The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 17 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Effie 2017 - Interviuri cu membrii comitetului de organizare - partea a III-a

Interviu / 14 Mar 2017 /
  • Effie 2017 - Interviuri cu membrii comitetului de organizare - partea a III-a
1/1
Continuăm seria interviurilor cu membrii comitetului de organizare Effie 2017 cu Roxana Baias, Marketing Director Residential Segment Telekom, Simona Panait, Head of Corporate Marketing& Communications South-East Europe Samsung România, Bogdan Nu, CEO WEBSTYLER și Stela Toderascu, Senior Manager Commercial Marketing AVON România & Moldova. Prima parte a seriei de interviuri o găsiți aici, iar pe cea de-a doua aiciȊnscrierile pentru Romanian Effie Awards sunt deschise până pe 11 mai 2017. Kit-ul de ȋnscriere și toate detaliile se găsesc pe site-ul competiției.

Cum a început povestea ta cu marketingul?


Roxana Baias: Marketingul este pentru mine o pasiune care a început din anul 2 de facultate, când am intrat în contact cu "școala P&G" de Marketing la un Balkans Case Study session când a trebuit în mai puțin de 3 zile să creăm un produs, să-i creionăm strategia de lansare și să creăm strategia de promovare, inclusiv reclama de lansare. Era pentru un șampon cu "ingrediente naturale". M-a prins "exercițiul" și am rămas în industrie :).

Simona Panait:
Povestea mea cu marketingul a început în anul 2000, ca marketing trainee, parte drintr-un program special dezvoltat de compania de la vremea respectivă, alături de alți câțiva colegi de generație pe care îi regăsesc printre profesioniștii de marketing sau antreprenorii de succes de azi. Am început cu un proiect foarte drag mie, campania de relansare a ambalajului de 250ml RGB, un proiect care părea relativ simplu și despre care ulterior am realizat că este un proiect important de brand, având în vedere că era vorba de sticla contur Coca-Cola. Proiectul a fost lansat cu succes și a continuat câțiva ani la rând obținând și votul partenerilor din retail pentru cel mai bun program specializat.

Bogdan Nițu: Prima experiență am trăit-o pe la 14 ani (1992) când am contribuit împreună cu frații mei la construcția unui business de vânzare de jocuri pe calculator. Habar n-aveam că multe dintre lucrurile pe care le facem erau marketing.
La 19 ani m-am angajat ca DTP-ist într-o tipografie. 3 ani mai târziu, după 2 ani ca DTP-ist și un an prin agenții ca graphic designer (e mult spus art), după 1 an prin agenții, am decis să creez o agenție de web design. Restul e istoria WEBSTYLER :)

Stela Toderascu: De la facultate îndrăgisem acest domeniu și my dream job era să am o poziție de marketing într-o companie de cosmetice ceea ce s-a și întâmplat în 2004 când am pornit în lumea marketingului pe poziția de Marketing Coordinator Avon Moldova, după ce soțul meu găsise job announcement-ul într-un ziar local și m-a încurajat să merg la interviu
 


Cea mai mare satisfacție profesională de până acum

Roxana Baias: Satisfacțiile mele sunt cam toate legate de produse/ idei la care am lucrat care au mișcat consumatorii. Și ca să rememorez clipele cele mai frumoase spun doar că numele meu e legat de următoarele "fraze" din viața românilor: "mai curată, mai uscată" (Always), "mama mea e super" (Tide), "Lenor Parfumelle - creat cu parfumieri francezi" (Lenor) sau mai recent "să facem binging nelimitat" (Vodafone).

Simona Panait: Au fost în decursul anilor mai multe momente care mi-au adus imense satisfacții profesionale – de la prima lansare de produs, la atingerea obiectivelor de market share propus, la recunoașterea succesivă în decursul anilor pentru cel mai puternic brand de către partenerii din retail, la primul Effie pentru cea mai bună promoție și aș putea să mai continui cu alte câteva exemple. Dar dacă ar fi totuși să aleg, cea mai mare satisfactie pentru mine sunt oamenii din echipele cu care am lucrat, generatiile de marketing trainee pe care i-am recrutat și care acum sunt oamenii de marketing de succes care lucrează pentru multe alte branduri și companii din piață. Cred că măsura profesionismului oricărui manager, dincolo de KBIs și obiectivele atinse sunt oamenii și echipele pe care le dezvoltă și promoveaza.

Bogdan Nițu:
Cea mai mare satisfacție profesională este chiar construcția agenției WEBSTYLER, agenția care probabil a contribuit cel mai mult la dezvoltarea comunicării digitale în România în cei aproape 17 ani de existență. Sunt mândru de inovațiile în servicii și în structura de agenție digitală, de campaniile inovatoare făcute în toți anii ăștia cât și de premiile ce ne-au confirmat creativitatea.

Stela Toderascu: Să văd oameni angajați de mine sau cu care am lucrat încă din primele luni pe pozitii de middle&top management.



Cel mai greu lucru în meseria asta?


