The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Creative Board Talks // Ioana Ulmeanu – Despre necesitatea creării unor aşteptări reale asupra industriei creative

Articol / 20 Oct 2018 / The Institute
  • Creative Board Talks // Ioana Ulmeanu – Despre necesitatea creării unor aşteptări reale asupra industriei creativeIoana Ulmeanu
1/1
Ioana Ulmeanu este editorul coordonator al revistei ELLE România şi membră a board-ului creativ Diploma 2018. Cu o experienţă de mai bine de zece ani în presa glossy din România, în care s-a axat pe subiecte legate de modă, artă contemporană şi problemele cu caracter social ale societăţii, ne-a conturat într-un interviu imaginea creată asupra noilor generaţii de artişti şi necesitatea înțelegerii domeniului în care urmează să activeze.

1. Ești proaspăt absolvent al unei facultăți vocaționale. (De ce) Te-ai înscrie la Diploma?
Cu siguranță m-aș înscrie, în primul rând pentru că aș vrea ca munca mea să fie vizibilă acolo unde contează, unde este evaluată de profesioniștii industriei respective și unde am șansa expunerii, dar și datorită feedback-ului pe care l-aș primi de la oameni care au experiență în domeniu și îi cunosc mecanismele.

2. Care crezi că este cel mai dificil lucru cu care proaspăt absolvenții se confruntă odată ce ies din facultate?
Probabil că este vorba de o confuzie, de o neînțelegere a domeniului în care se presupune că vor lucra. Facultățile din România, mai cu seamă cele care antrenează creativi, au tendința de a dezvolta și încuraja excesiv partea “artistică” a muncii studenților, fără să le pregătească latura pragmatică, fără să le dea de înțeles că e vorba de mult mai mult decât talent pentru a câștiga o poziție confortabilă în industrie. Așadar, mi se pare (e rezultatul unor observații empirice) că absolvenții trăiesc cu impresia că talentul sau viziunea lor le vor deschide toate ușile. Lucrul acesta nu se întâmplă, și curând după absolvire foștii studenți se trezesc în situația de a nu se integra în domeniu, sau se integrează, dar poate nu în ritmul pe care și l-au imaginat, pentru că nu sunt pregătiți să își promoveze munca, să își targeteze publicul sau să facă alegeri pragmatice.

3. Cum a arătat procesul tău de integrare în domeniul în care activezi acum?

Din fericire, am avut noroc și nu a trebuit să mă zbat foarte mult. Norocul, oricum ar suna asta, este o componentă importantă în tot procesul acesta. Am cunoscut niște persoane, le-am trimis niște texte, le-au plăcut și m-au invitat să scriu pentru niște publicații, de acolo totul a mers lin. Îmi dau seama, însă, că astfel de conjucturi apar rar și că tocmai din acest motiv nu sunt în postura să dau lecții. Poate că ajută totuși să spun că eram pregătită, cunoșteam foarte bine domeniul presei pentru femei, aveam o obișnuință a scrisului și o aplecare pentru subiectele care le-ar putea interesa pe femei, cât și o curiozitate în ceea ce le privește care nu s-a epuizat nici astăzi.

4. 3 lucruri care te ajută (aproape) mereu să avansezi în industrie.
Vizibilitatea, seriozitatea (sau perseverența) și abia apoi talentul.

5. Cum vezi noua generație prin proiectele pe care le-ai descoperit la Diploma?
Cred că noua generație de absolvenți (cel puțin când este vorba despre cei care au studiat modă) este curajoasă, la curent cu tendințele internaționale (uneori poate prea la curent), dornică de afirmare și foarte încrezătoare în forțele proprii. Lucrul acesta din urmă probabil că se poate spune despre întreaga generație, dar nu îmi dau seama în ce măsură este un lucru în întregime pozitiv, poate să le aducă și neplăceri.

6. Ce încurajare le lipsește tinerilor creativi astăzi?

Nu știu dacă le lipsește o încurajare, le lipsește mai degrabă un sistem funcțional, o industrie în care să existe fonduri, oportunități de angajare, deschidere pentru proiectele lor, investitori.

Festivalul Diploma 2018, dedicat viitoarei generaţii de creativi din România, a avut loc în perioada 5 – 14 octombrie la The Institute Space (Blvd Dacia nr. 12), unde a expus publicului larg şi colegilor din industria creativă 126 de lucrări ale studenţilor la arhitectură, arte plastice și arte aplicate din toată țara.

Lucrarea ta de diplomă poate face parte din expoziție în 2019, cand vei fi proaspăt absolvent al unei facultăți creative din țară.

Stay tuned!