The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

În spatele procesului de design cu Katie Eary despre colecția GILTIG, IKEA

Interviu / 09 Iun 2016 / INSTITUTE.RO
  • În spatele procesului de design cu Katie Eary despre colecția GILTIG, IKEA
  • În spatele procesului de design cu Katie Eary despre colecția GILTIG, IKEA
  • În spatele procesului de design cu Katie Eary despre colecția GILTIG, IKEA
1/3
IKEA a prezentat trei colecții speciale în cadrul evenimentului "Cu ochii pe design", care a avut loc în timpul Romanian Design Week.
 
GILTIG este o colecție care atrage toți ochii și rezultatul unei colaborări cu designer-ul londonez de modă masculină Katie Eary. Odată cu lansarea GILTIG, IKEA intră într-un nou teritoriu: colecția este prima dintr-o serie de colaborări cu designeri de modă.
 
 
Interviu cu designerul Katie Eary 
Colecția în ediție limitată GILTIG
 

În copilărie, Katie nu se gândea la modă, ci își dorea să fie artist. Așa cum nu avea nici planuri să lucreze în design-ul de interior, în ciuda faptului că a crescut cu o mamă care își redecora casa în fiecare sezon. 
Compania IKEA nu a stabilit obiectele, așa că ea a profitat de ocazie și s-a dus în lumea bucătăriei. De acolo, a căutat soluții pentru toată casa și a ajuns la o colecție inspirată de o petrecere în care peștii sar din farfurii, bolurile te privesc în ochi și cănile sunt pline de pisici. Inspirația a venit de la cei trei frați mai mici ai lui Katie, ca în cazul colecțiilor de modă, dar și de la Johnny Depp în "Fear and loathing in Las Vegas". În colaborarea cu IKEA, Katie s-a inspirat de copilăria și adolescența ei, perioade în care nu își putea permite orice.
O fashionista din Londra ar descrie probabil stilul ei ca pe modă de stradă glamorous, dar Katie își descrie creațiile așa: "îți sar în ochi, cu saturația dată la maximum". Imprimeurile curajoase, culorile foarte vii și siluetele elegante sunt semnătura ei.
 
Ți-ai dat seama din copilărie care va fi cariera ta?

Da, cred că da. Întotdeauna m-am îmbrăcat foarte ciudat. Era oarecum evident că mă interesau alte lucruri față de ceilalți copii.  

Ce a spus mama ta când a auzit de colaborarea cu IKEA?

A fost foarte încântată, la fel ca mine. Este extraordinar faptul că am obținut o astfel de oportunitate și întotdeauna am iubit mobilierul și decorațiunile, în special produsele pentru bucătărie.
Găsesc inspirația aproape oriunde, în special în filme și cărți. Îmi place literatura dark. Nu cred ca are rost să ne prefacem că tristețea și sărăcia nu există. 
Cred că această colaborare este cel mai bun mod prin care produsele mele pot ajunge la cât mai mulți oameni la un preț mic.
 
Știm că moment important în cariera ta a fost expoziția Saatchi din 1995, cu Damien Hirst și Sarah Lucas. Cum a fost această experiență?
 
M-a impresionat complet. A fost ca o palmă peste față și foarte provocatoare. Poți doar să iubești sau să urăști o astfel de colecție; nu există cale de mijloc. Dar după ce am văzut-o, mi-am dat seama că mai am ce să fac mai mult de atât în ceea ce privește arta. Nu voiam să fiu o oricare alta, îmi doream propriul meu val. Așa că ce puteam să fac? M-am dus la colegiu unde am învățat tehnologie de design și modă. 
Acolo am descoperit moda masculină și apoi am făcut un Master la Royal College of Art în Londra.