The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

165 de tineri artiști în competiția "Design the illy can", ediția a II-a

News / 15 Dec 2016 / INSTITUTE.RO
  • 165 de tineri artiști în competiția "Design the illy can", ediția a II-a
1/1
328 de opere au fost înscrise în cea de-a doua ediție a concursului "Design the illy can", lucrările fiind realizate de 165 de tineri artiști din întreaga țară. Pentru a doua oară, cutia de cafea illy va fi decorată de un artist la început de drum, organizatorii dorindu-și astfel să încurajeze talentul creativilor români.  
 
Lansată în data de 21 octombrie a acestui an de către illycaffè, împreună cu reprezentantul în România – compania Pro Brands Distribution, competiția s-a adresat pasionaților de design și a fost deschisă până duminică, 11 decembrie 2016. Concursul i-a provocat pe participanți să exploreze numeroase posibilităti de exprimare a imaginației prin trimiterea propunerilor de design pentru ambalajul cutiei de cafea illy, aceștia având libertate în alegerea temei și compunerea lucrărilor. Creațiile înscrise pot fi vizualizate aici:
http://www.probrands.ro/lucrari-inscrise-2016.html. 
 
„Este esențial ca tinerilor artiști să li se ofere șansa să ia parte la experiențe care să le extindă orizonturile și să îi formeze. Acest proiect a fost gândit special pentru a-i susține în a-și manifesta creativitatea și a le oferi totodată un contact cu cerințele actuale din industrie. Ne dorim să descoperim și să evidențiem potențialul artiștilor români, iar numărul de înscrieri și calitatea lucrărilor ne confirmă interesul pentru acest gen de competiții în rândul noii generații de tineri talentați.”, a declarat Mirela Ionescu, Marketing Manager Pro Brands Distribution.
 
Procesul de jurizare pentru desemnarea lucrării câștigătoare va începe în perioada imediat următoare, rezultatele urmând să fie anunțate până la finalul lunii ianuarie 2017. Juriul din acest an este format din Carlo Bach, art & creative director illycaffè, Mihnea Ghilduș, designer de produs și fondator Dizainăr, Eugen Erhan, asist. univ. drd. al Universității Naționale de Arte din București, Magda Sficlea, prof. univ. dr. la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași, și Ciprian Mihnea, lector univ. dr. al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca. 
 
În plus față de posibilitatea realizării designului pentru cele 20.000 de cutii de cafea illy care vor fi distribuite în România anul viitor, câștigătorul premiului I va putea participa la cursul Disruptive Market Innovation through Design, organizat de Royal College of Arts UK, în vara anului 2017. Premiile II și III vor consta în produse illycaffè. Cel mai important aspect al competiției rămâne însă oportunitatea câștigătorului de a-și regăsi numele printre personalitățile cu care illycaffè a colaborat până acum pentru realizarea edițiilor speciale illy art collection, precum: James Rosenquist, Michael Lin, Michelangelo Pistoletto, Tobias Rehberger, Kiki Smith, Liu Wei, Sebastião Salgado, Robert Wilson și Gillo Dorfles.  
 
Mai multe detalii despre competiție și regulamentul acesteia sunt disponibile pe platforma: http://www.probrands.ro/designtheillycan/.  
 
Despre illycaffè 
 
illycaffè, fondată în 1933 în Trieste, produce și comercializează un amestec unic de cafea espresso, 100% Arabica și este liderul de piață al segmentului cafelei premium. Aproape 7 milioane de ceşti de cafea illy sunt savurate în fiecare zi. Vândută în mai bine de 140 de țări, cafeaua illy este disponibilă în mai mult de 100.000 dintre cele mai apreciate restaurante și cafenele din întreaga lume. Brand-ul illy este prezent în 43 de ţări în aproximativ 230 de puncte de vânzare, inclusiv în magazine monobrand. Pentru a dezvolta cultura cafelei, compania a pus bazele Universității Cafelei, un centru de excelență care oferă pregătire completă în domeniul cafelei, atât la nivel teoretic, cât și practic pentru barista, dar și pentru iubitorii și cultivatorii de cafea. La nivel global, compania are aproximativ 1.084 de angajați, iar, în 2014, a înregistrat vânzări în valoare de 391 milioane de euro. illycaffè cumpără cafea verde direct de la cultivatorii cu cele mai bune recolte de cafea Arabica, prin parteneriate bazate pe un proces de dezvoltare sustenabilă. Colaborând cu cei mai buni cultivatori din lume – în Brazilia, America Centrală, India, Africa și China – compania fondată în Trieste dezvoltă relații pe termen lung prin care transferă „know – how” și tehnologie cultivatorilor, plătind, în același timp, un preț mai mare decât cel practicat în piață. 
 
Despre Pro Brands Distribution
 
Pro Brands Distribution continuă tradiția illycaffè de implicare în evenimente ce au ca scop susținerea unor artiști consacrați sau tinere talente. Alături de „Design the illy can”, compania a dezvoltat proiectul de promovare neconvențională a proiectelor culturale pe șervețelele illy, inițiativă conturată și materializată în România încă din anul 2010. Lista evenimentelor comunicate pe suportul alb de hârtie numără până în prezent peste 63 de proiecte deosebite. Festivalul Internațional de Film Next, Bienala București, Ideo Ideis - Festival Național de Teatru Tânăr, Festivalul Sonoro & Sonoro Conac, IEEB, Les Films de Cannes à Bucarest, Festivalul Shakespeare, Cruciada Culturii și Romanian Cultural Resolution sunt doar câteva dintre proiectele anilor trecuți, promovate pe șervețelele illy.