The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Andreea Mihaiu // Arhitectura cărţii

Articol / 04 Feb 2015 / Participant diploma 2014
  • Andreea Mihaiu // Arhitectura cărţii
  • Andreea Mihaiu // Arhitectura cărţii
  • Andreea Mihaiu // Arhitectura cărţii
  • Andreea Mihaiu // Arhitectura cărţii
  • Andreea Mihaiu // Arhitectura cărţii
  • Andreea Mihaiu // Arhitectura cărţii
  • Andreea Mihaiu // Arhitectura cărţii
1/7
Proiectul constă într-o serie de şapte cărți, prin intermediul cărora sunt exemplificate diferite moduri de a construi o carte.

Cartea 1 / Cartea principală „Istoria cărţii şi a legătoriei de carte” cercetează și exemplifică evoluţia, percepţia și păstrarea legătoriei de carte în timp, trecând prin diferitele tehnici de legare, rolul avut în durabilitatea cărţii și analizând legătura dintre tipul de legătură și formatul cărţii, layout, tipografie, conţinut, copertă și perioada în care se încadrează. Abordând subiectul din perspectiva unui graphic designer, informaţia a fost structurată în așa fel încât să fie accesibilă unui public mai larg decât cel de specialitate. Informația scrisă a fost preluată din cartea domnului Florea Oprea, „Manual de restaurare a cărții vechi și a documentelor grafice”.
 
Cartea 2 / Yayoi Kusama, artistă japoneză avangardistă, psihedelică, conceptuală, minimalistă, expresionistă. Se folosește de materiale simple cu un potențial ridicat de expresivitate. Artista se joacă cu metafore literare și vizuale. Fiind plictisită de stilul japonez convențional, a dezvoltat un stil excentric și obsesiv.

Cartea 3 / Yaacov Agam este promotorul artei cinetice, având o influență decisivă în arta iluziilor optice. Ceea ce îl definește ca artist este introducerea celei de-a patra dimensiuni și a simultaneității în artă, schimbarea fiind singura constantă în viață.
 
Cartea 4 / Marco Casagrande pune în antiteză frumusețea cu ruina, misticismul cu drama, considerând că orașul înghite omul modern. Aceste idei au generat un layout haotic cu texte și imagini sparte, o compoziție deschisă, în continuă mișcare. Titlurile se mișcă pe parcursul cărții pe marginea fasciculelor, același proces parcurgându-l și imaginile de mood (roșii), care te introduc în atmosfera liniștită a unui anumit tip de acoperiș urban.
 
Cartea 5 / Georges Rousse își ia inspirația din spațiile alese, folosindu-se de deconstrucție, ceea ce duce la imagini sparte pe diferite layere (un fel de anamorfoză). Astfel, el creează un nou spațiu în care se desfășoară lumea sa imaginară. Pornind de la cele 3 tipuri de spații (real, utopic și nou), pe care le folosește artistul, am gândit un layout bazat pe un spațiu real, dat de aranjarea generală a elementelor (ceea ce observi la prima vedere), un spațiu utopic dat de decupajele din anumite pagini prin care poți vedea și un al treilea spațiu, cel nou, al descoperirii textului și sensului acestuia.
 
Cartea 6 / Robin și Lucienne Day sunt pionierii designului modern, el fiind designer de obiect (scaune), iar ea, designer textil. Au avut aceleași interese, au împărțit același studio, dar au lucrat separat, doar de două ori reușind să colaboreze. De aceea, am gândit o carte împărțită în două, dar care are un element comun în mijloc, unde este punctul central de întâlnire al celor doi, într-un interviu comun. 

Portofoliu: www.behance.net/mihaiuandreea