Roxana Baias: Momentele dinainte de prezentarea unei idei creative de către agenție, în care ai inima cât un purice, să vezi dacă ai reușit să "inciți" creativii să îți creeze o poveste puternică pentru ideea produsului/ serviciului tău.
De aceea, cred foarte mult în parteneriatul strâns între agentie si client pentru a ne intelege reciproc nevoile si asteptarile.

Simona Panait: Știu că va suna ca un clișeu dar nimic nu este prea greu când îți place ceea ce faci și lucrezi pentru un brand în care crezi. În meseria asta, ca și marketeers a trebuit să fim flexibili, să ne adaptam, să evoluăm odată cu consumatorii noștri. La început au fost anii de pionierat, de deschidere de piețe și lansări de categorii, de creștere double digit iar apoi au urmat ani de recesiune, de eficientizare a bugetelor, de tăieri drastice urmate de o creștere a consumului și revenire a pieței. Din toate aceste etape am învățat câte ceva, personal am crescut ca și profesionist de marketing și mă bucur că am avut șansa să lucrez cu mărci de succes în toți acești ani

Bogdan Nițu:
Într-o piață neajunsă la maturitate și care gândește prea mult în ore de muncă și prea puțin în valoare adăugata, cred că cel mai greu lucru e să vinzi strategie. În agențiile din România media raportului între oamenii de strategie și cei de creație este mai mică de 1 la 5, ceea ce este infim.

Stela Toderascu:
Să fii si „in” si detasat in acelasi timp, sa tii pasul cu dinamica din domeniu, să gândești strategii câștigătoare dar să fii și cu ochiul pe execuție, și pe lucruri operaționale day by day.



Obiective personale pentru experienta Effie 2017?

Roxana Baias: Să premiem campanii pe care fiecare din noi am fi vrut să le cream!

Simona Panait: Să cunosc oameni de marketing și comunicare din alte companii și din agenții cu care să pot colabora și în viitor, să aduc valoare cu experiența mea personală la organizarea evenimentului de anul acesta și să mă asigur alături de colegii mei că vom ajuta la consolidarea noului format. Ediția de anul trecut a reprezentat începutul unui proces prin care s-a dorit echilibrarea dorinței de recunoaștere cu dorința de cunoaștere, prin lansarea unor noi instrumente sau organizarea de evenimente și workshopuri.

Bogdan Nițu: Obiectivul e și motivul pentru care am candidat în comitetul de organizare Effie și anume să contribui la îmbunătățirea analizei calitative a cazurilor înscrise cu un focus în plus pentru zona digitală a cazurilor.

Stela Toderascu: Să învăț din case-urile câștigătoare și desigur networking și quality time cu experți din industrie.



Marketingul, incotro?


Roxana Baias: Întotdeauna marketingul pentru mine este despre înțelegere profundă a oamenilor, motivațiilor lor și despre onestitate în ceea ce privește abilitățile afacerii tale de a livra ceva care să rezolve o nevoie într-adevăr critică pentru consumatori.
Restul, acum cu era digitală - totul se mișcă incredibil de repede și trebuie să ne regăsim liniștea pentru a răspunde la cele doua puncte de mai sus.

Simona Panait: Este o perioada complexă, vedem că încep să se diferențieze brandurile care sunt cât mai autentice, care au o misiune, care se conectează cu consumatorul și îl implică la un alt nivel. Mă refer aici mai ales la generația young millennials, cei care doresc să fie parte din ceva mai mare, mai important decât ei, ceva ce poate influența lumea sau societatea în care trăiesc într-un sens mai bun. Pentru a le captura atenția oamenii de marketing trebuie să îi atingă cu un conținut personalizat și să le ofere experiențe cât mai relevante și care să îi implice la nivel emoțional. Totodată, brandurile au nevoie de o strategie mai sistematică pentru a putea satisface consumatorii și pentru a gestiona consistența informatiilor care se transmit on și offline. Devine crucială alinierea tuturor elementelor de marketing, pornind de la strategia de brand, bugetul alocat, gestionarea corespunzătoare a canalelor de comunicare precum și a mesajului transmis, a călătoriei consumatorului (consumer lifecycle) atunci când face o decizie de cumpărare și nu în ultimul rând al instrumentelor de loializare și retenție.

Bogdan Nițu: Marketingul se îndreaptă clar către crearea de relații autentice și de lungă durată între branduri și consumatori. Brandurile vor trebui să ofere cât mai multă relevanță în viața consumatorilor dincolo de produs. Brandurile vor trebui să fie empatice, altruiste, utile.

Stela Toderascu:
Încotro vedem cu ochii? Back to the roots în varianta n.0. Cu siguranță dinamica este mare și vor aparea în fiecare an sau chiar luna tool-uri de targetare sau de influențare a consumatorului, însă simt nevoia, și cred că sunt mai mulți în asentiment, de simplificare, mesaje scurte, less noise. Cred că răspunsul clar, scurt și la obiect dar și cu emoție la „what’s in it for me” va fi varianta câștigătoare.