebuit să fabricăm recuzită specială în mai puțin de 24 de ore sau să găsim locații aparte în tot atât timp. Castingurile Mandarina sunt iarăși momente de ținut minte, iar cel mai recent s-a întâmplat chiar luna trecută. Am văzut aproape 500 de fete în 3 zile, din care am ales în final 12. Procesul de selecție a fost o reușită, dar și un efort amplu.
 
Ce înseamnă Mandarina Models în cifre?  
 
În septembrie anul acesta reprezentam 20 de modele Mandarina. Astăzi, după 2 luni, am crescut la 40. Ne gândim serios să deschidem un satelit Mandarina în Ucraina, poate chiar anul viitor.Un număr important este și cel al joburilor. În medie, reușim să însumăm peste  1000 joburi cu fetele Mandarina, atât local cât și internațional. De exemplu, pe Aida, care acum trei ani figura pe coperta revistei SUB 25, o regăsim anul acesta într-un editorial extraordinar marca Numéro Magazine.Tot Aida este  una dintre fețele campaniei mondiale Hugo by Hugo Boss toamnă-iarnă 2017.
 
Ce găsim pe Insula 82? 
 
82 înseamnă cele două studiouri de pe Popa Nan 82. Am vrut un loc care să se ridice la nivelul și estetica studiourilor new-yorkeze. Am văzut zeci de variante de design, dar cel mai bine ne-am potrivit cu 13x14, pe care i-am întâlnit la Romanian Design Week. Ne-am completat de minune și cu VITRA și HAY, mobilier pe care l-am achiziționat prin intermediul INTRO. Am avut mai multe întâlniri, am văzut tot atâtea schițe și în final am reușit să îmbinăm necesitățile tehnice și funcționale cu un design destul de curajos pentru un spațiu post industrial. Practic, putem să numim 82 un proiect de reconversie, având în vedere că am transformat complet un spațiu ce a fost înainte sediul Mătasea București, o fabrică veche din anii ’30. De la sistemul de încălzire/răcire controlat prin aplicație și blackouturi cu telecomandă, încercăm să oferim clienților noștri cele mai bune condiții. Aceeași misiune o avem și pe partea de echipament și momentan putem zice cu sinceritate că deținem cea mai bună aparatură foto de studio din țară.
 
Cum a luat naștere agenția de talente jupiter? Cum vă alegeți talentele, fie că vorbim de fotografi, make up artiști sau Hair?
 
Studio 82 a atras mulți artiști care s-au constituit ad-hoc într-o agenție. Vorbim aici despre fotografi, makeup și hair stylists. Ne-am dat seama că ar fi un atu puternic pentru noi, ca pe lângă studio și agenție de modele să avem acces și la profesioniști in-house care să ne susțină în proiectele noastre.În momentul de față reprezentăm 5 fotografi: Ștefan Dani, George Pruteanu, Horațiu Șovăială, Ionuț Staicu și Mike Nicolaev; 2 makeup artists: Alexandra Crăescu și Natalia Clima; 1 hairstylist: Sebastian Sârghie și 2 hair și makeup artists: Raluca Crăciun și Javier Vergara. E important pentru noi să avem printre cei mai pregătiți oameni din domeniu, dar și tinere speranțe. Astfel putem să oferim astfel zeci de variante de echipe clienților noștri.Colaborăm și cu alți artiști care se alătură adesea casei Jupiter. Ne bucurăm că Bucureștiul devine un oraș cosmopolit, dovadă că lucrăm și alături de un fotograf italian și un hairstylist din S.U.A. și un hair and makeup artist spaniol. Momentan avem o echipă completă, dar primim constant portofolii și cereri de  înscriere, pe care le analizăm riguros și le putem transforma în internshipuri cu posibilitate de angajare.
 
Formata este cea mai mică soră a acestui grup. Cum s-a născut acest proiect și ce portofoliu reunșete deja? 
 
Formata a luat naștere în urma proiectului Dunhill. Am primit un brief de la o agenție de publicitate din UK, o noutate pentru noi la acel timp. Am dus cu succes campania foto la final și în momentul acela ne-am dat seama că ar trebui să ne extindem capacitățile de producție și pe această nișă. De atunci am adunat în portofoliu clienți precum: Strongbow, Băneasa Shopping City, Promenada Mall, Morărița, Optiblu, Heidi, Cidru Mândru, OLX, Vodafone, Philips, Li. Pe lângă producția foto clasică, derivăm cu ușurință materialele noastre și în formate digital friendly, producem content dinamic (de la GIFuri la cinemagraphs) și începem să punem bazele unui departament de video.
 
Ce îți propui pe viitor de la aceste entități și cum vezi tu relația dintre ele?
 
Cele 4 entități Jupiter se suțin reciproc și au un deziderat comun: să ofere o imagine mai bună pentru clienții noștri. Suntem interesați să oferim pachete complete pentră că putem superviza și controla mai bine calitatea finală a proiectului. Ne propunem să evoluăm constant și să avem o echipă din ce în ce mai puternică.

Care crezi că sunt principalele provocări pe care industria sau scena de fashion le întâmpină azi?
          
În primul rând cred că ne confruntăm de ceva timp deja cu un switch între digital și print. Atât clienții, cât și producătorii trebuie să se adapteze mediului online, să ofere imagini optimizate pentru new media. Alt aspect ar fi mutarea centrelor de producție din Europa și America către piața asiatică sau est-europeană. Aceasta este o oportunitate extraordinară de dezvoltare pentru destinații care mai anii trecuți erau variante secundare.
 
Dar zona de producție foto-video, fie că vorbim de proiecte comerciale, editoriale sau personale?
 
La fel cum am menționat și anterior, digital content is king. Cel puțin local, o să mai dureze un timp până ce entitățile de producție romînești, cât și cerințele clienților să se alinieze realității, calității și creativității internaționale. Un dezavantaj în această privință ar fi subcapitalizarea, școli de gândire și pregătire învechite și un anume conservatorism est european.