The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Alice Protopopescu // Morfologie organică

Articol / 20 Oct 2016 / Participant DIPLOMA 2016
  • Alice Protopopescu // Morfologie organică
  • Alice Protopopescu // Morfologie organică
  • Alice Protopopescu // Morfologie organică
  • Alice Protopopescu // Morfologie organică
  • Alice Protopopescu // Morfologie organică
  • Alice Protopopescu // Morfologie organică
1/6
Alice studiat Pictura la Liceul de Arte „Dinu Lipatti” din Piteşti, sub coordonarea Prof. Ion Pantilie, apoi Metalul la Universitatea Naţională de Arte Bucureşti, sub coordonarea Prof. Univ. Dr. Bogdan Severin Hojbotă.
 
Dintotdeauna a fost fascinată de puterea creatoare a naturii, de aceea arta ei se bazează pe studierea elementelor naturale, organice.

MORFOLOGIE ORGANICĂ

În elaborarea lucrării a pornit prin a studia diferite forme din natură, deoarece dintotdeauna a fost fascinată de puterea creatoare a naturii, de totalitatea modificărilor structurale și funcționale suferite de organisme din momentul concepției până la moarte. Dintre elementele studiate, a ales morfologia oaselor. 

Această sursă de inspirație a fost aleasă deoarece este fascinată de expresivitatea formelor, de structura ṣi compoziṭia acestora. Oasele pot inspira o multitudine de forme ṣi compoziṭii, ele se adaptează funcṭiei lor de exemplu, oasele mamiferelor au forme rotunjite sinuoase, mai solide, oasele păsărilor sunt mai subṭiri, iar cele ale animalelor acvatice au forme ascuṭite, caracterizate prin planuri clar definite. Ea consideră că fragmentele osoase reprezintă ultima dovadă a existenṭei unei fiinṭe, dovedindu-se cea mai trainică materie organică. Ele reprezintă elementul de bază al scheletului vertebratelor, ce poartă energia ṣi istoria fiinṭei căreia i-au aparṭinut.
 
 
Bijuteriile reprezintă o interpretare proprie a unor forme ṣi structuri organice, pornind de la diferite tipuri de oase. Piesele sunt expuse în contextul unui fragment dintr-un şantier arheologic întrucât în realizarea lor a pornit de la ideea unor oase artefact. Motivul şantierului arheologic sugerează ideea de vechi, iar bijuteriile fiind interpretarea modernă a ideii de artefact, sugerează noul, astfel prin colecţia de bijuterii pe care a realizat-o a dorit să realizeze o legatură între bijuteria primitivă şi bijuteria contemporană.