The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Ioana Popa // Restructurare urbană

Articol / 19 Oct 2016 / Participant DIPLOMA 2016
  • Ioana Popa // Restructurare urbană SC MINA M COM, B-dul Carol I, bl
  • Ioana Popa // Restructurare urbană SC MINA M COM, B-dul Carol I, bl
  • Ioana Popa // Restructurare urbană SC MINA M COM, B-dul Carol I, bl
  • Ioana Popa // Restructurare urbană SC MINA M COM, B-dul Carol I, bl
  • Ioana Popa // Restructurare urbană
1/5
Lucrează de 4 ani într-un atelier de arhitectură. Portofoliu diversificat: locuire, clădiri de birouri, hale, proiecte de restaurare și de urbanism. Proiecte opționale: Street Delivery, Roaba de cultură, Noaptea muzeelor 2015, concurs - noul sediu OAR, voluntar “Casa Ion Mincu”, voluntar evenimente Arhitext.

RESTRUCTURARE URBANĂ ÎN ZONĂ PROTEJATĂ

Aflat într-o zonă protejată, încadrat in UTR-ul CP4 (subzona nucleului central și de afaceri), situl prezintă un caracter eterogen: în acest areal se juxtapun spații care difera atât în tipologia clădirilor și a morfologiei urbane, în profilul funcțional și gradul de utilizare cât și în statutul lor în geografia mentală a bucurestenilor. Zona are ca principale caracteristici, clădirile organizate în jurul unor curți interioare și caracterul eclectic ca marcă identitară.
 

Conceptul are la bază transformarea insulei urbane în spațiu public, la nivelul terenului, prin eliberarea curților interioare și cedarea lor domeniului public și prin strapungerea volumelor la nivelul parterului pentru a conecta curțile între ele și cu pasajele pietonale existente.

Proiectul de arhitectură are ca scop valoarificarea fațadei fostului Hotel Muntenia, motiv pentru care, extensia realizată în dreapta fațadei, preia registrul și caracterul fațadei interbelice din stanga, în vreme ce la interior se optează pentru o reconfigurare spațială. Pasajul Englez se reface în stilul epocii și primeste funcțiuni comerciale și de loisir.

Prin această propunere, se dorește evidentierea caracterului identitar eclectic și reintegrarea zonei în țesutul urban.