The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Dare to rug

Interviu / 27 Noi 2015 / Maria Neneciu
  • Dare to rug
  • Dare to rug
  • Dare to rug
  • Dare to rug
  • Dare to rug
1/5
Dare to Rug este primul brand de design românesc care produce covoare hand-tufted. 

Dare to Rug înseamnă craft și design și își propune să reinstituie covorul ca obiect central în schema decorativă a unui spațiu. 
 
Prima colecție Dare to Rug, “Romanian Moods”, reunește covoare cu inspirații din diferite regiuni istorice ale României - Oltenia, Maramureș, Transilvania, Moldova, Basarabia, Bucovina, Dobrogea, Muntenia, Banat și Crișana, într-o serie de stări întrepătrunse cu texturi tradiționale românești. 
Fiecare design este născut dintr-un proces de stilizare a motivelor tradiționale pentru a le reda într-o perspectivă contemporană, prin culori care descriu o imagine modernă si exprimă emoții puternice.
 
Materiale naturale
Covoarele Dare to Rug sunt realizate folosind lână din Noua Zeelandă, vopseluri care nu dăunează mediului, și bumbac pentru protecția spatelui. În procesul de vopsire a lânii sunt folosite doar produse testate ecologic, din Elveția.
 
Hand-tufting
Hand-tufting este un proces manual prin care, cu ajutorul unui pistol special, se inserează smocuri de lână (“tufts”) pe o suprafață de bumbac, conform modelului dorit. Apoi, lâna este fixată cu ajutorul unui lipici special. Imediat ce lipiciul s-a uscat, covorul este plasat pe o suprafață orizontală și pregătit pentru finisarea feței.
 
Interviu cu Andreea Batros și Flavia Scînteanu- co-fondatori Dare to rug.

Cum s-a născut Dare to Rug și ce vă doriți de la acest proiect? 
Noi suntem prietene din copilărie și ne-a legat dintotdeauna dragostea pentru design. Am locuit pe continente diferite câțiva ani și amândouă am lucrat proiecte de design de interior în cadrul cărora am gândit și creat obiecte personalizate de mobilier și de décor. Între timp ne-am dat seama că viziunile noastre se potrivesc, și astfel s-a născut Dare to Rug. Acest proiect și dorința noastră de a promova designul românesc în întreaga lume, ne-a adus înapoi in tară și ne-a motivat să începem această aventură împreună. 
 
Înțeleg că amândouă sunteți pasionate de design. De ce covoare?
Am descoperit covoarele in afara țării, unde sunt mult mai apreciate ca obiect de decor, și ne-am indrăgostit de ele. Ne place să spunem despre covoare că ele exprimă emoție. Pe lângă aspectul vizual plăcut - creat de frumusețe, culori, texturi și design, covoarele ne influențează și starea de spirit. Sunt un obiect esențial și principal de design într-un spațiu. În România, covoarele nu sunt "la modă". Tocmai asta ne-a provocat sa creăm un brand care să pună covorul într-o lumina nouă: acesta poate fi cool, fresh, plăcut și util. În plus, noi propunem un produs durabil realizat cu materiale naturale.
 
Cum este clientul Dare to Rug? Cui vă adresați și la ce nevoie sperați să răspundă acesta?
Clientul Dare to Rug iubește obiectele de design de calitate. El nu caută doar o imagine frumoasă, ci și un produs durabil, practic și care să aducă un plus de valoare  spațiului în care își petrece timpul. Designul de calitate înseamnă mult mai mult decât estetic, iar Dare to Rug se adresează clienților care înteleg asta și au nevoie de produse care să se ridice la nivelul așteptărilor lor, din punct de vedere al raportului preț-calitate. 
 
Cum a luat naștere această primă colecție? 
Fiecare design este născut dintr-un proces de stilizare a motivelor tradiționale pentru a le reda într-o perspectivă contemporană. Le-am trecut prin filtrul nostru și am folosit culori care descriu o imagine modernă si exprimă emoții puternice. Prima noastră colecție, ROMANIAN MOODS, este o serie de stări intrepătrunse cu texturi tradiționale românești. Colecția s-a conturat in timp, prin colaborarea noastră strânsă la distanță.
 
Unde sunt ele produse și ce planuri de distribuție/promovare aveți?
 
Covoarele Dare to Rug sunt produse intr-o fabrică cu tradiție din sudul Chinei cu care eu (Andreea) am colaborat  foarte bine timp de 4 ani, cât am lucrat în Shanghai. Aceasta îndeplinește cerințele noastre în ceea ce privește materialele folosite, modul de lucru și respectarea unor condiții etice de muncă. 

Până în prezent am finalizat producția prototipurilor și pregătim lansarea brandului pe piața din România, dar și la nivel internațional. Încă lucrăm la stabilirea listei de colaboratori și a rețelei de distribuție. Între timp, ne dezvoltăm viziunea antreprenorială prin programul Hubcelerator organizat de Impact Hub Bucharest și am pornit o campanie de crowdfunding prin platforma wearehere.ro.