The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Filumen Păstrăvanu // Arta picturală între Orient şi Occident

/ 21 Oct 2015 / Participant DIPLOMA 2015
  • Filumen Păstrăvanu // Arta picturală între Orient şi Occident
  • Filumen Păstrăvanu // Arta picturală între Orient şi Occident
  • Filumen Păstrăvanu // Arta picturală între Orient şi Occident
1/3
Filumen Păstrăvanu este absolvent al Facultăţii de Arte Vizuale şi Design din Iaşi, specializarea Pictură, și, actualmente, masterand al aceleiaşi instituţii. Traseul lui de studiu şi cercetarea artistică vizează arealul interferenţelor dintre cultura şi arta din spaţiul european, fenomen abordat atât sincretic, cât și transdisciplinar. 

Arta picturală între Orient şi Occident

Proiectul „Arta picturală între Orient și Occident” s-a vrut a fi o extragere din literatura de specialitate a datelor fundamentale referitoare la apariția și dezvoltarea picturii bizantine și procesul ulterior de expansiune a valorilor tehnice și conceptuale specifice artei creștine răsăritene către Occident. S-a urmărit în ce măsură pictura bizantină a devenit pictură realistă sub influența factorilor culturali și sociali care au marcat civilizația occidentală.

În plan practic, s-a recurs la realizarea unor lucrări „în oglindă”, urmând principiul recontextualizării și cel al adaptării pentru contemporaneitate a unor lucrări bine cunoscute din istoria artei, unele dintre ele alese datorită tangențelor pe care le prezentau cu lumea sacrului.

În plan tehnic, lucrările au fost realizate în manieră realistă (printre care și cele propuse mai sus), dar și bizantină (icoane celebre).