The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

CODE NOIR STYLE SERIES//FASHION INSIDERS//Noemi Meilman

Interviu / 29 Oct 2016 / Ioana Nicolescu
  • CODE NOIR STYLE SERIES//FASHION INSIDERS//Noemi Meilman
  • CODE NOIR STYLE SERIES//FASHION INSIDERS//Noemi Meilman
1/2
Noemi Meilman nu cred că (mai) are nevoie de prezentare. Ați văzut probabil silueta ei longilină și inconfundabilă la evenimentele fashion, iubitoare a designului românesc pe care știe să-l afirme în toate ocaziile. Sau v-ați  împrietenit la un meeting, Noemi fiind una dintre persoanele foarte angajate când vine vorba de cauze nobile, de ajutat copiii, animalele sau de apărat comunități defavorizate. Sau poate ați întâlnit-o în rolul de PR, pentru care pare că este născută, fiind unul dintre cei mai buni oameni în modă de la noi. Cu un parcurs curajos, Noemi a știut să urmărească pas cu pas ce voia să facă, ajutată de un real talent pentru comunicare pe care o practică cu mult suflet și generozitate.

Prima dată am întâlnit-o pe Noemi acum câțiva ani pe Magheru, într-o zi de vară. Nu departe de Cărturești mergea o siluetă chic îmbrăcată într-un kimono lung bleumarin brodat pe spate cu flori și asortat cu o pereche de jeans. Senzația că sunt înapoi la Paris în Marais și nu la București a fost palpabilă. Nu știam cine este dar mi-a plăcut și mi s-a părut foarte cool. Am văzut-o mai târziu într-o revistă – în fotografie purta același kimono și așa i-am aflat numele. Câteva luni mai târziu ne cunoșteam personal și descopeream de ce i se spune “Noemi-connecting people”. Cred că și pe lună dacă ar merge într-un week-end scurt și tot ar găsi pe cineva cu care să facă un proiect fain. Ar fi multe de povestit despre ea … ce e cert e că nu-mi pot imagina designul românesc fără ea. Sau un proiect fashion în care să nu fie implicată în vreun fel.

Pentru toate aceste motive pentru mine Noemi este un Fashion Insider perfect. Cred că în secret a reușit să se cloneze, altfel nu-mi explic cum poate să fie în atâtea locuri deodată. Încă nu i-am spus asta și mă gândesc la zâmbetul pe care o să-l aibă când va citi aceste rânduri.

Studii de drept urmate de Ambasada Israelului, Saatchi & Saatchi, revista Tabu sau Harper’s Bazaar – o constantă care revine în viața ta este comunicarea. Când a fost evident că vrei să lucrezi ca PR?

Atunci când am înțeles ce înseamnă mai exact PR-ul: în martie 2003, când am început să lucrez în publicitate, la Saatchi & Saatchi Bucharest.

Ai putea să ne descrii în ce constă business-ul tău azi și cum ai început ca Fashion PR?
O iau în ordine cronologică : am început să lucrez ca Fashion PR încă din perioada Saatchi (am fost PR account pentru câteva branduri din zona de modă) și apoi am continuat și la Tabu și în anii de freelancerat. Am avut și am norocul de clienți creativi și de branduri care îmi plac. Nu mă plictisesc niciodată, e ca și când aș lucra la un film nou. Din iunie anul curent sunt jumătatea proiectului The Station. Cealaltă jumătate este Adriana Chiper. Am făcut un exercițiu de matematică PR-istică : un freelancer (Adriana Chiper) + un alt freelancer (Noemi Meilman), care se cunosc de vreo 6 ani, formează The Station, o mașină de idei și scheme (încă nu m-am împrietenit cu substantivul « strategie », e too old for me), mașină care oprește în cele mai cool locuri și care îi invită la bord pe cei mai mișto oameni.

Ne este întotdeauna frică să facem greșeli, însă din ele învățăm. Care au fost eșecurile sau greșelile care te-au ajutat să reușești ?
Nu îmi este frică de greșeli, să știi. Am făcut greșeli și mă bucur, pentru că, deși se zice că deșteptul învață din greșelile altora, eu pot să spun că din greșelile mele am învățat cel mai bine. Dar să știi că eșecuri nu am avut până acum, ci mai degrabă experiențe care m-au ajutat mult (și să știi că nu vreau să fac pe prețioasa cu acest răspuns). Asta spunem și la cursurile de la Naked Fashion PR, printre altele, Vicki Nicola și cu mine, încă de la prima lecție.

