The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Liviu-Victor Mihalache // The Anti-mall

Articol / 27 Oct 2016 / Participant DIPLOMA 2016
  • Liviu-Victor Mihalache // The Anti-mall
  • Liviu-Victor Mihalache // The Anti-mall
  • Liviu-Victor Mihalache // The Anti-mall
  • Liviu-Victor Mihalache // The Anti-mall
1/4
Crescut la malul mării în Constanța, Liviu-Victor Mihalache sau pentru apropiați Mișu, începe cursurile în cadrul UAUIM în anul 2010, după un an în care s-a visat inginer la Politehnică. Pe parcursul facultății, Victor a făcut parte din asociația IAESTE, care i-a facilitat stagii în birouri din Tashkent-Uzbekistan, Changzhou-China și Amman-Iordania.

THE ANTI-MALL. CANVAS FOR CUISINE AS AN URBAN ICON.

Noile generații trăiesc în virtual, spațiul public mutându-se în interior. Astfel, proiectul The Anti-Mall încearcă să chestioneze alternativele acestei tendințe.
 
Intervenția arhitecturală vizează reactivarea pietonalului Ștefan cel Mare din centrul Constanței, o importantă arteră comercială și turistică cu doar 15 ani în urmă, însă care și-a pierdut vitalitatea în fața dezvoltării mall-urilor, o cultură sprijinită pe logo-uri și consumerism. În același sens, piața agroalimentară ca spațiu public a fost înlocuită treptat de supermarket, la fel de impersonal în orice colț al lumii, un non-spațiu în viziunea lui Marc Augé.
 

 
În cazul de față, modernizarea zonei Pieței Grivița adiacentă pietonalului are potențialul unui proiect ancoră în revitalizarea întregii zone printr-un proces de acupunctură urbană, generând interes local și turistic. Caracterul public este încurajat prin articularea pieței cu o veche structură de tip hală din anii `70, invadată prin convertirea unei zone în „food court” și mici restaurante de tip „open kitchen”. O intervenție nouă sub forma unui institut culinar întregește ciclul comerț-producție-educație, adresându-se unui public cât mai larg. Gastronomia rămâne una dintre puținele experiențe cu adevărat autentice ce nu ar putea fi simulată în spațiul virtual.