The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

O nouă prăvălie în zona Amzei

Interviu / 21 Ian 2015 / Maria Neneciu
  • O nouă prăvălie în zona Amzei
  • O nouă prăvălie în zona Amzei
  • O nouă prăvălie în zona Amzei
  • O nouă prăvălie în zona Amzei
1/4
Băcănia Rod a apărut recent la intersecția dintre D.I.Mendeleev și George Enescu și este un spațiu luminos, o cămară urbană, modernă și minimalistă, unde poți găsi produse românești făcute după rețete clasice: dulcețuri, compot, zacuscă, dar și o selecție interesantă de brănză, dar și de vinuri. Băcănia  este o afacere de familie, a familiei Rogojan mai precis, inițiată din plăcerea de a mânca românește, nevoia de hrană sănătoasă în centrul orașului, dar și din dorința de a perpetua tradițiile culinare autohtone. 
 
Băcănia este rezultatul multor zile petrecute prin țară în căutarea celor mai serioși cultivatori de legume și fructe, a multor degustări până la alegerea consistenței perfecte și a nenumărate întâlniri și discuții avute de către cei doi proprietari cu producători locali, până la găsirea produselor ideale pentru magazinul lor. Cei doi ne-au mărturisti că sunt pasionați de bucătăria românească și hotărâți să dea amploare pasiunii lor.  
 
Laura ne povestește mai multe despre rețeta acestui proiect.
 
Cum s-a născut proiectul Băcănia ROD?    
 
Dorința de a avea afacerea proprie o simțeam de câțiva ani. Un timp am tot emis și evaluat la rece câteva idei care însă au rămas doar pe hârtie, căci nu ne-am regăsit în totalitate în ele. În toamna lui 2013 lucrurile s-au limpezit: un magazin de produse românești, manufacturate dupa rețete autohtone, cu ingrediente curate și prin metode de producție tradiționale, a pus capăt căutărilor și a însemnat începutul unui proiect de suflet. Ideea nu a apărut din senin, deși a fost verbalizată spontan (la un pahar de vin) și adoptată la fel. Eu și soțul meu eram interesați de mult timp de o alimentație sănătoasă și încercam să procurăm constant produse naturale și proaspete. Deoarece am simțit pe propria piele cât de greu este să găsești astfel de surse în București, fapt confirmat și de apropiații noștri, am îmbrățișat imediat această idee. Ideea a fost foarte bine preluată și de tânărul arhitect de interior Ștefan Prigoreanu, care ne-a ajutat în găsirea imaginii, atât pe partea de brand, cât și pe partea de design interior. A fost nevoie de prezentarea unui produs propriu, calitativ, cu o poveste, iar aici Ștefan ne-a înțeles prezentând un brand simplu, direct și un interior ce transformă prăvălia într-o bibliotecă a texturilor și a gusturilor autohtone. 

Cui vă adresați?  
 
Cei care ne-au trecut pragul și au devenit clienții noștri sunt oamenii care susțin cauza alimentației sănătoase, conștienți fiind de faptul că alegerile alimentare pe care le fac zilnic sunt importante pentru o viață echilibrată. Sunt cei care apreciază produsele alimentare locale și naționale, rețetele gastronomice tradiționale, sănătoase, cu un gust autentic și cu o valoare nutritivă mare, convinși fiind că suntem ceea ce mâncăm. Pe de altă parte, fiind amplasați într-o zonă centrală, ne bucurăm să fim un spot culinar românesc pentru turiștii străini. Nu puțini au fost cei care ne-au trecut pragul și care au ales produsele noastre în scopul degustării și reprezentării tradiției românești peste hotare.  
 

Ce alte proiecte locale legate de mâncare ar trebui să urmărim?
Producători neindustrializați care aderă la principiul alimentației sănătoase, de la producători artizanali de produse conservate, la micile ferme locale de brânzeturi și lactate, mici fabrici, care produc serii limitate și în care procesul de producție are o durată de câteva zile până la câteva săptămâni.
 
Ce furnizori aveți?   
 
Am deschis magazinul cu 5 categorii de produse: produse conservate (dulceață, zacuscă, murături, salate etc), brânzeturi, specialități din carne, produse de panificație și o selecție de vinuri românești. Jumătate din gama de produse este reprezentată de produsele conservate, pe care le producem chiar noi. Producția are loc în sezonul fructelor și legumelor proaspete (mai – septembrie), asigurându-ne stocul pentru tot anul. Legumele și fructele sunt fertilizate natural și culese la momentul optim. Acestea provin din grădinile oamenilor din mediul rural, sau sunt sălbatice (daca vorbim de fructele de pădure) și sunt întotdeauna culese chiar în ziua procesării lor.  Producția are loc la foc de lemne, în tuciuri de fontă, în cantități mici, pentru a se păstra atât proprietățile nutritive cât și integritatea și textura legumelor  și fructelor.
 
Specialitățile din carne, brânzeturile și produsele de panificație provin de la producători locali care respectă anumite principii: materie primă crescută în mod natural, procesare neindustrializată, fără conservanți sau acolo unde nu este posibil, un nivel minim de conservanți pentru că produsele să poată fi transportate și vândute în condiți optime.  

Foto: Vlad Brăteanu.