The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Cristiana Costin // Sistem de orientare vizuală

Articol / 22 Oct 2015 / Participant DIPLOMA 2015
  • Cristiana Costin // Sistem de orientare vizuală
  • Cristiana Costin // Sistem de orientare vizuală
  • Cristiana Costin // Sistem de orientare vizuală
  • Cristiana Costin // Sistem de orientare vizuală
  • Cristiana Costin // Sistem de orientare vizuală
1/5
Cristiana Costin a studiat Comunicare și PR la SNSPA și Design Grafic la UNARTE, în București. Ea pur și simplu iubește tot ce ține de comunicarea vizuală. Încearcă să se concentreze pe design-ul de informație pentru că vrea să creeze pentru nevoie, nu pentru dorință. Intenția este de a comunica esența unui mesaj cu intervenții și tehnici minime, în scopul de a ajuta oamenii să ajungă de la A la B. 

SISTEM DE ORIENTARE VIZUALĂ DIY DEDICAT ȘCOLILOR PUBLICE DIN ROMÂNIA

Proiectul este format din crearea unui sistem vizual de orientare pe baza unor reguli și a unui stil stabilit în funcție de specificul temei, respectiv pictograme pentru elevi. Astfel, ele au un aspect jucăuș, prietenos dar în același timp, lizibil și ușor de înțeles ca sens. După ce sistemul de orientare este creat și definitivat, informațiile referitoare la implementare vor fi regăsite sub forma unui manual cu instrucțiuni.

Sistemul de orientare DO IT YOURSELF  va avea ca principali beneficiari oamenii care intră într-o școală, respectiv elevi, profesori, învățători și părinți. Principalul obiectiv al acestui proiect este de a moderniza, de a revitaliza și de a face mai ușor de înțeles un anumit limbaj al instituțiilor publice dedicate educării cu ajutorul unei abordări mai ”user- friendly”, cu alte cuvinte ”prietenos cu utilizatorul”.

Manualul de implementare va conține mai mulți pași precum: desenarea pictogramelor pe o rețea de construcție care este dată elevilor, decuparea pictogramelor și a literelor alfabetului pentru a genera șablonul, compunerea cuvintelor necesare din literele șablon, calcularea dimensiunilor optime pentru aplicarea șabloanelor pe perete și nu în ultimul rând aplicarea șabloanelor pe pereții instituțiilor sau pe materiale adiționale care vor fi amplasate pe holuri.

Încercând să aplice multitudinea noțiunilor aflate proiectului, studenta a dezvoltat un sistem structurat prin care mai multe clase de elevi, de vârste diferite se pot implica în crearea identității. Fiecare activitate destinată copiilor se realizează în funcție de gradul ei de dificultate. În primul rând, pentru realizarea pictogramelor care vor fi amplasate în instituțiile școlare se vor realiza o serie de pași precum: trasarea grid-ului de bază pentru toate pictogramele, desenarea acestora, decuparea acestora și amplasarea lor pe pereți.

Trasarea grid-ului se poate realiza de elevii de clasa a VII-a și a VIII-a deoarece ei sunt aceia care au deja noțiuni de geometrie bidimensională. Desenarea pictogramelor poate fi o activitate destinată mai multor clase deoarece este cea mai amuzantă, mai atractivă și poate
fi ușor de realizat dacă sunt urmate corect instrucțiunile de construire pe care le voi sintetiza într-un manual de identitate. Deoarece decuparea formelor necesită atenție sporită, clasele responsabile pentru această activitate sunt a VI-a și a V-a urmând ca elevii din ciclul primar să coloreze, să lipească și să fie creativi cu pictogramele pe care le primesc de la cei mai mari.