The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Vasile Alexandru Puchianu // Zid, colaj est-european

Articol / 27 Sep 2017 / INSTITUTE.RO
  • Vasile Alexandru Puchianu // Zid, colaj est-european
  • Vasile Alexandru Puchianu // Zid, colaj est-european
  • Vasile Alexandru Puchianu // Zid, colaj est-european
  • Vasile Alexandru Puchianu // Zid, colaj est-european
  • Vasile Alexandru Puchianu // Zid, colaj est-european
  • Vasile Alexandru Puchianu // Zid, colaj est-european
1/6
Activitatea sa se concentrează, într-un final, pe un singur scop: căutarea unor metode (mai mult sau mai puţin) convenţionale prin care se poate opune convenţiilor. Consideră obiectele şi suprafeţele ce nu au fost concepute în scop artistic drept cele mai bune puncte de plecare pentru crearea unor lucrări artistice. Preferă să-şi abordeze subiectele într-o manieră ludică, uneori uşor umoristică, căutând totodată să îmbine vechiul cu noul.

Zid, colaj est-european

Instalația intenţionează să aducă la un loc şi să creeze un contrast între elementele specifice (tipologice) diverselor perioade, un fel de colaj istoric tridimensional. Peretele ca background al colajului este (și a fost dintotdeauna) cel mai sincer mediu de transpunere/exprimare a unei idei (putem lua drept exemplu frescele bisericești, pereţii din camerele copiilor sau cei din spaţiul public).
Indiferent dacă e vorba despre preistorie, antichitate sau prezent, oamenii nu au pierdut niciodată dorinţa de a lăsa o urmă (printr-o poezie, un mesaj scris la întâmplare pe un perete sau chiar printr-un anunţ publicitar oarecare afişat în spaţiul public). Autorul caută să exploateze, uneori să sintetizeze acest concept, creând un spațiu în care toate aceste urme își pierd caracterul temporal și sunt aduse laolaltă. A urmărit, de asemenea, să surprindă o zonă comică, cu ironie specific est-europeană. Se creează, astfel, un spaţiu hibrid, dat şi de confuzia dacă este vorba despre un cadru urban sau despre interiorul unei case.