The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

ALT Start, start-up-urile tech accelerează la Brașov

Articol / 01 Iul 2015 /
  • ALT Start, start-up-urile tech accelerează la Brașov
  • ALT Start, start-up-urile tech accelerează la Brașov
1/2
Clusterul pentru Inovare și Tehnologie Brașov a organizat primul program de accelerare pentru startup-uri tech din Brașov, ALT Start.
 
Organizatorii și-au propus să fie mai mult decât un eveniment sau un accelerator de startup-uri, țelul fiind să ajungă un produs de referinţă în ecosistemul antreprenoriatului din România, încurajându-i pe ″wantpreneuri″ să îşi valorifice potenţialul creativ şi să dezvolte startup-uri sustenabile în zona de tehnologie şi industrii creative.
 
Din cele 17 echipe care s-au înscris, 15 dintre ele au fost selectate să participe la întregul accelerator. Membrii acestor echipe au un background care variază de la Automatică, Tehnologia Informaţiei şi până la Design Industrial sau Marketing şi Project Management. 
 
ALT Start va fi un eveniment anual, iar organizatorii ne-au povestit la finalul primei ediții mai multe detalii despre formatul și conținutul evenimentului.
 
Înființată în septembrie 2013, Asociaţia Cluster Pentru Inovare și Tehnologie Brașov reunește 23 de membri - companii de renume din industria IT&C (Siemens,  Pentalog Romania, BIT Software, Flashnet, Rosoftlab, Diginesis, etc), companii de consultanță (Iceberg, Firestarter), Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov, Camera de Comerț și Industrie și Universitatea Transilvania.
 

Interviu cu Ionuţ Ţaţa, Preşedinte al Clusterului pentru Inovare şi Tehnologie



Cine a făcut selecția mentorilor/vorbitorilor? Ce criterii ați folosit?

 
Obiectivul nostru a fost să acoperim o paletă întreagă de profile de mentori şi vorbitori. Altfel spus, să aducem oameni care lucrează în Minister, Fonduri Europene şi până la antreprenori care sunt la al doilea sau al treilea business sau care s-au lăsat de corporaţie ca să experimenteze acest stil de viaţă. Cred că putem rezuma totul la două criterii: relevanţă şi plus valoare, atât ca know how, cât şi ca abordare a discursului.
 
Cui se adresează ALT Start? 
 
Ne bucurăm că am reuşit să atragem o audienţă formată din persoane cu abilităţi complementare, aspect pe care l-am urmărit încă din construcţia formularului de înscriere. Credem că, pe termen lung, doi programatori, un designer şi un specialist în comunicare ajung mai departe decât trei copywriteri. Publicul a fost destul de eterogen, de la persoane care au mai avut afaceri creative şi până la early adopters, iar asta a determinat o anumită dinamică a întregului program. Pe termen lung, ne dorim să lucrăm cu antreprenori sau măcar freelanceri care au o anumită maturitate în viaţa profesională. 
 
Ce învață / de ce vin?
 
ALT Start a însemnat, în cuvinte puţine, şase zile intense de training şi mentorat. În acest interval, am încercat să acoperim subiecte cu adevărat relevante pentru viitorii antreprenori: de la modele de business de succes la atragerea de finanţări şi până la sesiuni de pitch-uri, toate aceste tematici au fost abordate din plin pe parcursul acceleratorului. Cât despre motivele pentru care oamenii aleg să vină la ALT Start, tindem să credem că sunt extrem de variate: de la dorinţa de a accelera o idee pe care nu reuşesc să o valorifice din diverse motive, la posibilitatea de a găsi persoane similare ca valori şi atitudine şi până la asimilarea de cunoştinţe noi.

Care au fost cele mai interesante momente din programul acestei ediții?
 
Dacă e să vorbim strict ca organizatori care au gândit toată această infrastructură antreprenorială, cred că interesant ar fi faptul că 17 echipe au pus pe masă idei extrem de atractive (3D printing, hărţi interactive bazate pe inteligenţă artificială, reţele sociale noi etc.). Dacă e să ne raportăm la cealaltă parte a barierei, respectiv a participanţilor, probabil că interesant a fost procesul prin care au trecut toate ideile şi cât de mult s-au modelat pe parcursul a şase zile.