The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

 
 

Iarna lui NES

Interviu / 13 Noi 2015 / Maria Neneciu
  • Iarna lui NES
  • Iarna lui NES
  • Iarna lui NES
1/3
NES este proiectul designerului Andrea Szilagyi, realizat după o perioadă de colaborări cu alți designeri români, cinci ani de yoga și un bistro cu mâncare bio.Pentru că practică stilul de viață eco-etic-eroic, Andrea Szilagyi a folosit de fiecare dată în colecțiile sale materialele reciclate și a mizat pe ediții limitate. 
 
După colecția din această primăvară, cu pantofi cu talpă de crep, Andrea a decis ca viitoarele ediții să fie sezoniere. Fiecare colecție va reprezenta un anotimp. Succesiunea lunilor va marca astfel o nouă etapă din viața pantofilor.
 
Pantofii NES sunt produși într-o fabrică din Nyíregyháza, o localitate din Ungaria, foarte aproape de granița cu România, unde lucrează doar 28 de angajați. Încălzirea fabricii se face cu biomasă (obținută din sâmburi de vișine), o parte din electricitate este obținută de la panouri solare. Fabrica lucrează cu deținuti, în cadrul unui program de reeducare. O parte a fețelor pantofilor NES sunt realizate de către aceștia. 
 
Colectia de iarna NES cuprinde o serie limitată de pantofi, botine, cizme, un model de portofel și un rucsac. Materialul ediției este fetrul, (produs la fabrica Siderma din București), pielea colorată vegetal, păr de cal și blană de oaie. Culorile alese sunt coniac, bordo, ciocolatiu, gri și negru și degrade-uri de galben, roz și turcoaz. 
 
Cum s-a născut brandul NES și care sunt valorile acestuia?  
Brandul s-a născut în 2004 când am simțit că lucrând pentru alții nu pot avea suficient de multă grijă de condițiile de producție, sursa materiilor prime, modul de distribuție. Anul ăcesta, când am relansat brandul după 5 ani, am simțit nevoia aceasta și mai evident, pur și simplu nu mai găseam pantofi ecofriendly care sunt produși în condiții etice și sunt și frumoși.

Unde se găsesc produsele NES și ce vă propuneți de la acest proiect? Cum vreți să crească pe viitor?
Pentru moment se găsesc numai online și la evenimente de lansare. Ne propunem să creștem în primul rând pe partea de vânzare online, dar să păstram și evenimentele de lansare, astfel încât să existe ocazii de contact direct cu clienții. Pe termen lung, sper să avem și posibilitatea de a personaliza comenzile online și să avem evenimente de lansare la Paris. 
 
Cum arată clientul NES?
Clientul NES știe exact ce își dorește și ce îi stă bine, este atent, are grijă de el și este responsabil și conștient de impactul eco-social pe care îl are, dar și de direcția în care se îndreaptă în viață.
 
Ce poți să îmi spui despre colecția Slowness, ce să ne așteptăm de la ea?
Ma interesează viteza, viteza de a percepe. Pentru mine slowness inseamnă memorie. Tălpile de crep iau amprenta ta, sunt foarte confortabile, dar și maleabile. Pantofii iau amprenta ta și talpa de crep se uzează cu timpul. Are o viață finită, iar noi reparăm pantofii dacă îi aduci înapoi la noi. Ai garanție pe viață, schimbăm talpa, corectăm tot ce se poate. În particular, în colecția asta am încercat să simplific semnele mele cât se poate de mult - nu prea mai sunt cusături decorative, numai linia curgătoare și nedreaptă la cusătura din spate.