The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

După branduri

Articol / 06 Oct 2014 / Alina Floroi şi Ana Chiciu / shortCUT research
  • După branduri
1/1
Când e vorba să intre un nou produs pe piaţă, specialiştii de marketing salivează la trendsetteri. În special când e vorba de produse de lifestyle, integrate cu factorul cool, cei vizaţi sunt oamenii din industriile creative. Aceștia au meserii care creează ceva ce nu exista înainte și printre ei se numără: publicitari, arhitecți, programatori, designeri de modă, actori, muzicieni. 
 
Oameni conectaţi la ce se întâmplă afară, îmbrăcaţi cochet şi cu un repertoriu cultural bine definit. Să o zicem pe-a dreaptă: hipsteri! Şi cum ce se întâmplă în Atelierul Mecanic nu rămâne în Atelier Mecanic, ci se răspândeşte ca o undă seismică în populaţie, putem spune că subiecţii menţionaţi sunt trendsetteri.
Am primit temă de la revista The Institute să aruncăm un ochi asupra creativilor şi să vedem dincolo de Moleskine şi Converse ce branduri îi însoţesc în traseul lor de peste zi. Am creat un chestionar online cu răspunsuri deschise, la care am primit peste 130 de răspunsuri. Am analizat frecvenţa răspunsurilor şi ne-am oprit asupra numitorului comun. 
 
Revistele glossy prezintă de cele mai multe ori în paginile lor o versiune aspiraţională a publicului ţintă, care alege ţinute Valentino şi se duce în vacanţă în Bali. Creativii pe care i-am descoperit în cercetarea noastră par înclinaţi spre eficienţă: cheltuieli moderate în susţinerea stilului de viaţă (transport, băuturi) şi în afişarea identităţii (îmbrăcăminte, accesorii de design). Cele mai serioase investiţii sunt în gadgeturi. Destul de puțini au declarat că se dau cu maşina prin oraş şi în schimb preferă transportul în comun.
 
Creativul sau creativa noastră sunt în Citycotul nostru la birou, la sfârşitul zilei de lucru şi la începutul zilei sociale. De acolo, pleacă cu metroul sau bicicleta. Câştigător la puncte este brandul, dacă îi mai putem spune aşa, Metrorex.
 
Halta de la sala de sport provoacă scoaterea echipamentului de firmă Nike sau Adidas. 
 
Direct după birou sau după sală, obligatoriu porţia de socializare se lasă cu în primul rând bere (Heineken, Ciuc, Ursus sau nefiltrată) sau alternativ vin sau Coca Cola (nu vin şi cola în acelaşi pahar).
 
Nimeni nu merge la culcare direct, ci se uită întâi la un film pe laptopul personal HP, Dell sau Apple sau pe televizorul Samsung. Media curge din surse precum vplay sau torenţi. 
 
După somn, creativul alege un mic dejun alcătuit din cafea Lavazza sau ceai Twinings, lactate Oly, covrig generalist. Deschide dulapul plin de haine H&M, Zara, Mango şi Bershka. Printre preferinţe se strecoară şi nişte Oysho, prevestind tentaculele comerţului electronic. 
 
Prin casă observăm că creativul încurajează prin gesturi mici designul autohton. Printre obiectele de design deţinute se numără obiecte tradiţionale cum ar fi ie, scaune ţărăneşti, ibric sau create de designeri, precum perna Care Cutare sau o bijuterie de Carla Szabo. 
 
Ziua de muncă poate începe! Cu o pauză de ţigară fină, Dunhill sau Virginia Slims. Dacă sună telefonul, cu atât mai bine, se prelungeşte pauza. Oamenii noştri răspund la smartphone Apple sau Samsung şi destul de puţini încă la un dumbphone Nokia.
 
Pe biroul creativului se găseşte un caiet Moleskine, căşti Sony, lampă IKEA, pixuri BIC şi post-it-uri.
 
După muncă intensă, urmează pregătirea bagajului pentru plecarea dorită în vacanţă. Creativii nu se despart de un aparat foto cât mai aparat (Nikon, Canon), Ipod cu boxa x-mini,  ochelarii de soare Ray Ban, Kindle şi cărţi fizice, un parfum (mai mult Hugo Boss faţă de alte preferinţe).