The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Ruxandra Neagu // Layer-ul senzorial

Articol / 19 Oct 2016 / Participant DIPLOMA 2016
  • Ruxandra Neagu // Layer-ul senzorial
  • Ruxandra Neagu // Layer-ul senzorial
  • Ruxandra Neagu // Layer-ul senzorial
1/3
Ruxandra Ana Maria Neagu este absoventă a Facultății de Urbanism din cadrul Univeristății de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București. Este pasionată de explorarea mediului virtual și cercetarea a noi metode inovative de planificare a orașelor.

LAYER-UL SENZORIAL: O NOUĂ FEREASTRĂ A MEDIULUI VIRTUAL CĂTRE MEDIUL REAL DIN MEGAORAȘE

Proiectul este o explorare a spațiului virtual al Tokyoului sau mai bine zis al Tokyolului virtual. Are acest megaoraș materialitate, miros, sunet și alte astfel de trăsături asociate doar cu experiența fizică a unui loc? Proiectul pornește de la premiza că spațiul virtual, bazat pe un spațiu real are de asemenea calități fizice și materiale care pot fi explorate.
 

Desigur imaginea senzorială a unui spațiu virtual nu este aceeași cu cea a unui spațiu real. Spațiul virtual are propria manieră de a produce senzații, sunt poate niște senzații mai intelectuale iar analiza lor presupune descifrarea intelectuală a unei senzații. Explorarea senzorială a Tokyo-ului virtual s-a făcut prin instrumente și cartografieri care corespund celor cinci simțuri ale unui om și relevă subiectivitatea colectivă a indivizilor din cadrul megaorașului. În acest proiect s-a dorit o abordare diferită a elementelor senzoriale din contextul urban și crearea unui nou layer al orașului virtual, folosind date din cadrul rețelelor de socializare. De asemena abordarea acestuia a fost una mai conceptuală care s-a bazat pe o planificare urbană în mediul virtual și a dus la realizarea aplicației senzoriale „Virtual senses”. Aceasta redă cu ajutorul imagini și a simțului primordial al omului - văzul, elementele senzoriale din cadrul urban al megaorașului Tokyo.