The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Profesorii de papetărie

Articol / 03 Mar 2015 / Ioana Pîrvu
  • Profesorii de papetărie
  • Profesorii de papetărie
  • Profesorii de papetărie
  • Profesorii de papetărie
  • Profesorii de papetărie
  • Profesorii de papetărie
  • Profesorii de papetărieJamie Simon
  • Profesorii de papetărie
1/8
Cum unii dintre noi au plăcerea de a aduna pantofi, ciorapi, bijuterii sau magneţi de frigider, există o altă categorie de pasionați, care adună caiete, agende, carneţele, stickere, etichete, vederi, plicuri şi hârtiuţe. Dacă mai ţii minte exact când ţi-ai cumpărat ultima oară un set de etichete autoadezive şi le-ai lipit  prin toată casa, pe toate sticlele şi borcanele, iar cu cele care au mai rămas ai ornat cutiile transparente în care păstrezi cuiele, şuruburile şi piuliţe, ori dacă atunci când ai terminat foile agendei perfecte ai avut o oarecare strângere de inimă, înseamnă că eşti unul dintre acei colecţionari, iubitor de mici nimicuri cochete care ne înfrumuseţează zilele, pereţii şi birourile.
Un strop de culoare vibrantă şi un design cu schepsis pot face o mare diferenţă şi pot redefini lucruri aparent banale. Am stat de vorbă cu împătimiţi ai frumosului pe hârtie despre ce înseamnă puterea printului, despre creativitate şi despre sentimentul concretului, al lucrului valoros care iese din mâinile tale. Un designer de papetărie şi un editor al unei reviste de ilustraţie, care surprinde clienţii cu mostre de hârtie de împachetat custom made, au numai cuvinte de bine despre industrie şi despre ce înseamnă să ai mână liberă atunci când vine vorba să creezi mici bucurii ale printului.
 
Wrap it up!
 
Un ambalaj frumos este promisiunea unui cadou grozav. În slujba acestei promisiuni, am putea să facem uşor pledoaria hârtiilor de împachetat, cu imprimeuri renascentiste, turceşti, art nouveau, de tip kimono, de Crăciun, psihedelice, cu îngeri, maşinuţe, instrumente muzicale sau schelete dubioase. Conceptul revistei WRAP este cu adevărat unic, o jumătate cuprinde interviuri cu ilustratori, cealaltă jumătate este formată din hârtie de împachetat împăturită, creată de fiecare dată de alţi patru artişti. Ideea a fost una simplă, cea de promovare a tinerilor artişti alături de cei cu renume, promovarea şi introducerea lor pe piaţă. Iniţiatorii n-au vrut să se oprească doar la prezentarea de portofolii, aşa că au ajuns la acest concept, care permite expunerea la maxim a potenţialului artiştilor şi oferă oamenilor oportunitatea de a vedea în direct skillurile, tehnica şi abilităţile noi. 
“Ne-a plăcut gândul că revista noastră va fi mai întâi privită, apoi citită, apoi deconfigurată, ne-am gândit că aşa are dublu rol, şi în plus îşi extinde viaţa, va ajunge în mâinile mai multor oameni. Ne-am gândit că ar fi minunat să imprimăm lucrările ilustratorilor la o scară mai mare și să facem în așa fel încât paginile publicației să poată fi detaşate şi să ajungă să îmbrace cadouri pentru persoane dragi”, spune Polly Glass, designer, owner WRAP Magazine. 
Revista este ideea a doi foşti studenţi la graphic design, pasionaţi de ilustraţie, culori, forme şi trenduri. Pe lângă cei doi, la Wrap mai pun umărul un editor, o scriitoare şi un cercetător, toţi cu virusul desenului în sânge.
 
Mini interviu Polly Glass, designer, owner WRAP Magazine
 
Aţi început cu revista, dar acum v-aţi extins şi aţi inclus pe lista voastră stickere personalizate, cărţi poştale şi hârtie de împachetat? Ce planuri aveţi pentru anul ăsta? 
Vom continua să ne concentrăm asupra revistei şi să punem la punct detalii în ceea ce priveşte distribuţia. De asemenea, vom lucra la o serie de produse noi de papetărie, care ne vor permite să promovăm şi mai mulţi ilustratori.  În aproape tot ceea ce facem este vorba despre artişti și despre cum putem să le facem cunoscută munca. Credem cu tărie că tot ce e în print este mai uşor acceptat şi internalizat de consumatorii de design şi o să ne străduim să ducem conceptul cât mai departe.
 
Care e cel mai frumos lucru la WRAP, ce vă place la munca voastră?
Cu siguranţă, cel mai cool lucru este că avem ocazia să cunoaştem, să lucrăm şi să scriem despre oameni frumoşi, talentaţi, super creativi, adevărate surse de inspiraţie!
 
Paper Goods

Caiete mari, studenţeşti, cu copertă colorată şi şină masivă, foi ilustrate şi colorate, care înfrumuseţează fiecare zi din calendar, postere care spun poveşti urbane sau etichete care îşi găsesc cu uşurinţă loc prin rafturile din bucătărie, toate lucurile efemere din hârtie de la Chronicle Books arată minunat. Cu imaginația servind drept pânză de inspiraţie, potențialul designului colecţiilor de papetărie de la Chronicle este nemărginit, de la forme asiatice până la flori englezeşti şi imprimeuri renascentiste, odată scoase din atelier, împânzesc cu bună dispoziţie şi poftă de lucru. 
 
Mini interviu Kristen Hewitt, director de creaţie departamentul Non-books, Stationery, Chronicle Books
 
Cum ai ajuns să lucrezi la Chronicle Books? Ce-ţi place cel mai mult în industria în care lucrezi?
Lucrez aici de patru ani, sunt o grămadă de lucruri care mă fac să-mi iubesc munca. Lucrez cu editori, art directori, manageri de producţie şi de vânzări, oamenii de marketing, şi toţi sunt printre cei mai buni din domeniu. Asta se vede în tot ce produce Chronicle, fie că e vorba de cărţi pentru copii, de colecţii de artă sau de seturi de cărţi poştale. E o companie care este axată pe oameni, avem nişte birouri foarte drăguţe, care te îndeamnă să fii creativ, avem o mulţime de petreceri, o gramadă de oportunităţi de petrecere a timpului liber. Toţi oamenii de aici sunt foarte muncitori, aşa că momentele de relaxare sunt cu atât mai dorite. 
 
Dacă ai fi forţată să alegi dintre produsele dezvoltate la Chronicle, care ar fi preferinţele tale şi de ce?
Este foarte greu, lucrez cu o grămadă de artişti foarte talentaţi, entuziaşti şi foarte creativi. Unul dintre proiectele de care sunt foarte mândră este linia de papetările "Botanicals". E o colecţie de carneţele şi seturi de papetărie şi cred că este pur şi simplu printre cele mai drăguţe şi estetice produse. Colecţia are o grămadă de detalii care o fac cu totul specială. Seturile sunt prinse cu sfoară şi jurnalele au gravat pe copertă, cu auriu, cuvântul “notebook”.