The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

UYDA și-a desemnat câștigătorii

News / 20 Feb 2017 / INSTITUTE.RO
  • UYDA și-a desemnat câștigătoriiLocul 1: GONG
  • UYDA și-a desemnat câștigătoriiLocul 2: SO-SO
  • UYDA și-a desemnat câștigătoriiLocul 3: CEREALL HOOK
1/3
UYDA, concursul de design de obiect lansat de Ubikubi la sfârșitul anului trecut, și-a desemnat câștigătorii. Proiectul s-a adresat tinerilor designeri și arhitecți pasionați de design. „Prin acest concurs urmărim să ne implicăm direct în creșterea designului românesc.  

 ”A fost o bucurie și o onoare să descoperim, împreună cu partenerii de la UniCredit Bank Romania, atâtea idei frumoase și creative. Numărul mare de înscrieri a fost cea mai plăcută surpriză. Vă mulțumim tuturor pentru interesul și încrederea pe care ni le-ați acordat. Ubikubi crede în viitorul designului românesc de produs.”- Dragoș Motica, Creative Director Ubikubi. 
 
"Suntem banca industriilor creative și asta de niște ani buni. Am venit alături de Ubikubi pentru că noi credem cu tărie în potențialul tinerilor din România. Credem că este esențial să ai talent, dar nu și suficient. Ai nevoie de răbdare, de încredere și de muncă pentru a-ți transforma talentul într-o poveste reală de succes. Și de o bancă. În acest sens, ne dorim să fim o punte între mediul de business și industriile creative, să promovăm povești autentice și oamenii din spatele acestora și, împreună cu ei, să ajungem să dezvoltăm o piață sustenbilă de design românesc", declară Anca Ungureanu, Head of Identity and Communication UniCredit Bank România.
 

80 de proiecte au fost înscrise în concursul UYDA în perioada 7 noiembrie 2016 - 16 ianuarie 2017. Toate proiectele pot fi vizualizate pe pagina pe pagina de Facebook Ubikubi Young Designers Award.
În urma etapei de evaluare, juriul a deliberat și a votat cele trei proiecte câștigătoare, principalele criterii de departajare fiind relevanța proiectului, estetica, funcționalitatea, fezabilitatea și costurile de producție. Nu s-a căutat o tipologie de produs anume, ci mai degrabă un proiect fezabil, coerent, contemporan. 
 
Locul 1: GONG
 
Un obiect cu puternice valențe decorative, GONG a fost desemnat de juriu ca o propunere cu personalitate și potențial.  Sintagma “cauza-efect“, care în zilele noastre îmbracă preponderent o formă abstractă, a fost transpusă aici într-o formulă fizică. 
Pentru ca obiectul final să evidențieze mai bine relația “cauză-efect”, juriul consideră necesare mai multe experimente și ajustări în faza de prototipare. 
 
Locul 2: SO-SO
 
Juriul a remarcat preocuparea în găsirea unei soluții practice pentru o problemă care apare constant în bucătariile oamenilor.
Se încurajează continuarea studiului pentru găsirea unui raport optim între functie-formă-materiale. 
 
Locul 3: CEREALL HOOK
 
Juriul a apreciat Cereall hook ca fiind un obiect simplu, funcțional, cu o estetică atrăgătoare prin utlizarea unor materiale inedite: lemn-terrazzo-alamă.
 
Premiile oferite câștigătorilor sunt: 1500 € plus producție și contract cu royalties pentru locul întâi, 750 € pentru locul doi și 500 € pentru locul trei. Proiectul câștigător va fi prototipat și expus în cadrul expoziției ce va avea loc la RDW (Romanian Design Week) 2017. Ulterior, acesta va fi inclus și comercializat în colecția 2017  Ubikubi.
 
Ubikubi Young Designers Award își propune să fie nu numai o rampă de lansare pentru designerii aflați la început de drum. Câștigătorii vor avea parte de o experiență completă de lucru și o raportare realistă la toate impunerile care condiționează viabilitatea unui produs într-o piață competitivă. În acest sens, ei vor fi implicați direct în procesul de materializare al obiectelor, de la schiță la produsul finit. 
 
Fondat în 2014, Ubikubi s-a articulat într-un brand validat deja de piața internațională, cu lampa „/” și seria de scaune Marco, ca promotori inițiali. O reputație alimentată de un manifest simplu dar efervescent: design de obiect testat, materializat și validat comercial dincolo de conceptele expoziționale volatile. Toate obiectele Ubikubi sunt desenate și testate in-house, cu materiale sustenabile și tehnologie proprie.