Împreună cu Adriana Chiper ați creat în vara aceasta proiectul The Station. Ce v-a motivat și cum l-ai descrie ?
Pur și simplu : după o tură de V for Vintage din această primăvară, am mers la o cafea și am zis : doi freelanceri together, care deja au colaborat în câteva proiecte punctuale, pot să muncească împreună la fel de bine și 5 zile din 5.

La ce ar trebui să se uite un designer/brand care caută un PR ?
Cred că în primul rând, un designer/brand care caută PR trebuie să bea o cafea cu potențialii candidați. Să fie sincer și să spună tot (ca la doctor, am eu o vorbă) și, chiar în timp ce povestește, poate să își dea seama dacă există chimie. Munca în echipă este foarte importantă. Eu, dacă mi-aș căuta un PR acum, aș chema la interviu și un PR cu experiență, dar și pe cineva care nu a mai lucrat în domeniu, dar este dornic să învețe repede și este o persoană foarte plăcută.

Un tânăr designer la ce ar trebui să se aștepte din partea unui PR ?
Un tânăr designer ar trebui să lucreze în echipă cu PR-ul. Să aibă răbdare, foarte rar este posibil ca acest tânăr designer să aibă piese din colecție în pictorialele revistelor în print și online, să fie purtat de influenceri și să fie cunoscut de la prima colecție; răbdare, talent, idei, toate discutate atent cu PR-ul și cu întreaga echipă. Nu subestimați pe nimeni din echipa voastră.

Ce teme de acasă e bine să fie bifate înainte să faci apel la un PR ? Dar de către o persoană care ar vrea să colaboreze cu tine?
Oh, cel mai important lucru este, cred eu, să știi exact ce îți dorești. Să îți cunoști brandul, să te cunoști pe tine, să îți cunoști targetul. Să fii sincer/ă; cu tine și cu PR-ul tău și cu toți cei cu care vrei să colaborezi. Cei care încearcă să păcălească, se păcălesc pe ei la finalul filmului; da, movies again. Știi cum e cu filmele: unele sunt proaste, altele sunt bune, altele sunt excelente, ba chiar memorabile. Insă cele mai bune sunt cele care te mișcă, pe care nu le uiți niciodată, despre care le povestești și altora.

Cât de complexă a devenit meseria de PR în ultima vreme și cum s-a schimbat ea?
PR-ul de secol 21 și-a păstrat din atributele celui din secolul 20 și are în plus toate atuurile tehnologiei. Un fel de « May the Internet be with you » dacă vrei. Viteza de reacție este extrem de importantă. Acum mai mult ca niciodată nu vă subestimați publicul. Clientul este cel mai important pentru fiecare dintre noi în raportul brand-client, agenție-client sau client-brand. Fiecare dintre noi este clientul cuiva și invers, cred că e bine să nu uităm asta.

Mi-au plăcut mult cele 10 comandamente de PR ale lui Noemi, care de fapt se pot aplica în orice meserie ca reguli de viață. Menționezi umorul – de ce este important ?
Umorul mi-a fost alături în mai multe momente din viața profesională și personală. E drept, uneori mai sunt în moodul umorului negru. Umorul este, precum câinele, cel mai bun prieten al omului de PR.

Unde vezi că merge viitorul în comunicație și cum crezi că vor evolua lucrurile pe partea de imagine? 
Uite, îmi place să fiu la curent cu trendurile în comunicare, dar îmi place și să fac lucrurile după propriul fler. Ce pot să îți spun că simțim acum, eu, Adriana (Chiper) și alți colegi din zona de PR, este că evenimentele acelea la care se înghesuia toată lumea cândva, sunt trecute. Faci un eveniment aniversar, OK, este minunat. E ca la Revelion, știi că a mai trecut un an. Dar lansările de produse, evenimentele de nișă, le organizăm în cerc restrâns. Vrei să aduni 1578 de hashtaguri ca să dea bine în cifre? Nu mai bine aduni tu 10-15 hashtags de la cele mai relevante 10-15 persoane eligibile să îți ducă mesajul către 1578 de potențiali clienți, din care 100 pot să îl și încerce și încă vreo 20 pot să-ți rămână clienți fideli?
Mai cred că viitorul comunicării stă în haite. PR united, brands united. Viitorul trebuie privit cu relaxare și curiozitate. Viitorul înseamnă echipe. Concurența este la fel de passée, precum evenimentele cu mulți invitați și mii de hashtaguri. Cât despre imagine, realitatea virtuală mă atrage mult. Abia aștept să văd cum va fi PR-ul peste 5 ani, abia aștept să văd cum va fi lumea 5 ani!