The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Luminița Medeleț // Morita

Articol / 27 Sep 2017 / INSTITUTE.RO
  • Luminița Medeleț // Morita
  • Luminița Medeleț // Morita
  • Luminița Medeleț // Morita
  • Luminița Medeleț // Morita
  • Luminița Medeleț // Morita
  • Luminița Medeleț // Morita
1/6
Alegerea făcută acum trei ani de a „testa” rolul de student UNARTE a fost determinată de nevoia de a exprima într-o formă constructivă a tot ce acumulase de-a lungul a 20 de ani de căutări şi experimentări. Toate aceste aspecte, dar și pasiunea pentru cultura japoneză, au condus-o pe Luminița Medeleț către alegerea prezentei teme.

Morita

MORITA este o formă de terapie ecologică în contextul culturii japoneze, creată de către doctorul Morita Shoma (1874–1938). Conform acestei abordări, stările nu determină comportamentul, putem coexista cu stările neplăcute în timp ce întreprindem acţiuni constructive. Esenţa metodei poate fi sumarizată în trei reguli: acceptă-ţi toată stările, cunoaşte-ţi scopul şi fă ceea ce trebuie făcut.

Lucrările de mari dimensiuni reprezintă cadre ale spațiilor închise, în care prezența ferestrelor indică în sine un spațiu închis. Pânzele de 70/100cm fac apel la elementele folosite în penitenciar pentru a securiza spațiul exterior. Lucrările de 50/50 cm aduc o completare prin imagini realiste. Obiectele și articolul vestimentar folosite sunt asociate cu elemente generatoare de teamă, încărcate de emoții negative. Eliberate de reprezentarea și reproducerea materialiste, aceste construcții se spiritualizează și deschid orizonturi semantice dincolo de conținutul obiectual și formal.