The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Motive tradiționale la cote internaționale

Interviu / 25 Ian 2017 / Maria Neneciu
  • Motive tradiționale la cote internaționale
  • Motive tradiționale la cote internaționale
  • Motive tradiționale la cote internaționale
  • Motive tradiționale la cote internaționale
1/4
Dare to Rug s-a născut din dorința comună a Andreei și a Flaviei de a promova designul românesc în întreaga lume. După experiențe internaționale, fetele s-au întors în România și au început această aventură împreună, creând unul dintre cele mai relevante branduri de design de pe piața românească. Anul trecut le-am urmărit îndeaproape activitatea și evoluția, iar anul acesta am aflat cu mândrie că motivele românești dezvoltate de cele două au ajuns să fie prezente în colecția unuia dintre cei mai mari și importanți producători de linoleum la nivel mondial – Forbo.

Despre această colaborare, care este exemplară pentru relația dintre design și producție, am aflat mai multe într-un scurt interviu:

Cum ați ajuns să colaborați cu Forbo, unde v-au descoperit?
Ne-am întâlnit anul trecut la Salone del Mobile, în Milano, unde am expus pentru prima dată colecția Romanian Moods. Echipa Forbo ne-a remarcat - au fost atrași de modelele noastre cu motive românești reinterpretate și ne-au propus să lucrăm împreună la designul noii colecții Marmoleum Imagine. Am acceptat provocarea și a urmat o perioadă de 3 luni în care am lucrat la partea de design și concept, am ales combinatțile de culori, iar ei au produs primele prototipuri. Ne-am reîntâlnit în octombrie la Biennale Interieur în Belgia și am avut ocazia să vedem mostrele și să filmăm un scurt interviu care este acum la ei pe site. 
 
Ce așteptări aveți de la colecția Folk? Cum va fi poziționată pe piață și care este targetul, cum va fi distribuită și unde?
Colecția este promovată la nivel global de către Forbo și deja am primit foarte multe review-uri pozitive. Suntem încântate. Este un produs de design interior și va fi promovat prin materiale creative, către un public care apreciază acest gen de produs. Modelele pot fi folosite atât în amenajări rezidențiale, cât și de birou, hoteluri, spații industriale, așadar este o plajă foarte mare de opțiuni.
 
Cum ați lucrat cu cei de la Forbo? Care este sistemul de colaborare?
Am colaborat foarte bine cu echipa Forbo din Olanda. Sunt foarte receptivi, dau feedback rapid și eficient și schimbul de idei a fost mereu extrem de constructiv. Ne-am consultat pe culori, dimensiuni, modul de prezentare. Sistemul de colaborare este prin royalties, primim un procent din vânzările anuale pentru drepturile de autor.

Ce sfaturi ați da tinerilor designeri ro care își doresc să colaboreze cu branduri internaționale? Ce ați învățat voi în acest an (jumate?) de dare to rug?
Curaj! Creativitatea nu înseamnă mare lucru, dacă nu ai curaj! Știm noi pe cineva celebru care a mai spus asta. Și este foarte adevărat. În ultimul an am învățat să ne asumăm îndemnul din numele brandului și să abordăm fiecare provocare cu mult curaj - uneori am început și ne-am dat seama pe parcurs ce trebuie să facem, dar credem că și asta înseamnă, de fapt să fii creativ. Nu e ușor, dar când apare o ocazie nu spune “nu” pentru că nu ai timp, caută să îți faci timp, cere ajutor și profită de acea ocazie! Atât. Nu ne pricepem la sfaturi...

Ce surprize mai pregătiți?
Pregătim o nouă colecție de covoare Dare to Rug și voi veți fi sigur primii care vor afla detalii înainte de lansare ;) 

Unde sperați să ajungeți cu Dare to rug peste 5 ani?
Sperăm să ajungem în casele cât mai multor oameni și în expozițiile cât mai multor țări. Și ne dorim mult să creăm și alt tip de produse, astfel încât să experimentăm constant cu noi forme și materiale.