The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Andrei Costin Ene // Centru socio-cultural

Articol / 23 Oct 2015 / Participant DIPLOMA 2015
  • Andrei Costin Ene // Centru socio-cultural
  • Andrei Costin Ene // Centru socio-cultural
  • Andrei Costin Ene // Centru socio-cultural
  • Andrei Costin Ene // Centru socio-cultural
  • Andrei Costin Ene // Centru socio-cultural
  • Andrei Costin Ene // Centru socio-cultural
  • Andrei Costin Ene // Centru socio-cultural
  • Andrei Costin Ene // Centru socio-cultural
  • Andrei Costin Ene // Centru socio-cultural
  • Andrei Costin Ene // Centru socio-cultural
1/10
Student al Facultății de Arhitectură din cadrul Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” București în perioada 2009 – 2015. A absolvit studiile în anul 2015 având ca subiect al proiectului de diplomă crearea unui centru socio-cultural în zona Timpuri Noi, București. În paralel, disertația a susținut prin tema aleasă- relația dintre comportamentele umane și spațiul public - proiectul de arhitectură. 

În cei șase ani de studiu s-a implicat și a participat la diferite concursuri adresate studenților, cea mai recentă participare fiind cea din cadrul bienalei de arhitectură 2014 prin proiectul – București , Refacerea Reliefului, Parcul Izvor coordonat de Conf. Dr. Arh. Petru Gheorghiu.

CENTRU SOCIO-CULTURAL, TIMPURI NOI

Un centru destinat în primul rând studenților poate fi o soluție pentru problema socializării în epoca în care domină virtualul, el propune dezvoltarea relațiilor interpersonale și o schimbare în comportamentul socio-cultural atât al studenților ca principali beneficiari cât și al comunității. Acest tip de spațiu este comandat de catre universitățile particulare din zonă (Universitatea Dimitrie Cantemir și Universitatea Nicolae Titulescu) și este destinat în primul rând studenților, dar nelimitând accesul și uzul acestuia de către alte categorii de persoane.

Acest amplasament conferă un potențial deosebit raportat la oraș întrucât beneficiază de vecinătatea axei verzi a Bucureștiului – axă creată de elementul natural – râul Dâmbovița – care totodată conferă și caracterul de axă culturală prin rețeaua de elemente dispuse de-a lungul râului. Demersul proiectui a constat în dezvoltarea unui masterplan în faza de prediplomă care să propună o rezolvare pentru întreaga suprafață de 5.3 ha prin crearea unui nou pol în interiorul orașului. Un pol care să cuprindă diferite funcțiuni necesare și în directă legatură cu nevoile locuitorilor zonei – spații publice , centru socio-cultural , zonă de servicii și birouri dar și locuințe colective.

Necesitatea unei astfel de dezvoltări se observă din analiza întreprinsă în primă fază la care se adaugă multiplele cercetări și studii (menționez aici Conceptul Strategic București 2035) care subliniază o vulnerabilitate accentuată în rândul populației tinere.




Centrul socio-cultural propune extinderea cu un nou pol a axei culturale generate de râul Dâmbovița . Proiectul ține cont de cele două elemente dominante ale zonei – râul Dambovița și centrul educațional al Universității Dimitrie Cantemir – Titu Maiorescu, alături de care se adaugă relația cu vecinătățile, amplasarea din punct de vedere cardinal și dezvoltarea unui noi traseu între Dâmbovița și Centrul de Conferințe amplasat în Bulevardul Nerva Traian.

Volumul propune un front la apă însă retragându-se față de aliniamentul zonei și bulevardului și printr-o mică piațetă care să capteze publicul și să îl orienteze către curtea interioară a ansamblului. De asemenea volumul reușește printr-o aripă a clădirii să închidă vizual piața formată la intersecția celor două bulevarde.