The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Final de Docuart Fest 2016

Articol / 10 Oct 2016 / INSTITUTE.RO
  • Final de Docuart Fest 2016
  • Final de Docuart Fest 2016
1/2
S-a încheiat festivalul documentarului românesc, iar de curând și-a anunțat câștigătorii la gala de premiere București Docuart Fest de la Cinemateca Eforie.

„Docuart-ul din acest an a strâns documentare diferite ca formulă estetică, oneste și inventive, cu personaje pe care să le ții minte. Mi se pare un an bun pentru documentarul românesc", spune Ana Maria Sandu, membru al juriului.
 
Din cele 25 de filme selectate în secțiunile competiționale, juriul a decis că în acest an Marele Premiu Docuart se acordă producției „Imagini din vis”, în regia lui Sorin Luca, povestea unui personaj cât o lume. 

În fiecare an juriul competiției are o noua formulă, dar anul acesta s-au reunit cineaștii Adina Popescu, Ana Maria Sandu și Laurențiu Damian. 

„Anul acesta m-au impresionat câteva filme cu un buget mic, aproape no budget, care nu au nicio casă de producție puternică în spate și nu au parte nici de promovare. Și, totuși (sau poate tocmai din acestă cauză) sunt proaspete, oneste, surprinzătoare”, ne-a spus Adina Popescu, membru al juriului.

Câștigătorii secțiunii principale

Pentru Cea mai bună regie au fost decernate două premii ex aequo, astfel, unul către „Doar o răsuflare”, regia Monica Lăzurean-Gorgan, iar cel de-al doilea premiu către o neașteptată poveste de dragoste, „Angela”, regia Botond Püsök. 

Premiul pentru Cea mai bună imagine a ajuns la documentarul „Ultimul căldărar”, a cărui regie este semnată de Cosmin Bumbuț și Elena Stancu.
„Cinema, Mon Amour” în regia lui Alexandru Belc - un film avertisment despre condiția cinema-ului de azi - a fost premiat pentru Cel mai bun montaj.
 
Secțiunea Studențească a avut și ea trei premianți. Pentru Cea mai bună regie a fost desemnat documentarul „End of Summer”, regia Alina Manolache. 

Documentarul experimental instalație, „Perfection Is Forever”, în regia Marei Trifu a fost premiat pentru Cea mai bună imagine, iar premiul pentru Cel mai bun montaj a ajuns la documentarul care prezintă o incursiune emoționantă în Serbia și într-un Belgrad care începe să renască, „10:34 to Belgrade“, regia Ioana Grigore.

Vasile Arhire a primit premiul pentru Cel mai bun documentar TV pentru producția „Flotant pe strada Ibrăileanu“. 
 
De asemenea, un premiu nou pentru Cel mai bun sunet a fost acordat din partea Ines Studio Best Sound pentru filmul „100 de movile” (R. Max T. Ciorbă) - proiecția din gala de deschidere -, constând în servicii de post producție, anume sound design, pentru următorul proiect al realizatorilor.

Alături de secțiunile competiționale, segmentul de focus - un omagiu adus regizorului Ovidiu Bose Paștina – a cuprins un maraton de scurtmetraje și un lung metraj, practic toate filmele sale, însoțite de discuții cu Horea Murgu, Cornel Mihalache, Mircea Bunescu, Mircea Florian.
„Filmele lui Bose sunt filme reper din toate punctele de vedere”, spune Mircea Bunescu, director de imagine.

10 premii, peste 80 de proiecții, 2 master class, 1 dezbatere, 1 documentar performance, 2 cinematografe: Cinemateca Eforie și Cinema Muzeul Țăranului și sute de cinefili care au trecut pragul celei de-a V-a ediții, așa arată rezumatul în cifre al festivalului de film documentar exclusiv românesc, Docuart Fest.

București Docuart Fest este organizat de Docuart, fiind co-finanțat de Ministerul Culturii prin programul Acces și de Centrul Național al Cinematografiei în urma selecției la concursurile de finanțare.