The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Doru Niculae // Roadside picnic

Articol / 22 Oct 2015 / Participant DIPLOMA 2015
  • Doru Niculae // Roadside picnic
  • Doru Niculae // Roadside picnic
  • Doru Niculae // Roadside picnic
1/3
Doru este absolvent al Liceului de Arte Plastice Nicolae Tonitza Bucureşti şi al Universităţii de Arte Bucureşti secţia Grafic Design. Atitudinea de care dă dovadă este una individualistă astfel își poate dezvolta creativitatea, aceasta fiind alcătuită din: optimism, devotament şi faptul că nu renunţă la proiectele pe care le începe. Baza psihologiei lui este pusă de moralitate, creativitate şi sociabilitate.

DESIGN DE CARTE „ROADSIDE PICNIC”

Proiectul constă în crearea unui design de carte pentru „Roadside Picninc”, un scurt roman science fiction scris de către Arkady şi Boris Strugatsky în anul 1971. Până în anul 1998, 38 de ediţii ale romanului au fost publicate în 20 de ţări. Acesta a fost tradus prima dată în engleză de Antonia Bouis. Romanul a jucat un rol cultural foarte important, inspirând de-a lungul timpului nenumăraţi oameni de creaţie. Aceştia au adaptat povestea scrisă de fraţii Strugatsky în diferite ramuri precum film, jocuri video, teatru şi muzică. Un exemplu foarte bun este filmul Stalker regizat de Andrei Tarkovsky apărut în anul 1979.

Toate aceste elemente blochează imaginaţia destinatarului prin implementarea decorului, liniei melodice, scenelor etc., bine conturate de către omul de creaţie. Involuntar nevoia de stimulare a imaginaţiei dispare apărând comoditatea individului astfel creându-se o distanţă între literatură şi acesta.
Designul de literă (typography) este în acelaşi timp și artă şi ştiinţă. Este considerat o artă vie datorită implicării creative a fiecărei generaţii de designeri la dezvoltarea unor noi familii de fonturi, însă este considerat a fi şi ştiinţă, fiindcă designul de literă presupune respectarea unor reguli şi utilizarea unor instrumente specifice de desenare a corpurilor de literă.

Cel mai important rol din ultimi 30 de ani, în dezvoltarea designului de literă, l-a jucat apariţia tehnologiei digitale. Dând frâu liber imaginaţiei designerilor şi permiţându-le să manipuleze litera cum nu o mai făcuseră până atunci, atât digital cât şi pe hârtie. Un efect pozitiv pe care aceasta l-a avut este acumularea unei varietăţi de cunoştinţe, de-a lungul anilor, în designul de literă pe care nu le-am fi descoperit, atât de repede sau poate deloc, fără apariţia acesteia.







Apariţia tehnologiei digitale mi-a permis o abordare diferită a tehnicii, având ca efect pozitiv descoperirea unor noi modalităţi de lucru şi de exprimare.
Designul trebuie să includă caracterul science fiction al romanului cât şi starea de insecuritate, tulburare pe care o oferă povestea. Astfel, cu ajutorul tehnologiei şi dorinţa de a îngloba caracterul cărţii în typography, am ajuns la crearea unui design aparte, mai precis o carte transparenţă. 

Citirea ei este posibilă folosind o pagină de ajutor care ţine locul fundalului alb sau fără, explorând modalităţi noi de lectură. Toate elementele de design joacă un rol bine stabilit. Literele printate cu cerneală neagră crează o iluzie optică care se reflectă pe foaia ajutătoare oferindu-i cititorului o stare de anxietate, simulând şi efectele radiaţiilor pe care le resimte actorul principal şi nu numai după fiecare expediţie în zonele contaminate.