The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

HappyNation, noua colecție marca Lana Dumitru

Articol / 24 Iun 2016 / INSTITUTE.RO
  • HappyNation, noua colecție marca Lana Dumitru
  • HappyNation, noua colecție marca Lana Dumitru
  • HappyNation, noua colecție marca Lana Dumitru
  • HappyNation, noua colecție marca Lana Dumitru
  • HappyNation, noua colecție marca Lana Dumitru
  • HappyNation, noua colecție marca Lana Dumitru
  • HappyNation, noua colecție marca Lana Dumitru
  • HappyNation, noua colecție marca Lana Dumitru
  • HappyNation, noua colecție marca Lana Dumitru
  • HappyNation, noua colecție marca Lana Dumitru
  • HappyNation, noua colecție marca Lana Dumitru
1/11
Noua colecție HappyNation a designerului și artistei Lana Dumitru a avut onoarea de a încheia Strasbourg Fashion Week 2016. Colecția este una sport couture, cu elemente inovative ale ultimei tehnologii (haine printate digital și tăiate cu laserul) îmbinate cu tehnici hand-made (măști populare românești reinterpretate) și item-uri haute couture, lucrate manual.

Colecția cuprinde și reinterpretări ale "starurilor" colecțiilor trecute. După ce a reinventat folclorul prin print digital, Lana Dumitru revine cu această nouă serie de "păreri purtabile" în care își filtreaza propriile amintiri și pe cele ale "inconștientului colectiv" românesc prin două emoji-uri definitorii ale momentului: cel pasional, cu ochii în formă de inimă și cel care râde eliberator cu lacrimi. 

Între nostalgie optimistă și "haz de necaz" ușor ironic, noua colecție tratează relația complicată, de love-hate, cu trecutul național și memoria personală: de la transformarea celor mai vechi forme artistice de expresie a emoțiilor primare (măștile populare ritualice din tradițiile pre-române) în "măștile" digitale contemporane-  emoji-urile- la recuperarea kitsch-ului domestic tipic apartamentelor românești din anii optzeci în care televizorul trona imperial pe macrameu, devenit un item haute-couture în interpretarea creatoarei. Sau "gluma istorică" absurdă a comunismului românesc sugerată de remixul iconicei steme a Republicii Socialiste România, ajunsă un râsu-plânsu' digital.

De asemenea, carpeta esențială din gospodăria țăranului român reambalată într-un climax al relaxării ca salopetă chic sau rochiile care denotă grafic prosperitatea rurală prin simbolul curcanului țanțos, decupate inovativ cu ajutorul laser-cut-ului, ultima obsesie tehnică a designer-ului.

Ca orice altă colecție Lana Dumitru,  Happy Nation nu are sezone, nu e toamnă-iarnă nici "un must-have pentru vara anului 2016", ci la fel de perenă ca amintirile care au inspirat-o.

Lana Dumitru își asumă astfel statement-ul aparent prăfuit de a se întoarce mereu la trecut care însă, prin interpretările sale memorabile, devine o expresie fresh a resurselor creative pe care acesta le oferă, cu toată moștenirea sa culturala complexă.

În prezentarea de catwalk de la Strasbourg Fashion Week, brandul autohton Mineli Boutique a încălțat colecția Lanei Dumitru cu produsele din colecția “One summer in rosé”, inspirată din tradiția populară românească, care combină abstracționismul tăieturilor arhitecturale cu motivele tradiționale ardelenești brodate din mărgele multicolore, cusute fir cu fir.